2007-06-19, 21:36
Medlem
Vrövhåls avatar
Gräver upp den här tråden.
Jag är sugen på att testa radiostyrd helikopter men vill inte lägga ner en förmögenhet, nån som vet om det här kan vara ett bra alternativ?
http://www.umearc.se/cgi-bin/articles.pl?action=show&id=106925&group=35&subgrou p=360
Kan man kontrollera en sådan även om man är total nybörjare? Bra kvalité?
Jag har fått uppfattningen att man ska akta sig för helis av märket Walkera då dessa håller dålig/ojämn kvalité.
Citera
2007-06-20, 17:07
Medlem
earl.s avatar
Hej!

På extremsportsidan freeride.se finns det en mountinbike film från Åre som är inspelad från helikopter. Är ju självklart bannad därifrån men sök lite på Åre, Helikopter, Radistyrd, osv så finner du nog. Om jag minns rätt blev det rätt stabilt!
Citera
2007-06-20, 20:25
Medlem
Om du mot förmodan missat, www.rcheli.se så är det den överlägset bästa svenska sidan. Där finns grymt mkt kunnigt folk. 100 ggr bättre en tex svensktmodellflyg etc när det gäller heli.
Citera
2009-10-15, 13:01
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilTac
Hittade inget annat forum i vilket tråden skulle passa, så jag postar här.

Till en början kanske jag ska presentera mig, jag är filmfotograf. Sådär

På senare tid har jag börjat fundera över hur man skulle kunna ersätta/komplettera den vanliga kranutrustning vi brukar använda oss av vid diverse åkningar. Lösningen var lika självklar som (kanske) idiotisk. En radiostyrd helikopter, givetvis! Min kunskap inom detta område är inte den största, därför vänder jag mig till er som vet något om saken.

Mina frågor är som följer:
*Finns det överhuvudtaget någon helikopter som skulle orka lyfta en lättare filmkamera (typ Arricam Lite på ca 5kg + magasin)?
*Säljs helikoptrar av någon butik i Stockholmsområdet?
*Kan man flyga någorlunda centralt utan störningar?
*Hur lång räckvidd från radion har de bästa mottagarna?
*Kommer det här att fungera?!

Tack på förhand!

* Ja, lätt.
* Det finns det alldeles säkert, Stockholm är stort.
* Jodå.
* Längre än du kan se.
* Det beror på hur bra du är på att flyga/lära dig flyga. Har sett en fotograf som gjorde så, det var riktigt fräckt.

EDIT: Såg hur gammal tråden var nu. Hoppas det var till någon glädje för någon iaf.
Citera
2010-08-19, 14:26
Medlem
hexakopters avatar
Jag fotar/filmar från radiostyrd hexacopter.

Kika lite på www.skyviewflygfoto.se
Citera
2026-03-02, 08:46
Medlem
Fantens avatar
Fascinerande hur långt tekniken har kommit. Har ni sett hur man filmar racing nu för tiden? Japp, med små kameradrönare som kan vända på en femöring och klarar g-krafter som inget annat. Det ser helt klart ut som man ett datorspel. Och små är dom jävlarna.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in