Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Bilder på Peugeot Expert Camping kanske kan ge inspiration:
https://www.google.com/search?rlz=1C...bJFKXLW9PA7vM:
Precis, du har förstått. Jag vill bygga en stealth-camper.
Det finns såklart större bilar med ståhöjd invändigt. Men jag försöker göra avvägning mellan ekonomi och parkeringsmöjlighet och smidighet i trafiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
mattoys
Nu vet jag inte vad du tänk köra, men en bil med flak är inget alternativ?
Jag tänkte köra mig själv. Nu skrattar vi inte här! Om det är runt 1.8 meter högt till tak kan jag stå där. När jag ringer, dricker kaffe eller vad jag nu tänkt göra invändigt i bilen.
Det är 141 invändigt nu och jag planerar bygga en ram i byggskiva som jag kan skjuta uppåt vid behov så jag ökat talhöjden invändigt med ca 4 dm. Alltså 141 cm + 40 ca = 181 cm = Jag ryms där. Jag vill kunna fälla ner/in den här överbyggnaden jag tänkt bygga. Då jag inte vill se ut som någon som campar utan vara relativt mycket stealth. Alltid någon som pillar och kan tänkas hålla på nattetid, klaga etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gaydar
Iaf. Lycka till. Det lär behövas.
Ja, tack.
Det måste nog inte vara ett hål på 1.8 x 0.9 meter i taket, mindre än så kan funka. Men inte mycket mindre hål än så. För jag vill kunna ta ett par steg invändigt också.
Jag, hade en liten Renault Traffic tidigare, högskåp 1990 1.85 meter invändigt. Men dom växer inte på träd längre. Fördelen med Peugeot Express 2002 är att den är ungefär som en personbil i stadstrafik. Parkeringsvänlig och allt.