2019-05-14, 12:46
Medlem
Strubbles avatar
hej Jag har ett problem,
min varningsblinkers knapp
(82 00 442 723) är typ trasig. den står och blinkar hela tiden och går ej att stänga av, När man trycker in den så slutar dom blinka men när man släpper igen så börjar dom igen. Den stannar lixom inte inne som den bör göra. Någon med liknande problem som vet hur man fixar den? och vill inte kila fast den, det har jag gjort nu och vill inte ha så utan vill ju laga den såklart.
då jag ska sälja bilen snart
De står att knappen är för en Renault Clio
men den sitter just nu i min Mopedbil.
jag har just nu dragit ut knappen så sladden är de enda som sitter kvar för då så blinkar den inte längre
Senast redigerad av Strubble 2019-05-14 kl. 13:02.
Citera
2019-05-14, 13:08
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strubble
hej Jag har ett problem,
(82 00 442 723) är typ trasig. den står och blinkar hela tiden och går ej att stänga av, När man trycker in den så slutar dom blinka men när man släpper igen så börjar dom igen. Den stannar lixom inte inne som den bör göra. Någon med liknande problem som vet hur man fixar den? och vill inte kila fast den, det har jag gjort nu och vill inte ha så utan vill ju laga den såklart.
jag har just nu dragit ut knappen så sladden är de enda som sitter kvar för då så blinkar den inte längre

Kontakten i den är kaputt helt enkelt. Gå till en skrot och köp en ny knapp för 40 kr
Citera
2019-05-14, 13:11
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
hej Jag har ett problem,

Du skall inte köra bilen i det skick den är nu. Varningsblinkers måste fungera annars får du höga böter
och körförbud och får en prick i körkortsregistret och får svårt att ta riktigt körkort.
Ställ nu bilen på parkeringen och ta bussen.
Hatar mopedbilar.
Citera
2019-05-14, 13:18
Medlem
Strubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Du skall inte köra bilen i det skick den är nu. Varningsblinkers måste fungera annars får du höga böter
och körförbud och får en prick i körkortsregistret och får svårt att ta riktigt körkort.
Hatar mopedbilar.

jag håller helt och hållet med dej, mopedbilar betyder bara krångel! Därför jag ska sälja den, kör fas2 nu o de går 100 gånger bättre! men det är ju volvo så att ja är inte förvånad
Citera
2019-05-14, 13:27
Medlem
Strubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Kontakten i den är kaputt helt enkelt. Gå till en skrot och köp en ny knapp för 40 kr

okej tack. bara det att närmsta bilskrot är så långt bort, Finns de inget sätt att laga den på? även fast jag kan ta mej dit på 30 min om ja kör 200
Citera
2019-05-14, 13:29
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
okej tack. bara det att närmsta bilskrot är så långt bort, Finns de inget sätt att laga den på? även fast jag kan ta mej dit på 30 min om ja kör 200

Beställ en begagnad på nätet. Finns på Ebay
Citera
2019-05-14, 13:36
Medlem
Scouten01s avatar
Gå in på bildelsbasen.se så kan du beställa reservdel från skroten där, 2-3 dagar senare har du knappen i brevlådan.
Citera
2019-05-14, 23:11
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hatar mopedbilar.

Varningsblinkers måste inte fungera och kollas ej av sbp,polisen eller trafikverkets flygande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in