2019-05-08, 12:26
Medlem
havregryyns avatar
Är det någon som vet något om denna olycka?

https://www.folkbladet.nu/2469573/do...pa-arbetsplats

Citat:

Polisen fick in en anmälan om olyckan klockan halv tolv på tisdagen. På eftermiddagen gick polisen ut med ett meddelande om att en man i 55-årsåldern avlidit i samband med olyckan. De anhöriga var då underrättade om dödsfallet.
Polis har inlett en utredning av omständigheterna runt olyckan.
Citera
2019-05-08, 17:31
Medlem
Kennethkvartings avatar
Om jag har förstått det hela rätt ska det ha hänt i/i anslutning till någon gruva.

Finns det nån annan gruva i Lycksele än Kristineberg?
Citera
2019-05-08, 18:31
Medlem
havregryyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Om jag har förstått det hela rätt ska det ha hänt i/i anslutning till någon gruva.

Finns det nån annan gruva i Lycksele än Kristineberg?

Svartlidengruvan, dagbrottet mellan Storuman och Lycksele. Det sker ingen brytning där nu men anrikningsverket går. Sedan pågår det provbrytning i Fäbodliden, ett område inte långt från Svartlidengruvan och bara några mil utanför Lycksele. Eftersom att det står att det skedde i en verkstad så utesluter det Fäbodliden. Anrikningsverket i Svartliden har väl en liten verkstad. Boliden i Kristineberg låter ju mer troligt i så fall eftersom att det är full verksamhet där. Men valet av ordet ”verkstad” låter lite ovanligt om det handlade om en olycka i gruvbranschen.

Edit.

Det sägs tydligen vara ett verkstadsföretag. Jag läste någonstans också maskinföretag. Om du säger att det skedde i ett gruvområde blir det lite otäckt när jag känner många som jobbar med sånt i området.
Senast redigerad av havregryyn 2019-05-08 kl. 19:07.
Citera
2019-05-13, 22:01
Medlem
Denna olycka har ingenting med gruvnäringen att göra. Var en olycka på verkstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in