2021-05-24, 23:22
Medlem
Min nya Coop (fd Netto) börjar få allt mer märkligt jox som knivar, mobilladdare, vaser, vattenflaskor, såpbubblor mm. Är det lite nettofiering på gång?
Citera
2021-05-25, 08:09
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Min nya Coop (fd Netto) börjar få allt mer märkligt jox som knivar, mobilladdare, vaser, vattenflaskor, såpbubblor mm. Är det lite nettofiering på gång?
Bra observation. Min lokala Coop som varit Netto, har genomgått samma sak, massa ballonger och värdelöst krimskrams utan bäst-före-datum, men till dubbla priser än vad Netto brukade ha. Wow vilket affärssinne av ledningen(=idioterna).

Nästa grej är att de satt in enorma mängder Redbull i kylen, där äggen brukade finnas. Och äggen har nu fasats ut, som man skyller på någon influensa. Inte bara Nettofiering utan Gettofiering.

Sedan har de halva priser på grönsaker som enligt deras utsago är nära bäst-före-datum. Men jag skulle säga att de är 2 veckor efter bäst-före-datum, mestadels ruttet och möglig. Ungefär som om du tagit en kompost och satt dit en skylt - halva priset.
Citera
2021-05-25, 22:00
Medlem
Finns det någon butik som de ställde om helt till Coop och som därefter har lagts ner?
Citera
2021-05-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Bra observation. Min lokala Coop som varit Netto, har genomgått samma sak, massa ballonger och värdelöst krimskrams utan bäst-före-datum, men till dubbla priser än vad Netto brukade ha. Wow vilket affärssinne av ledningen(=idioterna).

Nästa grej är att de satt in enorma mängder Redbull i kylen, där äggen brukade finnas. Och äggen har nu fasats ut, som man skyller på någon influensa. Inte bara Nettofiering utan Gettofiering.

Sedan har de halva priser på grönsaker som enligt deras utsago är nära bäst-före-datum. Men jag skulle säga att de är 2 veckor efter bäst-före-datum, mestadels ruttet och möglig. Ungefär som om du tagit en kompost och satt dit en skylt - halva priset.
Har inte besökt någon av butikerna på länge. Misstänker att ”smekmånaden” är över och att försäljningen fortsätter sjunka.
Kombinationen av höga priser och dålig kvalitet sätter sina spår.
Vi får nog se en del nedläggningar av dessa butiker inom en nära framtid.
Utan tvekan är det Lidl som tjänat mest på kooperationens vansinnesköp av svenska Netto.
Citera
2021-05-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Finns det någon butik som de ställde om helt till Coop och som därefter har lagts ner?
Vet inte men elva stycken lades ner före omprofileringen plus ett antal gamla COOP som låg ”för nära” Netto-butiken.
Citera
2021-05-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Har inte besökt någon av butikerna på länge. Misstänker att ”smekmånaden” är över och att försäljningen fortsätter sjunka.
Utan tvekan är det Lidl som tjänat mest på kooperationens vansinnesköp av svenska Netto.
Detta liknar lite som när Q8 Vart OK/Q8 jag började mina unga dagar på OK då på den tiden 1979 var det en Bensinstation med resevdelar mm sen kom Q8 in i bilden det slutar med man säljer varmkorv och PET flaskor med Läsk tydligen bra marginal på detta sevice som OK hade med i mitt fall Reservdelar till 22 på kvällen otom lördagar till 21 samt från 6,30 vardagar försvann
Citera
2021-05-25, 22:44
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ja butikerna kommer nog försvinna igen och lämna gapande lokaler efter sig, som eventuellt kommer fyllas av någon annan lågprisfirma, troligen från utlandet.
Citera
2021-05-26, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Ja butikerna kommer nog försvinna igen och lämna gapande lokaler efter sig, som eventuellt kommer fyllas av någon annan lågprisfirma, troligen från utlandet.
COOP sålde alla Netto-fastigheter direkt och hyrde sedan lokalerna.
Fastighetsägaren kan naturligtvis sälja eller hyra ut till vem som helst när COOP kastar in handduken.
Citera
2021-05-26, 07:04
Medlem
En sak annan jag har noterat i min lokala Coop fd Netto. Är att de har riktigt usla priser på frukt och grönt nu. Frukt & grönt var inte alltid så fräscht på Netto pga att de hade lite personal som aldrig hann plocka och ta bort gammalt och visset men priset var konkurrenskraftigt. Jag såg på Coop att istället för att sälja paprika för 49kr/kg som tex Willys så tar de 14:90kr/st!
Citera
2021-05-26, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
En sak annan jag har noterat i min lokala Coop fd Netto. Är att de har riktigt usla priser på frukt och grönt nu. Frukt & grönt var inte alltid så fräscht på Netto pga att de hade lite personal som aldrig hann plocka och ta bort gammalt och visset men priset var konkurrenskraftigt. Jag såg på Coop att istället för att sälja paprika för 49kr/kg som tex Willys så tar de 14:90kr/st!
Paprika har legat högt i pris ett tag.
Hur mycket väger den på Willys förresten?
Kilopriset kan vara ganska högt där också.
Citera
2021-05-26, 17:25
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Det sa jag redan i början att det aldrig kommer att fungera i längden. Ett totalt slöseri med pengar att köpa Netto men det är ju bara idioter i coop ledningen numera.
Citera
2021-05-26, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Det sa jag redan i början att det aldrig kommer att fungera i längden. Ett totalt slöseri med pengar att köpa Netto men det är ju bara idioter i coop ledningen numera.
Ja det var inte oväntat. Många års ackumulerade miljardförluster till trots.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in