Citat:
Ursprungligen postat av
JihadJohn
Hallå! Tänkte att jag kunde skicka iväg ett pm till dig med lite frågor då du verkar veta vad du pratar om, men har inte tillräckligt med posts så frågar här.
Tycker du jag ska köpa bitcoin via bt.cx eller rekommenderar du någon annan sida? Läste nånstans att det var dyrare att köpa där än på annat håll?
Vart kan jag köpa Eos och Pundi X, har du någon aning?
Bör jag tänka på något speciellt innan jag ger mig på detta?
Tusen tack för tidigare svar i tråden, det uppskattas!
De svenska sidorna jag känner till är Safello och BTCX. Jag har för mig avgifterna är lite lägre på Kraken, Bitstamp eller Coinbase om man ska köpa lite större summor via banköverföring.
Jag är intresserad av Bitcoin och hade aldrig köpt EOS eller PundiX och jag kan förklara varför.
Bitcoin har samma egenskaper som guld fast bättre och konkurrerar med guld om att bli global sparform, reservvaluta och hedge emot inflation. Allt guld är värd $8 trillion och Bitcoin är värt $150 billion så det finns fortfarande flera tusen procent potentiell uppsida kommande 2, 5, 10 åren om man sakta men säkert köper Bitcoin för sparande.
EOS och PundiX är spekulation i att dessa "företag" fortfarande kommer finnas kvar, att det som de erbjuder kommer användas och att deras "token" på något sätt ska få värde ifrån detta. Från en dag till den andra kan de ändra inflationen så ens innehav urgröps. Man är helt i händerna på ett centraliserat projekt.
Bitcoin är ett helt decentraliserat protokoll där inflationen är skrivet i sten. Utan central organisation som dikterar förändringar i grundprotokollet. Det finns ett github-repo där open source utvecklingen sker, och det sker konstanta så kallade soft-fork uppgraderingar vilka alltid är bakåtkompatibla och opt-in.
Jag säger inte att det inte finns en chans att EOS eller Pundix har en chans att överprestera Bitcoin i avkastning kommande 3, 5, 10 åren men det finns en skillnad mellan dessa "produkter" Bitcoin vs resten.
Det går se hur mycket värde som överförs i Bitcoin-nätverket dagligen och Bitcoin utklassar allting just nu och troligtvis i framtiden. Det finns fundamenta.