Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-05-16, 06:54
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Frågan är varför inte idioten blev polisanmäld? Olaga hot gjorde han sig med stor sannolikhet skyldig till.

Pröva med hot mot tjänsteman då du inte kan bli en mer myndighetsutövande person än en provförrättare.
Citera
2019-05-16, 07:01
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Pröva med hot mot tjänsteman då du inte kan bli en mer myndighetsutövande person än en provförrättare.
Vilket gör det än märkligare? Varför låta dylikt beteende passera obemärkt?
Citera
2019-05-16, 07:09
  #15
Medlem
lersaters avatar
Haha.. När jag tog mitt 2a körkort 1996 hände detta mig.. en svartskalle som kört före mig kuggade och när jag skulle göra "säkerhetskontrollen" på bilen (de enda jag ej hade koll på) kom han började tjafsa med uppkörningsmannen vilket resulterade i ett 20 min långt samtal med skrik o svordomar.. då de va klara va de bara 20 min kvar på "min" tid så de blev en liten runda på någon km utan några svårigheter alls o jag hade mitt kort.
Citera
2019-05-16, 07:43
  #16
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
uppsala är en av dom städer som failar elever mest. det är därför jag och alla jag känner åkte till annan stad

Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Är det en sanning eller är det bara vad du/ni tror? Jag har svårt att köra i Uppsala då cyklister och de som är ute och går i många fall skiter i att stanna vid bevakade övergångsställen och tror att de bara kan köra oavsett om det är grönt eller inte
För 40 år sedan var det så, åtminstone. Särskilt den som lärt sig köra privat, blev per automatik kuggad minst en gång. Uppsala är ju en traditionsrik stad, så det är antagligen likadant idag. Jag tog min lapp i Borlänge istället.
Citera
2019-05-16, 07:53
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Frågan är varför inte idioten blev polisanmäld? Olaga hot gjorde han sig med stor sannolikhet skyldig till.

Möjligtvis bedömde polisen på plats att det endast var ett ofredandebrott (som inte faller under allmänt åtal), och personalen inte ville bemöda sig med besväret att polisanmäla och ta det genom rättsväsendet. Naturligtvis borde mannen straffas som en markering mot sitt olämpliga beteende, dessvärre delar det svenska rättsväsendet inte alltid denna syn.
Citera
2019-05-16, 08:29
  #18
Medlem
70-talistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Möjligtvis bedömde polisen på plats att det endast var ett ofredandebrott (som inte faller under allmänt åtal), och personalen inte ville bemöda sig med besväret att polisanmäla och ta det genom rättsväsendet. Naturligtvis borde mannen straffas som en markering mot sitt olämpliga beteende, dessvärre delar det svenska rättsväsendet inte alltid denna syn.
Eller så kände de sig så hotade att de inte vågade anmäla pga rädsla för repressalier?
Citera
2019-05-16, 10:58
  #19
Medlem
Farbaute666s avatar
Hursomhelst så borde han polisanmälas, som en markering från personal och stat. Kan inte vara lagligt att hota personal så att de känner det säkrast att låsa in sig.
Citera
2019-05-16, 11:15
  #20
Medlem
Pantone297Cs avatar
En stor del av vår nya befolkning är inte kapabla att framföra ett motorfordon.
Kommer man från medeltiden ifråga om lagar/infrastruktur kanske man inte ska utmana sig själv med något som kräver mer än att tomt stirra ut över en öken/djungel.
Citera
2019-05-16, 19:42
  #21
Medlem
Ganska vanligt på uppkörningen idag: En svensk kör upp - en i personalen, även kvinnlig personal. En babbe kör upp - 2 i personalen, inga kvinnliga.
Citera
2019-05-17, 09:45
  #22
Medlem
Att åka in utifrån för att köra upp i Uppsala är en dålig idé. Stan är trång och krånglig att köra i, med alldeles för många "fällor" och dessutom mängder av vettvilliga cyklister som dyker upp hur som helst, när som helst.

Fler och fler bilister får körkort mest genom att vara "obekväma". På samma sätt som de kräver bidrag på FK och arbetsförmedlingen, eller kräver godkännande på sina utbildningar.

Kombinera det med allt mer trafik i Uppsala, och att kommunen ändå envisas med att göra gatorna trängre och krångligare.

Inte konstigt att försäkringspremierna går upp hela tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback