Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-10, 00:13
  #1
Medlem
Vissarionovichs avatar
Vilka är tydliga signaler, kommentarer och undanflykter att affärer inte kommer att bli av när det gäller såsom köp av hus och bilar, dyra märkesvaror, byten av hyresrätter, abonnemang, pensionssparande osv? Lite större investeringar mao.
Men även att en dejt inte kommer leda till något mer?

Hur brukar det låta eller se ut när köparen eller dejten man träffar inte är intresserad och tycker att detta var inte för mig? Varför inte bara säga exempelvis; nej jag är inte intresserad av den kostymen eller av att träffas igen? Ursäkta men var inte min typ..
Hur brukar era svepskäl låta, varför är ni inte ärliga?
Citera
2019-05-10, 00:43
  #2
Medlem
Citat:
Tyvärr har jag kommit fram till att det här inte var något som passade mig.
Eller liknande.
Citera
2019-05-10, 00:43
  #3
Medlem
Antivalents avatar
Har du möjligtvis asperger? Sådant läser man av på kroppspråk, tonfall och ansiktsuttryck.
Citera
2019-05-10, 02:47
  #4
Medlem
EasyClaps avatar
Det är en bra fråga du ställer, jag hävdar att intuitiva människor har lättare att "veta" detta eftersom de använder sig av intuition som komplement till sina fem andra sinnens erfarenheter. Intuition är förmågan "att veta utan att veta varför man vet en specifik sak". Intuitiva har lättare att genomskåda mönster än egostyrda, har du förmågan att se olika mönster så märker du när din dejt byter riktning i t.ex. SMS-aktivitet, hur hon skriver, varför har hon slutat ställa frågor, varför hon inte svarar lika snabbt med mera. Är du egostyrd så blir det svårare för dig att avgörs om dejten tappar intresset, du kan t.o.m. riskera att hälla bensin på elden och uppfattas som jobbig. Tvekade hon lite så kanske hon nu avfärdar dig helt om du inte förstår att hon behöver utrymme för att tänka.

I Sverige skulle jag påstå att vi lite lider av kronisk konflikträdsla så vi låter hellre tiden döda jobbiga besked så att den andra personen "ska fatta", i andra kulturer är det mer vanligt med raka rör som "du var inte min typ" och "trevlig att träffas men jag är ute efter kärlek". Jag själv har svårt för raka rör, jag är en givmild person som lånat ut mängder med pengar genom livet, men jag vågar knappt fråga efter pengarna tillbaka, det är som att jag är då den som ska uppfattas som snål och jobbig när jag bara har varit snäll mot en vän. Något fenomen tror jag ändå detta är med konflikträdsla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback