Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-04, 09:21
  #1
Medlem
Tja! Har en tech/deep house låt som snart ska bli färdig att releasas på något label. Vore jättekul att få lite feedback, ris och ros, vad kan förbättras, låter det professionellt etc?

https://soundcloud.com/madenzweden/w...h-original-mix

Hoppas ni tycker om den!
Citera
2019-05-04, 12:03
  #2
Medlem
temys avatar
Från en icke så musikaliskt kunnig men mycket intresserad person så får du ett Super! För mig skulle låten passa perfekt i pluggandet eller när man bara vill slappna av
Citera
2019-05-04, 12:24
  #3
Medlem
kalkryggars avatar
För det första så förstår jag inte varför du kallar det House? Ännu mindre förstår jag varför du kallar det Progressive House. Det låter verkligen inte progressivt för fem öre. Lounge skulle passa bättre. Bästa tycker jag nog skulle vara Komersiell slow trance. Kanske en solig dag att jag skulle acceptera Deep Trance.

Men det är i vilket fall som helst rena motsatsen till progressivt.

Annars så låter det väl ganska ok. Påminner om sånt man hör en tidig morgon i ett sidorum på ett gammalt Goa-party. Då kallas det Ambient-Lounge

Skulle vilja ha ett album i den här stilen som kan gå i bakgrunden när man softar/chillar. Skulle vilja höra efter du (eller den som gör det) har mastrat.
Citera
2019-05-31, 23:54
  #4
Medlem
introt var riktigt fett!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback