Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-28, 09:34
  #1
Medlem
En privatperson har donerat skog värd etthundra miljoner kronor till Världsnaturfonden (WWF), att användas för att främja de stora rovdjuren.
Det skall handla om 16 fastigheter i Värmland, samt 3 fastigheter i Jämtland.
Sanna mina ord ingen dålig donation, hoppas bara att WWF, förvaltar dessa kronor väl.

https://svenskjakt.se/start/nyhet/sk...ill-rovdjuren/

Kommer Karl Hedin, nu att bjuda emot med kanske 200 miljoner till Svenska Jägareförbundet ?
Citera
2019-04-28, 09:50
  #2
Medlem
Det är ju inte säkert att Naturvårdverket önskar köpa...
Citera
2019-04-28, 09:54
  #3
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Vem var den förvirrade personen som gjorde detta?
Citera
2019-04-28, 10:07
  #4
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är ju inte säkert att Naturvårdverket önskar köpa...

NVV önskar nog, men har ej pengar till detta. Delar kommer att köpas in och bli naturreservat. Resten kommer förmodligen ut på öppna marknaden inom kort.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Vem var den förvirrade personen som gjorde detta?

Personen önskade vara anonym, även efter sin död. De flesta av fastigheterna ligger i Östmark i Torsby kommun. Lite detektivarbete utifrån den infon så kan du nog ta reda på det om du vill.
Citera
2019-04-28, 11:14
  #5
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Vem var den förvirrade personen som gjorde detta?

Är det bara jag som har en känsla av att denne har släktingar/barn/barnbarn som är mer än lovligt förgrymmade på sin äldre släkting som just gjort dem arvlösa?
Citera
2019-04-28, 11:25
  #6
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är det bara jag som har en känsla av att denne har släktingar/barn/barnbarn som är mer än lovligt förgrymmade på sin äldre släkting som just gjort dem arvlösa?


Vem vet, kanske parveln hade en enorm förmögenhet och detta bara var en droppe i havet.

Hen kanske investerade 1 mille i bitcoin för några år sen och sålde på peaken 2017...
Citera
2019-04-28, 13:22
  #7
Medlem
48ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är det bara jag som har en känsla av att denne har släktingar/barn/barnbarn som är mer än lovligt förgrymmade på sin äldre släkting som just gjort dem arvlösa?
Barn och barnbarn kan man inte göra arvlösa, där emot kan man det med släktingar.
Citera
2019-04-28, 14:02
  #8
Medlem
Zaedrewss avatar
Kan inte någon donera en massa skog runt Stockholm där man kan föda upp en massa vargar? Då kommer det ju närmare dessa miljömuppar dessa vargar de älskar.
Citera
2019-04-28, 14:36
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
En privatperson har donerat skog värd etthundra miljoner kronor till Världsnaturfonden (WWF), att användas för att främja de stora rovdjuren.
Det skall handla om 16 fastigheter i Värmland, samt 3 fastigheter i Jämtland.
Sanna mina ord ingen dålig donation, hoppas bara att WWF, förvaltar dessa kronor väl.

https://svenskjakt.se/start/nyhet/sk...ill-rovdjuren/

Kommer Karl Hedin, nu att bjuda emot med kanske 200 miljoner till Svenska Jägareförbundet ?


Du har ju uppenbarligen missförstått något, inget alls

"Skogen kommer att säljas och enligt testamentet ska pengarna användas till att bevara de stora rovdjuren i Sverige och internationellt."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...joner-till-wwf

Dessutom har ju inte Karl Hedin något alls med Svenska Jägareförbundet att göra, möjligen Jägarnas Riksförbund
Citera
2019-04-28, 15:00
  #10
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kan inte någon donera en massa skog runt Stockholm där man kan föda upp en massa vargar? Då kommer det ju närmare dessa miljömuppar dessa vargar de älskar.

Någon källa på att denne person är Stockholmare?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback