Citat:
Ursprungligen postat av
Liv02
Håller med. Jag mådde fruktansvärt dåligt då min SSRI slutade fungera.
Min ångest var konstant, kunde inte sova, äta, ta mig ut.Panikattacker som var fruktansvärda.
Åkte till psykakuten och blev tillfrågad om jag ville prova lamictal.
Trots att jag inte är bipolär så hjälper den medicinen mycket.
Fick även zopiklon att ta för sömnen.
Ge inte upp TS.
Det finns hjälp.
Lycka till.
Så positivt och höra, att de fanns något som kunde hjälpa när hoppet var som minst.
Jag vet att människor som frågar vad som är problemet, vad funderar du på så löser vi det, med all respekt inte varit i närheten av de tillståndet TS beskriver. Har man det så förstår man på vilken nivå det är. Jag fick 100% förståelse för människor som tar sitt liv efter själv upplevt vad en utsättning av anti depp innebar. Levde så i ett år, helt utan medicin, men nästan på årsdagen gav jag upp och började med en ny, de gick absolut inte. I efterhand är jag glad att jag gjorde det. Var de dummaste jag gjort att härda ut och kämpa så länge.
Och de handlar inte om viljestyrka att ta sig igenom det, de säger bara en person som inte varit i samma situation, finns absolut ingen mindfullnes i världen som kan få en att uthärda en kemisk obalans pga av minskad antidepp. Många har lyckats sluta med det, men då har dom inte gått igenom de värsta stålbadet det kan innebära.
TS kolla med läkare om lamictal/ lamotrigin (som jag förstått är samma ämne). Den har oerhört mycket mindre biverkningar och för mig hjälpte den samma dag som jag började med den.
Vad säger Liv02 om biverkningar?