Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-28, 22:53
  #1
Medlem
Akcamalliss avatar
Hej! Finns det någon här med samkönade föräldrar? Har några funderingar.

Hur gammal är du?
Hur har din uppväxt varit? I skolan osv
Hade du hellre önskat ha en mamma och en pappa?

Jag vet många samkönade med barn, men har aldrig hört någon med samkönade föräldrar. Jag undrar alltså hur dessa barn mår när de växer upp, om de saknar tex en mamma eller en pappa eller om man inte alls tänker på det utan är glad för samkönade föräldrar.
Jag är alltså för detta och det är inte menar som ett negativt inlägg, jag är bara nyfiken!
Citera
2019-04-28, 23:49
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akcamallis
Hej! Finns det någon här med samkönade föräldrar? Har några funderingar.

Hur gammal är du?
Hur har din uppväxt varit? I skolan osv
Hade du hellre önskat ha en mamma och en pappa?

Jag vet många samkönade med barn, men har aldrig hört någon med samkönade föräldrar. Jag undrar alltså hur dessa barn mår när de växer upp, om de saknar tex en mamma eller en pappa eller om man inte alls tänker på det utan är glad för samkönade föräldrar.
Jag är alltså för detta och det är inte menar som ett negativt inlägg, jag är bara nyfiken!

Jag har läst studier om detta:

- En studie som visar att emotionella problem hos barn till samkönade föräldrar var dubbelt så vanligt som hos barn med föräldrar av olika kön:
https://papers.ssrn.com/sol3/papers....act_id=2500537

- En annan som visar att kärnfamiljen med biologiska föräldrar är den bästa familjekonstellationen för barns välbefinnande, undantaget fallen där våld förekommer: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4240051/
Citera
2019-04-29, 00:15
  #3
Medlem
Inga personliga erfarenheter.
Hört många säga att det inte spelar någon roll, men läst mycket som pekar mot det som står i föregående inlägg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback