• 1
  • 2
2019-05-05, 01:00
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
En mer ingående debatt och skvaller om s.k "Dickpics" till kändisar, och sända av kändisar tar här sin början.

SVT-sport programledare Marie Lehmann, allra mest känd från hockeysändningar har i flera intervjuer berättat om män som skickat bilder på sitt kön.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...ar-sa-sorgligt

https://www.expressen.se/sport/hocke...ir-forolampad/

Vem mer har fått?
Vem har sänt?
Citera
2019-05-05, 01:13
Medlem
Jag tror att Fredrik Virtanen skickat mycket dickpics.
Citera
2019-05-05, 01:30
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Enligt mycket pålitliga källor ska tre av landslagskända dickpic-sändare vara
M*rcus A*lbäck (a + l) som nuförtiden jobbar med ungdomar som agent tillsammans med M. Dahlin
A*ders S*ensson (n + v) som nuförtiden jobbar som scout i IF Elfsborg, med ungdoms- och seniorspelare
O*of M*llberg.(l + e) som fram till 2017 var huvudtränare för IF Brommapojkarna

Aftonbladet (21 okt 2017)
'Svenska Fotbollförbundetsutvecklingschef*Gunilla Axén*sökte upp säkerhetschefen Anders Sigurdsson. Hon adresserade flera händelser med start 2004 eller 2005. Enligt Axén hade tre spelare med meriter från landslaget oönskat skickat så kallade ”dickpics”, foton på sina kön, till henne och tre förtroendevalda inom förbundet"
"..herrspelare skickade bilder på sina kön till kvinnliga förbundsanställda slog en av dem larm.
Säkerhetschefen Anders Sigurdsson bekräftar mötet med den drabbade Gunilla Axén.
– Jag sa till henne att det var upp till henne att ta itu med det, säger Sigurdsson"

https://www.aftonbladet.se/sportblad...tt-valja-sjalv
Citera
2019-05-05, 08:42
Medlem
lugna ner digs avatar
Så en halvtimma efter din trådstart där du inte vet någonting och undrar vem det gäller så har du plötsligt en lördagsnatt fått tips av "mycket pålitliga källor" och kan nämna tre av Sveriges mest kända och folkkära idrottsprofiler.
Det håller inte gubben.
Citera
2019-05-05, 08:46
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpalast
Enligt mycket pålitliga källor ska tre av landslagskända dickpic-sändare vara
M*rcus A*lbäck (a + l) som nuförtiden jobbar med ungdomar som agent tillsammans med M. Dahlin
A*ders S*ensson (n + v) som nuförtiden jobbar som scout i IF Elfsborg, med ungdoms- och seniorspelare
O*of M*llberg.(l + e) som fram till 2017 var huvudtränare för IF Brommapojkarna

Aftonbladet (21 okt 2017)
'Svenska Fotbollförbundetsutvecklingschef*Gunilla Axén*sökte upp säkerhetschefen Anders Sigurdsson. Hon adresserade flera händelser med start 2004 eller 2005. Enligt Axén hade tre spelare med meriter från landslaget oönskat skickat så kallade ”dickpics”, foton på sina kön, till henne och tre förtroendevalda inom förbundet"
"..herrspelare skickade bilder på sina kön till kvinnliga förbundsanställda slog en av dem larm.
Säkerhetschefen Anders Sigurdsson bekräftar mötet med den drabbade Gunilla Axén.
– Jag sa till henne att det var upp till henne att ta itu med det, säger Sigurdsson"

https://www.aftonbladet.se/sportblad...tt-valja-sjalv

Jaså, Anders skickar dick picks till kvinnofolk? Inte undra på att han är så hårt hållen av frugan som bestämmer vem har får umgås med.
Citera
2019-05-05, 10:29
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Självklart förekommer detta fenomen, men jag är övertygad om att mången kvinnor överdriver och nästan "skryter" om att ha fått mängder med "dick-pics". Jag har utmanat flera kändisar att sända dessa bilder till mig, eller lägga upp dem på någon sajt och ingen har nappat. De har inga bilder, helt enkelt. Senast i raden var det Linnea Claesson, handbollsspelaren och "journalist/skribent" som uppmärksammade alla på hur synd det var om henne, men inga bilder presenterades och jag tror ej heller någon polisanmälan gjorts...

Uppmärksamhetssökande våp, helt enkelt!
Citera
2019-05-05, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Självklart förekommer detta fenomen, men jag är övertygad om att mången kvinnor överdriver och nästan "skryter" om att ha fått mängder med "dick-pics". Jag har utmanat flera kändisar att sända dessa bilder till mig, eller lägga upp dem på någon sajt och ingen har nappat. De har inga bilder, helt enkelt. Senast i raden var det Linnea Claesson, handbollsspelaren och "journalist/skribent" som uppmärksammade alla på hur synd det var om henne, men inga bilder presenterades och jag tror ej heller någon polisanmälan gjorts...

hur många bilder som helst presenterades, och polisanmälningar har gjorts så.

intressant att du försöker förminska detta brott, är du en av brottslingarna själv kanske som inte förstår va du håller på med..?
Citera
2019-05-05, 13:57
Medlem
Nykulas avatar
Det är ju sexuellt ofredande att skicka dickpics och det gäller ju för kändisar också. Men det är ju rätt vanligt så tror att Justin Bieber också gjort något i den stilen.
Citera
2019-05-05, 14:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

När det gäller om kvinnor faktiskt fått det är det inte sällan just andra kvinnor som skickat. Trolljägarna fick nästan lägga ner för när man skulle jaga ifatt elaka män som sextrakasserat och hotat anonymt så var det allt ofta en kvinna som låg bakom. Gällande "dic-pics" så är det ju bara att googla för att få en som man sedan kan skicka runt.

Denna Linnea som får en minst varje timme 24/7 skickar förmodligen om det stämmer till sig själv.
Citera
2019-05-05, 16:03
Medlem
Jag är man och skulle aldrig få för mig att göra detta om inte en flickvän ber mig.

Helt sjuka jävla människor.
Citera
2019-05-05, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
hur många bilder som helst presenterades, och polisanmälningar har gjorts så.

intressant att du försöker förminska detta brott, är du en av brottslingarna själv kanske som inte förstår va du håller på med..?

Ja, jag kanske överdriver, men är ändå övertygad om att många söker tröst hos andra genom att hävda övergrepp - precis som i metoo-skandalen... Underskatta inte vad människor gör för att hamna, eller få fortsätta vara, i rampljuset...

Kuk-bilder finns det ju hur många som helst på nätet, så dessa kan ju vem som helst ladda ner. Tror många "utsatta" skickat bilderna till sig själva. Ja, jag är cynisk, men det är på grund av att livet gjort mig sådan - människan sviker aldrig när det gäller att uppvisa moralisk degeneration...

Jag har dock ingen flashback-dase att uppvisa så ingen idé att skicka runt denna i cyberspace. Räcker med att den tillfredsställer den kvinna jag för stunden är med.
Citera
2019-05-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
När det gäller om kvinnor faktiskt fått det är det inte sällan just andra kvinnor som skickat. Trolljägarna fick nästan lägga ner för när man skulle jaga ifatt elaka män som sextrakasserat och hotat anonymt så var det allt ofta en kvinna som låg bakom. Gällande "dic-pics" så är det ju bara att googla för att få en som man sedan kan skicka runt.

Denna Linnea som får en minst varje timme 24/7 skickar förmodligen om det stämmer till sig själv.

Ja, det kan jag tänka mig - "a woman scorned"...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in