Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-12, 07:26
  #97
Medlem
evil.drunk.clowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Jag har problem med att ladda ned torrents i Brave. Om jag kopierar länken och öppnar med tex Firefox så går det utan problem.

"lgjmpdmojkpocjcopdikifhejkkjglho har blockerats
Den här sidan har blockerats av Brave
ERR_BLOCKED_BY_CLIENT"

Får fram ett sånt meddelande när jag trycker på "Get this torrent" på tex tpb. Känns som att det är någon inställning jag måste göra? Det går utan problem med tex firefox

I övrigt så är jag toknöjd med Brave, kan verkligen rekommendera alla att använda den.

Har du aktiverat WebTorrent?

https://anonfiles.com/xfM4B6Bbu4/brave_torrent_PNG
Citera
2021-12-14, 09:57
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterVillman
Ingen annan med insyn om denna webbläsare? Tankar? Värd? Säker?

Bästa webbläsaren. Ingen reklam på youtube klipp. Ingen insamling av ens information. Kan också ha på youtube i bakgrunden medans man släckt telefonen.
Citera
2021-12-14, 10:47
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Bästa webbläsaren. Ingen reklam på youtube klipp. Ingen insamling av ens information. Kan också ha på youtube i bakgrunden medans man släckt telefonen.
Om du vill slippa reklam på YouTube och kunna köra YouTube i bakgrunden rekommenderar jag dig varmt att kolla upp "YouTube Vanced"

Kan aldrig använda vanliga YouTube-appen igen.
Citera
2021-12-14, 11:59
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isknack
Om du vill slippa reklam på YouTube och kunna köra YouTube i bakgrunden rekommenderar jag dig varmt att kolla upp "YouTube Vanced"

Kan aldrig använda vanliga YouTube-appen igen.

Ja eller bara använda brave 🤷‍♂️
Citera
2021-12-14, 12:28
  #101
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Bästa webbläsaren. Ingen reklam på youtube klipp. Ingen insamling av ens information. Kan också ha på youtube i bakgrunden medans man släckt telefonen.

innebär det att man inte behöver betala för Youtube Premium för slippa reklampauserna när
man kollar på youtube klipp om man använder Brave?
Citera
2021-12-14, 12:42
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
innebär det att man inte behöver betala för Youtube Premium för slippa reklampauserna när
man kollar på youtube klipp om man använder Brave?
YouTube Vanced är en moddad version av vanliga YouTube-appen där reklam är borttagen. I praktiken har du YT Premium på alla sätt, förutom att klipp inte går att se offline.
Citera
2021-12-14, 13:39
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
innebär det att man inte behöver betala för Youtube Premium för slippa reklampauserna när
man kollar på youtube klipp om man använder Brave?

Ja precis
Citera
2021-12-14, 14:04
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Ja eller bara använda brave 🤷‍♂️
Känns betydligt smidigare med en app specifikt för YouTube dock. Casting fungerar, osv.

Vanced har även inbyggd sponsorblock, så sponsorerna i videor skippas automatiskt.
__________________
Senast redigerad av Isknack 2021-12-14 kl. 14:07.
Citera
2021-12-14, 15:34
  #105
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isknack
Känns betydligt smidigare med en app specifikt för YouTube dock. Casting fungerar, osv.

Vanced har även inbyggd sponsorblock, så sponsorerna i videor skippas automatiskt.

Antar att man måste installera den från en extern APK? Kan man vara säker på att den inte innehåller (medvetet eller omedvetet) malware? Har för mig att det var någon liknande Youtubeapp som innehöll ett tredjepartsbibliotek med malware för några år sedan...
Citera
2021-12-14, 15:39
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Antar att man måste installera den från en extern APK? Kan man vara säker på att den inte innehåller (medvetet eller omedvetet) malware? Har för mig att det var någon liknande Youtubeapp som innehöll ett tredjepartsbibliotek med malware för några år sedan...
Här laddade jag ner min ifrån. Fungerat utmärkt senaste 3 åren nu.
https://vancedapp.com/

De har partnerskap med Brave, ironiskt nog.

Sen är malware på samma sätt som på Windows fruktansvärt ovanligt på Android pga säkerheten.
Citera
2021-12-14, 15:49
  #107
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isknack
Här laddade jag ner min ifrån. Fungerat utmärkt senaste 3 åren nu.
https://vancedapp.com/

De har partnerskap med Brave, ironiskt nog.

Sen är malware på samma sätt som på Windows fruktansvärt ovanligt på Android pga säkerheten.

Ovanligt kanske, men inte obefintligt - speciellt när det gäller externa APK'er som man installerar från nån random webbplats. Hittade den jag tänkte på, SnapTube hette den: https://www.forbes.com/sites/zakdoff...h=195f56f2c8c8

Youtube Vanced verkar ju hyfsat "säker" när man läser om den... men tja, den är ju inte open source så inge vet väl egentligen.
__________________
Senast redigerad av GrillTekniker 2021-12-14 kl. 15:52.
Citera
2021-12-14, 18:12
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Ovanligt kanske, men inte obefintligt - speciellt när det gäller externa APK'er som man installerar från nån random webbplats. Hittade den jag tänkte på, SnapTube hette den: https://www.forbes.com/sites/zakdoff...h=195f56f2c8c8

Youtube Vanced verkar ju hyfsat "säker" när man läser om den... men tja, den är ju inte open source så inge vet väl egentligen.
Självklart är Vanced säker. Egentligen bara att slå en sökning på Reddit så ser du att den rekommenderas av åtaliga. Dessutom behöver du inte ge den tillgång till dina filer osv.

Dåligt exempel då det där "viruset" inte tycks påverka slutanvändaren alls.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback