• 2
  • 3
2019-05-09, 22:44
Återigen de du beskriver låter till 100% som kemisk obalans i hjärnan. Dom allra flesta gånger en konsekvens av antidepp mediciner. De kommer lösa sig för dig, du behöver först träffa rätt läkare.
Ta dig till en privatklinik, dom håller generellt högre kvalité än dom korrupta läktarna i landstinget som kör ole dole doff mellan sertralin, citalopram och mirtazepin. Tyvärr rävgift allihopa som har bieffekter du får nya mediciner utskrivna för.

Önskar dig all förbättring, finns för att bolla lite tankar i pm.
Citera
2019-05-09, 23:43
Medlem
Liv02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttadsthlmare
När du mår så dåligt hjälper inte aktivitet, träning osv. Du är på botten. Eftersom du en gång börjar med mediciner (helt rätt val om du mådde dåligt) men det negativa är att kemin i din hjärna är i obalans. Du måste få rätt medicin! Ingenting oavsett mindfullnes eller träning kan läka obalansen i din hjärna. Kämpa de finns rätt medicin där ute. Sluta/minska sertralin kan innebära den värsta perioden i livet. Tyvärr. Kan tipsa om lamotrigin. Oerhört bra resultat. Kan de vara så att kroppen vänt sig vid sertralinet och de hjälper inte längre.

Håller med. Jag mådde fruktansvärt dåligt då min SSRI slutade fungera.
Min ångest var konstant, kunde inte sova, äta, ta mig ut.Panikattacker som var fruktansvärda.

Åkte till psykakuten och blev tillfrågad om jag ville prova lamictal.
Trots att jag inte är bipolär så hjälper den medicinen mycket.
Fick även zopiklon att ta för sömnen.

Ge inte upp TS.
Det finns hjälp.

Lycka till.
Citera
2019-05-10, 02:44
Bannlyst
Du måste ge mer detaljer.

Vad är det du mår dåligt av specifikt och varför, vet man inte problemet så kan man inte fixa det.

Tänk till nu och återkom med svar. Jag hjälper gärna
Citera
2019-05-10, 06:50
Citat:
Ursprungligen postat av Liv02
Håller med. Jag mådde fruktansvärt dåligt då min SSRI slutade fungera.
Min ångest var konstant, kunde inte sova, äta, ta mig ut.Panikattacker som var fruktansvärda.

Åkte till psykakuten och blev tillfrågad om jag ville prova lamictal.
Trots att jag inte är bipolär så hjälper den medicinen mycket.
Fick även zopiklon att ta för sömnen.

Ge inte upp TS.
Det finns hjälp.

Lycka till.

Så positivt och höra, att de fanns något som kunde hjälpa när hoppet var som minst.
Jag vet att människor som frågar vad som är problemet, vad funderar du på så löser vi det, med all respekt inte varit i närheten av de tillståndet TS beskriver. Har man det så förstår man på vilken nivå det är. Jag fick 100% förståelse för människor som tar sitt liv efter själv upplevt vad en utsättning av anti depp innebar. Levde så i ett år, helt utan medicin, men nästan på årsdagen gav jag upp och började med en ny, de gick absolut inte. I efterhand är jag glad att jag gjorde det. Var de dummaste jag gjort att härda ut och kämpa så länge.

Och de handlar inte om viljestyrka att ta sig igenom det, de säger bara en person som inte varit i samma situation, finns absolut ingen mindfullnes i världen som kan få en att uthärda en kemisk obalans pga av minskad antidepp. Många har lyckats sluta med det, men då har dom inte gått igenom de värsta stålbadet det kan innebära.

