Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-27, 07:10
  #1
Medlem
Skickade bild på passet och bild på mig själv över till en Bitcointrader i London, Luno, som tillhandahåller handel med bitcoins. Men insåg direkt att jag kanske blir bluffad och ID-kapad. Kan man stoppa det på nåt sätt?

Ingenting har hänt än men jag är rädd att de gör nåt då det känns opålitligt.

Svenska IG Markets har också ett sånt system att de kräver bild på pass eller ID-handling. Hur sälert är det här?
Citera
2019-04-27, 07:14
  #2
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Skickade bild på passet och bild på mig själv över till en Bitcointrader i London, Luno, som tillhandahåller handel med bitcoins. Men insåg direkt att jag kanske blir bluffad och ID-kapad. Kan man stoppa det på nåt sätt?

Ingenting har hänt än men jag är rädd att de gör nåt då det känns opålitligt.

Svenska IG Markets har också ett sånt system att de kräver bild på pass eller ID-handling. Hur sälert är det här?
Vad exakt tror du nån kan göra med en bild på ditt pass?
Citera
2019-04-27, 07:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vad exakt tror du nån kan göra med en bild på ditt pass?
Beställa saker, ta dig in på konton och ta mina pengar. Allt möjligt. Jag vet inte.
Citera
2019-04-27, 08:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Skickade bild på passet och bild på mig själv över till en Bitcointrader i London, Luno, som tillhandahåller handel med bitcoins. Men insåg direkt att jag kanske blir bluffad och ID-kapad. Kan man stoppa det på nåt sätt?

Ingenting har hänt än men jag är rädd att de gör nåt då det känns opålitligt.

Svenska IG Markets har också ett sånt system att de kräver bild på pass eller ID-handling. Hur sälert är det här?

Har de inte öppnat mailet så kan du ångra det. Vilket mailprogram använde du?
Citera
2019-04-27, 08:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Har de inte öppnat mailet så kan du ångra det. Vilket mailprogram använde du?
Deras app, den är redan skickad och står att de svarar inom 24 timmar. Hoppas man kan stoppa det.

Nu har jag iofs deaktiverat kontot och tagit bort appen men jag tror bilderna är skickade ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback