2019-05-07, 13:04
Medlem
Då jag är ganska ung och var dryga året när filmen kom ut 2000 och jag i efterhand sett den har jag blivit så inspirerad av Christian Bales roll som Patrick Bateman att jag har börjat få ett litet crush på honom.

Med tanke på min ålder vet jag inte hur han tränat och vad han har hållit sig till för diet under processen inför filmen. Jag har även läst romanen och tänker att använde Bale sig av samma träningsschema som det "långa" helkroppspasset i boken.

Någon som kan hjälpa mig med detta dvs en rimlig diet och träningsupplägg?

Förövrigt någon som kan uppskatta kroppsmått på honom samt vikt då längden är ungefär 183 cm?
Citera
2019-05-07, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsaestad
Då jag är ganska ung och var dryga året när filmen kom ut 2000 och jag i efterhand sett den har jag blivit så inspirerad av Christian Bales roll som Patrick Bateman att jag har börjat få ett litet crush på honom.

Med tanke på min ålder vet jag inte hur han tränat och vad han har hållit sig till för diet under processen inför filmen. Jag har även läst romanen och tänker att använde Bale sig av samma träningsschema som det "långa" helkroppspasset i boken.

Någon som kan hjälpa mig med detta dvs en rimlig diet och träningsupplägg?

Förövrigt någon som kan uppskatta kroppsmått på honom samt vikt då längden är ungefär 183 cm?

Skulle gissa på att han väger runt 80kg +- 2kg och har ett bf på en dryga 10%

Skicka ett Pm så kan jag hjälpa dig!
Citera
2019-05-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finatorsken
Skulle gissa på att han väger runt 80kg +- 2kg och har ett bf på en dryga 10%

Skicka ett Pm så kan jag hjälpa dig!

Jag tackar för ditt svar!

Då mitt flashback konto saknar mer än 50 inlägg kan jag tyvärr inte skicka PM, finns det något annat sätt du kan hjälpa mig på?

Jag skulle behöva ett seriöst schema och kost som fungerar kontinuerligt. Vill du veta vad jag ligger just nu på för längd, vikt och bf%?
Senast redigerad av Avsaestad 2019-05-07 kl. 13:39.
Citera
2019-05-07, 13:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Google är din vän.

Citat:
The Christian Bale workout helps you achieve a well developed, lean and muscular hollywood physique like that of Christian Bale in American Psycho. His well developed musculature combined with minimal body fat results in an astonishing look.
https://kinobody.com/workouts-and-ex...erican-psycho/

Lycka till! Det är fin kropp han har i den filmen. Inte för mycket muskler och inte för lite heller.

Ska du köra samma schema med hudvård som karaktären också? Kan bli lite dyrt det tyvärr.
Citera
2019-05-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Google är din vän.

Lycka till! Det är fin kropp han har i den filmen. Inte för mycket muskler och inte för lite heller.

Ska du köra samma schema med hudvård som karaktären också? Kan bli lite dyrt det tyvärr.

Tack för tipset på länken! ska gärna gräva mig djupare in i det men jag undrar om det kan stämma eller om det är något snubben på hemsidan kokat ihop. Dieten ser ju trolig ut och få reps och set på tung vikt, samt mycket cardio kan väl göra jobbet.

Några fler förslag?

Och nej, tänkte inte köra hudvården som Bale gör i filmen till en början. Vem vet det kanske är nästa steg...
Citera
2019-05-07, 14:44
Medlem
Solenssons avatar
Citat:

Ingen benträning överhuvudtaget!
Det kanske kan fungera inför en filminspelning där man undviker att visa benen. Men i verkligheten kommer det se helt sjukt ut. Du kommer aldrig kunna visa dig i shorts. Det kommer se ut som du har två snören som hänger ner ur byxorna. Eller att du har proteser.
Citera
2019-05-07, 15:45
Citat:
Google är din vän.

Synd bara att det är kinobody. Han känns som en douche. Annars har ts mkt bra smak!

Hoppas du finner några mer givande svar och kan uppfylla din dröm, du får gärna posta några bilder sen på den ultimata fysiken.

Den här länken känns bättre https://www.naturalhealthyliving.net...erican-psycho/

Jag skulle gärna testa själv, men jag klarar inte av att äta kycklingbröst och havregryn så jag avstår. Men jag önskar dig lycka till!
Citera
2019-05-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finatorsken
Ja såg de. Skriv din Wickr så fiar vi de där!

Lägg gärna in mig i den gruppen då jag är väldigt intresserad av att uppnå detsamma, har goda förutsättningar! Heter "warolwa" där.
Citera
2019-05-07, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullenaid
Lägg gärna in mig i den gruppen då jag är väldigt intresserad av att uppnå detsamma, har goda förutsättningar! Heter "warolwa" där.

Samma namn som på fb, Avsaestad
Citera
2019-05-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Synd bara att det är kinobody. Han känns som en douche. Annars har ts mkt bra smak!

Hoppas du finner några mer givande svar och kan uppfylla din dröm, du får gärna posta några bilder sen på den ultimata fysiken.

Den här länken känns bättre https://www.naturalhealthyliving.net...erican-psycho/

Jag skulle gärna testa själv, men jag klarar inte av att äta kycklingbröst och havregryn så jag avstår. Men jag önskar dig lycka till!

Tack för svaret! Ska försöka ta lite före och efter bilder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in