TS kolla med läkare om lamictal/ lamotrigin (som jag förstått är samma ämne). Den har oerhört mycket mindre biverkningar och för mig hjälpte den samma dag som jag började med den.
Vad säger Liv02 om biverkningar?
Citera
2019-05-12, 00:14
Medlem
Liv02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttadsthlmare
Så positivt och höra, att de fanns något som kunde hjälpa när hoppet var som minst.
Jag vet att människor som frågar vad som är problemet, vad funderar du på så löser vi det, med all respekt inte varit i närheten av de tillståndet TS beskriver. Har man det så förstår man på vilken nivå det är. Jag fick 100% förståelse för människor som tar sitt liv efter själv upplevt vad en utsättning av anti depp innebar. Levde så i ett år, helt utan medicin, men nästan på årsdagen gav jag upp och började med en ny, de gick absolut inte. I efterhand är jag glad att jag gjorde det. Var de dummaste jag gjort att härda ut och kämpa så länge.

Och de handlar inte om viljestyrka att ta sig igenom det, de säger bara en person som inte varit i samma situation, finns absolut ingen mindfullnes i världen som kan få en att uthärda en kemisk obalans pga av minskad antidepp. Många har lyckats sluta med det, men då har dom inte gått igenom de värsta stålbadet det kan innebära.

TS kolla med läkare om lamictal/ lamotrigin (som jag förstått är samma ämne). Den har oerhört mycket mindre biverkningar och för mig hjälpte den samma dag som jag började med den.
Vad säger Liv02 om biverkningar?

Jag trappade upp dosen långsamt. Som du vet ska man göra det. Tog 25 mg i två veckor kände mig mer stabil efter en vecka.
Då jag väl kommit upp till 50 mg märkte jag en stor förbättring, mindre panik.
Nu på 100 mg blir jag inte hysterisk av panikattackerna (som minskat i styrka rejält).
Jag kan koncentrera mig då jag läser, kollar på tv osv.Vilket var omöjligt innan Lamictal.
Mindre agorafobi.

Inga märkvärdiga biverkningar. Lite yr, ökad aptit vilket är bra då jag är undrerviktig.Jag är vegan och äter sldrig socker.så inte mkt viktuppgång ca 3 kg på 5 månader. Minnet är lite sämre, men inte så att jag lider av det.

Min man, familj och vänner märker helt klart att jag är mycket lugnare numera. Min "galna" ångest är borta.
Har bara positiva erfarenheter från denna medicin.
Citera
2019-05-12, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattattda
Jag tar bara Sertralin nu.

Du mår dåligt av Sertralin! , tycker att du borde sluta, be läkaren om råd. Trappa ner långsamt viktigt!.
Senast redigerad av levitout 2019-05-12 kl. 03:49.
Citera
2019-05-16, 21:10
Medlem
silbersteins avatar
Fan vad trist att höra. För mig var det fasta och motion som botade min depression. Motion kan vara svårt att komma igång med, men fasta är nästan lättare i deprimerat tillstånd då man mår så dåligt att hunger nästan blir en välkommen distraktion. Följde detta protokoll:
https://thequantifiedbody.net/fast-mimicking-diet/
Citera
2019-05-16, 23:08
Medlem
Ebetyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattattda
Vad ska jag ta mig till?

Jag har mått dåligt i snart 10 år med mediciner hit och dit som inte hjälper.
Ett misslyckat självmordsförsök har jag hunnit med också. Jag vill bara försvinna från allt!
Det "kryper" i hela kroppen och det känns som om att det ligger en 20 kgs tyngd på bröstet dygnet runt...
Då ska du gå till ett riktigt sjukhus där de kan undersöka ens kropp, lycka till.
Citera
2019-10-17, 01:14
Medlem
Snubbla in på din tråd och blev helt bedrövad över ditt mående.
Ville bara kolla hur du mår nu??
Det har gått några månader. Är det bättre?
En stor varm kram känns de som du behövde/behöver iaf!
Citera
2019-10-17, 02:58
Medlem
Pungsvings avatar
Försök hitta något utanför dig själv att intressera dig för. Du måste komma bort från denna eviga plågan. Mediciner som gör dig mjuk i huvudet är knappast lösningen. Prova pussel, och medan du lägger pusslet så fundera på vad annat som kan vara intressant för dig att lära mer om och ta till dig.

Jag håller med om att du ska försöka gå ner i vikt genom att äta hälsosammare och skippa chips och glass och annan skit. Sluta drick alkohol helt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in