2019-05-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperiorCreeper
Varit och kikat, ett hus är avspärrat med polistejp. Så nånting har hänt.

Okej tack 🙂, tror inte på självmord heller för då har dom ju knappast någon anledning att göra avspärrning.
Helt tyst från media och polis, verkar ju vara väldigt känsligt med eftersom dom helt lagt locket på.
Man tycker ju något skulle ha kommit på ryktes vägen men inte.
Är väl bara att snällt vänta att det kommer fram. 🙂
Citera
2019-05-10, 18:46
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
Ny polisinsats i Östersund

/ Moderator
Citera
2019-05-10, 21:18
Medlem
yvdois avatar
Nån som traskade på narkotikabrott i hemmet? Fast då lär man ju inte stänga av lägenheten och upp med helikopter 🤔🤔
Citera
2019-05-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yvdoi
Nån som traskade på narkotikabrott i hemmet? Fast då lär man ju inte stänga av lägenheten och upp med helikopter 🤔🤔

Tror inte det är så enkelt, då hade dom ju sagt nåt. Helikoptern hörde jag bara första kvällen och vet inte om det hade något med Frösön att göra. Jag hörde den från körfältet.
Ne något udda är det, men vad?
Nu spånar jag stort, men kanske nån som försökt tillverka nån bomb. Eller nån som håller på med vapen handel. Sånt kan jag tänka mig gör polisen så tyst om det. Men som sagt, förmodligen vansinnig teori.
Citera
2019-05-10, 21:46
Medlem
yvdois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychowomen
Tror inte det är så enkelt, då hade dom ju sagt nåt. Helikoptern hörde jag bara första kvällen och vet inte om det hade något med Frösön att göra. Jag hörde den från körfältet.
Ne något udda är det, men vad?
Nu spånar jag stort, men kanske nån som försökt tillverka nån bomb. Eller nån som håller på med vapen handel. Sånt kan jag tänka mig gör polisen så tyst om det. Men som sagt, förmodligen vansinnig teori.

Din teori låter lite mer troligt. Dock så såg jag helikoptern relativt lågt flygandes över odensala för att sedan åka iväg mot marieby hållet och detta var vid 19tiden.

Sen runt 20 tiden var de viss polisaktivitet runt odenvallen med. Såg en polis buss köra fram och tillbaka längst med krondikesvägen och kunde även höra en helikopter. Dock oklart vilken typ av helikopter.

Är de fastslaget att de är Önevägen 122? Tänkte finns ju allafall enligt hitta folk som är boende på B massa sådana adresser där. Och Önevägen 122H ska ägas av Östersunds kommun enligt hitta.se
Citera
2019-05-10, 22:07
Medlem
Citat:
Din teori låter lite mer troligt. Dock så såg jag helikoptern relativt lågt flygandes över odensala för att sedan åka iväg mot marieby hållet och detta var vid 19tiden.

Sen runt 20 tiden var de viss polisaktivitet runt odenvallen med. Såg en polis buss köra fram och tillbaka längst med krondikesvägen och kunde även höra en helikopter. Dock oklart vilken typ av helikopter.

Är de fastslaget att de är Önevägen 122? Tänkte finns ju allafall enligt hitta folk som är boende på B massa sådana adresser där. Och Önevägen 122H ska ägas av Östersunds kommun enligt hitta.se

Det var samma tid jag hörde helikoptern med, och man vet aldrig det kan ha haft med detta att göra då.
Det där med lägenheterna har jag dåligt med koll på.
Finns ju någon här som bor i närheten.
Men Östersunds kommun då är det kanske soc lägenheter då.
Citera
2019-05-11, 15:01
Medlem
Citat:

122G är exakt adress
Citera
2019-05-11, 16:49
Medlem
psflaxs avatar
Det borde handla om denna göken:

https://www.facebook.com/yasin.hasan...0%3A1557585973

Finns dock inte mycket att se.
Citera
2019-05-11, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Det borde handla om denna göken:

https://www.facebook.com/yasin.hasan...0%3A1557585973

Finns dock inte mycket att se.
Borttagen nu, men på lexbase dyker namnet upp 2 ggr som 19 år på Frösön, 1 dom och 1 strafföreläggande men inget jag vill betala för att se
Citera
2019-05-11, 17:46
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlaskBång
Borttagen nu, men på lexbase dyker namnet upp 2 ggr som 19 år på Frösön, 1 dom och 1 strafföreläggande men inget jag vill betala för att se

Länken fungerar för mig...
Citera
2019-05-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlaskBång

Kan vara något större knark beslag då och polisen är tyst för att hitta fler härvan då. Eller vapen. Så mest troligt tyst till dom kommit vidare i det då.
Citera
2019-05-13, 01:01
Medlem
t3x5s avatar
Det ska tydligen ha handlat om pengar, någon som gjort bort sig blev kidnappad och fick förmodligen agera slagpåse ett bra tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in