Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-05-15, 21:30
  #13
Medlem
Du låter som en högkänslig individ. Jag är också som dig. Det jag säger till mig själv säger jag till dig också, sluta registrera allt. Fokusera mer på annat, är vädret bra?, vad ska du göra idag? Vad ska du läsa efter skolan? Vad ska du plugga idag? Du behöver fokusera mer på dig själv och se dina vänner som något mer externt. När jag gick i gymnasiet var jag väldigt attached till folk, mina vänner var dom bästa i livet, det var mitt allt och jag kunde inte leva utan dom. Jag har inte kontakt med någon av dom från gymnasiet kan tilläggas. Idag skulle jag inte resonera så, jag skulle tänka kompisar är trevligt att ha man kan prata om allmänna ting. Distansera dig lite mer emotionellt till vännerna... Tror det skulle hjälpa dig, man behöver inte vara iskall, utan ha mer fokus på dig själv i livet. Kompisar är kan vara opålitliga och det kan snabbt avslutas.
Citera
2019-05-15, 21:30
  #14
Medlem
Sök vård i psykiatrin.

Ok ensamt låter det som ett hån, men på riktigt, ring vårdcentralen och be om en psykolog, sätt dig ner och berätta om hur arg du blir och hur du agerar. Du kommer troligen att få någon form av övning och alternativa metoder för att hjälpa dig hantera situationer på ett bättre sätt.
Citera
2019-05-15, 21:34
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Tjena, är i 20 års åldern och går på högskolan.

Jag har haft en historia av mobbning och är därmed väldigt känslig för att känna mig utstött och ignorerad. Jag är annars en väldigt lugn person som föredrar tysthet men när jag uppfattar det som att vissa personer undviker mig, inte bryr sig eller att jag är utstött, då blir jag extremt aggressiv.

Jag blir såpass aggressiv att jag ignorerar personen, låter kaxig och så går jag på toan för att slå på väggen 20 gånger. Jag gjorde detta nyligen då jag insåg att mina vänner inte brydde sig om mig, i alla fall vad jag uppfattade.

Fan ska jag göra? Kan inte kontrollera mig. När jag känner mig utstött blir jag väldigt aggressiv. Tror jag har förlorat vänner pga det, eller i alla fall deras respekt. Jag är lojal mot andra men tyst. Kanske har jag för höga krav som inte ens jag kan uppfylla?

---

Jag har sagt åt mig själv att sluta ta illa åt men det går inte. Detta är vad som verkligen får igång mig.

Du behöver få stryk. Man blir väldigt ödmjuk när man möter sin "överman", men då ska det vara under kontrollerade förhållanden.
Jag var "mobbad" också, men då gav jag dom stryk eller fick stryk, men jag gav mig inte, men sedan har man haft en barndom som inte var så behaglig.

Börja i någon kampsport och håll på i 1-2 terminer, oftast så börjar man sparras lite lätt efter 2a terminen.
Men det som jag har lärt mig är att du kan vara hur aggressiv som helst, men det är en indikation över att man inte förstår sig själv, men sedan finns det fuck-ups inom den värden, men det är väl nyttigt i sig då man måste förstå att vara metodisk när barriärer kommer framför en.
Citera
2019-05-16, 08:41
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisastar
Du låter som en högkänslig individ. Jag är också som dig. Det jag säger till mig själv säger jag till dig också, sluta registrera allt. Fokusera mer på annat, är vädret bra?, vad ska du göra idag? Vad ska du läsa efter skolan? Vad ska du plugga idag? Du behöver fokusera mer på dig själv och se dina vänner som något mer externt. När jag gick i gymnasiet var jag väldigt attached till folk, mina vänner var dom bästa i livet, det var mitt allt och jag kunde inte leva utan dom. Jag har inte kontakt med någon av dom från gymnasiet kan tilläggas. Idag skulle jag inte resonera så, jag skulle tänka kompisar är trevligt att ha man kan prata om allmänna ting. Distansera dig lite mer emotionellt till vännerna... Tror det skulle hjälpa dig, man behöver inte vara iskall, utan ha mer fokus på dig själv i livet. Kompisar är kan vara opålitliga och det kan snabbt avslutas.

Ja men jag har ingen familj och ingen att prata med. Då blir det nästintill omöjligt att inte bli för klängig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback