Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-05-10, 02:02
  #13
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beefcake93
Tycker att det är så komiskt att se dig kommentera så många trådar om träning och/eller doping där du sprider din "kunskap". Doping kanske du har lite koll på men efter att ha läst om hur du ser på träning och dina resultat så är det ganska klart att du inte har en aning om hur man ska träna för att nå ens en nivå som ligger just över medel.

Det jag säger är helt korrekt. Det går inte att bevisa att man kan lyfta mer utan AAS än vad styrkeatleter har gjort före 40-talet. Även styrkeatleter som Paul Anderson kan ha använt AAS. Även om det inte var vanligt på den tiden, så fanns det. De västallierade gav lägerfångar från tyska läger testosteron injektioner strax efter krigets slut.
Citera
2019-05-10, 08:32
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Det jag säger är helt korrekt. Det går inte att bevisa att man kan lyfta mer utan AAS än vad styrkeatleter har gjort före 40-talet. Även styrkeatleter som Paul Anderson kan ha använt AAS. Även om det inte var vanligt på den tiden, så fanns det. De västallierade gav lägerfångar från tyska läger testosteron injektioner strax efter krigets slut.
Nej det är ju omöjligt att veta men det ger en väldigt skev och negativ syn på hur mycket man kan göra naturligt om du begränsar dig till så gamla resultat då sportvetenskapen och sportläran har kommit långt sedan dess. Du säger t.ex. att man minst kan ta 160kg bänk och 300kg mark och det stämmer väl ungefär lika bra som om jag säger att man minst kan ta 100kg i bänk och 200kg i mark. Många kan nå långt över de gränserna och om folk hamnar på platåer under de gränserna så är det bättre att anta att det är något fel med ens programmering eller kost/sömn innan man ska skylla på att man är nära nattygränsen för vad man kan nå.
Citera
2019-05-10, 09:11
  #15
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentDay
Denna snubbe använt sig utav steroider:

https://www.sherdog.com/image_crop/2..._dillashaw.JPG

Man kan aldrig tro att denna lilla spinkiga snubben använt sig utav steroider.

Med det sagt så borde du förstå att bara för man använder sig utav dopning så måste man inte se ut som Arnold Schwarzenegger. Så man behöver inte se ``särskilt uppumpad ut``.
Du missförstod hela mitt inlägg. Jag sa inte att dom inte KAN använda steroider. Jag sa att deras kroppar inte är speciellt svåra att uppnå naturligt och att det därför är väldigt korkat att påstå att någon "inte kan något om träning" för att man tror att dom är rena. Jag menar, jag känner pojkar födda 02 som drar 200kg mark.
Citera
2019-05-10, 12:54
  #16
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beefcake93
Nej det är ju omöjligt att veta men det ger en väldigt skev och negativ syn på hur mycket man kan göra naturligt om du begränsar dig till så gamla resultat då sportvetenskapen och sportläran har kommit långt sedan dess. Du säger t.ex. att man minst kan ta 160kg bänk och 300kg mark och det stämmer väl ungefär lika bra som om jag säger att man minst kan ta 100kg i bänk och 200kg i mark. Många kan nå långt över de gränserna och om folk hamnar på platåer under de gränserna så är det bättre att anta att det är något fel med ens programmering eller kost/sömn innan man ska skylla på att man är nära nattygränsen för vad man kan nå.

Själv litar jag inte på vad någon säger i alla fall. Sedan får andra tro vad de vill. Doping är kontroversiellt, ofta olagligt och sponsorpengar är inblandade. Det är uppenbart att många snackar skit och påstår sig vara naturliga p.g.a. det. Även om någon som är öppen med doping påstår att han har kommit si eller så långt naturligt, är det möjligt att han ljuger för att han vill att andra ska tro att hans gener är bättre än vad de egentligen är.
Citera
2019-05-10, 18:01
  #17
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Själv litar jag inte på vad någon säger i alla fall. Sedan får andra tro vad de vill. Doping är kontroversiellt, ofta olagligt och sponsorpengar är inblandade. Det är uppenbart att många snackar skit och påstår sig vara naturliga p.g.a. det. Även om någon som är öppen med doping påstår att han har kommit si eller så långt naturligt, är det möjligt att han ljuger för att han vill att andra ska tro att hans gener är bättre än vad de egentligen är.

Som man känner sig själv känner man andra. Du kanske inte litar på andra för att du själv har patetiska resultat och roidar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback