Citat:
Ursprungligen postat av
Pungtering
Öm... vad är du egentligen för paranoid gammal gubbe?
Lev livet och var inte så orolig för att en sak ska gå sönder eller att någon ska knäcka ditt superlånga lösenord.
Det är inte farligt att ha telefonen utanför huset, mobiler håller, keyloggers finns till allt.
Telefonen i sig skiter jag i. Vill bara vara väldigt praktisk. Lättare att ha en 20 år gammal liten gammal mobil i ficken än en stor otymplig ny smartphone. Dessutom kan myndigheterna lättare spåra en smartphone jämfört med en gammal mobil. Och jag kanske inte vill känna mig övervakad. På samma sätt som många använder både TOR och VPN i sina datorer.
DÄREMOT - är jag tämligen försiktig vad beträffar passwords till BankID genom att detta går till min internetbank, till mina aktie- och fondplaceringar, skatteverket och Transportstyrelsen. Och vi vet ju alla som följer med i media vad som händer dom som får sina bankkonton tömda. Bankerna lägger ju knappast ner nämnvärt mycket energi för att hjälpa bankkunden utan det är enbart bankkunden som får vara ypperligt försiktig.
För övrigt har jag nog levt livet mer än vad som många gånger är accepterat med den svenska dubbelmoralen. Cheers...