2019-05-18, 06:04
Medlem
Hej!

Jag är van vid att använda datorns platta/mus för att musen skall röra på sig men helt plötsligt slutande den fungera och musen rör sig inte alls när man rör på plattan.

Jag måste koppla in en mus för att musen skall röra på sig. Jag är inte alls van vid att använda en mus på en bärbar dator, tycker också det tar plats.

Hur kommer det sig att datorns platta/mus slutande fungera helt plötsligt och vad kan man göra?
Citera
2019-05-18, 06:22
Medlem
Basebands avatar
Vad är det för modell? Rimligtvis bör du försöka ta reda på om det är ett hårdvarufel eller om det är mjukvaran som ställer till det. Det förstnämnda tror jag är mer sannolikt, då får du konsultera någon reparationsfirma.

Skulle det dock vara något som har med mjukvaran att göra så skulle jag tippa på att drivrutinerna behöver uppdateras eller dylikt, men det känns inte som att styrplattan borde lägga av bara för det. Kanske om du råkat radera drivrutinerna eller något, jag vet inte...
Citera
2019-05-18, 06:31
Medlem
Evaristos avatar
Du har kanske råkat göra den lilla manövern för att stänga av touchpadden? Typ att man dubbelklickar i övre vä hörnet eller liknande.
Citera
2019-05-18, 09:12
Medlem
LillaflickanPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hej!

Jag är van vid att använda datorns platta/mus för att musen skall röra på sig men helt plötsligt slutande den fungera och musen rör sig inte alls när man rör på plattan.

Jag måste koppla in en mus för att musen skall röra på sig. Jag är inte alls van vid att använda en mus på en bärbar dator, tycker också det tar plats.

Hur kommer det sig att datorns platta/mus slutande fungera helt plötsligt och vad kan man göra?
Jag råkade ut för samma sak med min bärbara Acer. Efter kontakt med support och uppdatering av drivrutin kvarstod felet. Dessbättre är datorn bara 2,5 år gammal, så jag fick tipset att reklamera, vilket man kan göra inom en treårsperiod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in