Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-03, 10:01
  #157
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsykInsider
Finns det något sätt att få tillbaka pengar man satsat i skiten?
Nej, du har nog missat att den underliggande, och verkliga, affärsiden är att få in pengar från lättlurade och sen aldrig ge något tillbaka.
Citera
2022-02-20, 12:48
  #158
Medlem
Erpatjoffs avatar
BBC Africa har gjort en timmes inslag om pyramidspelet https://www.youtube.com/watch?v=M0EjjArvzXA
Citera
2022-02-22, 00:20
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
BBC Africa har gjort en timmes inslag om pyramidspelet https://www.youtube.com/watch?v=M0EjjArvzXA

Jag såg den idag och det var en kompetent sågning av Crowd1 som BBC har gjort. De presenterar de ansvariga skurkarna med namn och bild, bl.a Johan Staël von Holstein.
Citera
2022-02-22, 08:17
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Jag såg den idag och det var en kompetent sågning av Crowd1 som BBC har gjort. De presenterar de ansvariga skurkarna med namn och bild, bl.a Johan Staël von Holstein.
Nu är det ifs något år sedan Johan lämnade Crowd1 men det gör honom inte till mindre skurk för det. Han hittar nog ngt nytt sätt att blåsa folk på pengar.... Konstigt att ingen letat upp Jonas W och gett honom spö än.....
Citera
2023-03-28, 08:07
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gjgjtrjtk
Nu är det ifs något år sedan Johan lämnade Crowd1 men det gör honom inte till mindre skurk för det. Han hittar nog ngt nytt sätt att blåsa folk på pengar.... Konstigt att ingen letat upp Jonas W och gett honom spö än.....

Humor - Johan är "grundlurad"
https://www.expressen.se/ekonomi/fin...et-grundlurad/

"– Jag fick inte den roll, makt och ansvar som jag var lovad. Det skapade mycket bråk inom organisationen, säger han i podden. "
"Han säger att han själv ville att också de som kommer in sist ska tjäna pengar, alltså inte bara de första och toppskiktet som i pyramidspel. Men Werner ville bara att bolaget skulle växa, enligt Staël von Holstein."


Här erkänner han ju "indirekt" att han är fullt medveten om att det hela endast var ett pyramidspel...
Vilken pajas....

Intressant är ju också följande lögner...

"Enligt podden förbereder Werner och Crowd1 nu lanseringen av sin kanske största satsning hittills: en kryptovaluta som ska bli en av de största i världen efter bitcoin och ethereum."
"Werner har tidigare förnekat att hans bolag har ett pyramidupplägg, bland annat i en intervju i sajten it-kanalen.

– Den korta, raka och enkla förklaringen är att ett pyramidspel per definition enbart handlar om pengar. Ett spel där pengar flyttas uppåt i strukturen. Hos oss kostar… tjänar man inga pengar på att involvera andra personer i Crowd1. Tjäna pengar gör man när det egna nätverket omsätter produkter, säger han till sajten."

- Deras så kallade utbildning är inte en produkt, det är endast en påhittad *.pdf fil (Se Onecoin)
- Om dom inte har en produkt idag utan skall komma med en kryptovaluta senare. Vad är produkten idag? (Not: Onecoin misslyckades totalt , vad gör att helt plötsligt Crowd skulle lyckats?)

Nu är ju Crowd redan sänkt och kan inte fixa utbetlaningar så dom har ju kraschat redan. Och nu sker lite städning , t.o.m från Svenska myndigheter vilket är rätt imponerande faktiskt... Dom brukar ju vara på tok för flata mot pyramidspel
Citera
2023-03-28, 11:29
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ponzi
Äntligen börjar det uppmärksammas på riktigt.

https://www.expressen.se/dinapengar/...i-pyramidspel/

Vem har dirt på Jonas Werner?

Ingen dirt kanske, men kände killen för sisådär 20 år sedan. Väldigt karismatisk, charmig och övertygande redan då. Lätt narcissistisk redan då. Hade kunnat sälja is till eskimåer alla dar i veckan. Han var högt upp i hierarkin i ett företag som hette ACN och som sålde telefonabonnemang. Även det pyramidlikande, man kunde enbart teckna avtal med en säljare som i sin tur skulle rekrytera nya säljare.
Hans familj (eller delar av den kanske) har, så vitt jag förstått, mer eller mindre noll kontakt med honom.
Han var en sån som alla ville vara med till en början, den häftiga charmiga och roliga killen som var generös. Sen såg man mer hans rätta jag, han bryr sig inte om någon annan än sig själv och pengar.
Men en ska han ha: han har humor! Aldrig skrattat så mycket som jag gjorde när jag hängde med honom.
Citera
2023-03-28, 23:53
  #163
Medlem
Vilka är de tre som ”åkt” fast.. Werner, ja. Men sedan… ? Caron?
Citera
2023-03-29, 11:34
  #164
Medlem
farfars avatar
Grymt bra reportage och podd
https://www.svd.se/a/15rL5l/it-ikone...podd-om-crowd1
Citera
2023-03-29, 16:25
  #165
Medlem
Tercios avatar
Han kunde pressat den yrkeskriminelle gangstern Johan Stael von Holstein lite mer om man säger så. En blind kunde se direkt att det här var rent bedrägeri. T.ex. genom att det aldrig funnits några riktiga produkter att sälja. Men såklart går det inte kräva att Johan skulle inse det.
Citera
2023-03-29, 18:02
  #166
Medlem
Hoppas ett helt gäng blir inlåst på lång tid...man tycker och att pengarna borde återvinnas men det blir nog svårt..... jävla pack..
Citera
2023-03-29, 19:50
  #167
Medlem
Läste idag att Werner inte var en av de misstänkta... Han sitter väl i Dubai och gottar sig och låter andra ta smällen
Citera
2023-03-30, 12:02
  #168
Avstängd
konstapels avatar
Bara det faktum att Holstein är inblandad borde ha varit en stor fet röd varningsflagga.
Har den skitsnackaren gjort nåt annat i sitt liv än att blåsa folk på pengar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback