Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-04-29, 03:22
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Skulle jag få en förlovningsring med en genomskinlig sten i så skulle jag förutsätta att det var en diamant. Allt annat hade känts snålt tyvärr, om vi inte tillsammans pratat om att andra stenar funkar bra också.

Vi har pratat om det. Det är hon som inte vill ha en diamant utan vill att jag ska välja någon av ovanstående stenar. Någon erfarenhet av någon av dem?

Citat:
Ursprungligen postat av OHSCHNAP
Jag håller med om detta. Problemet med båda dessa två är att de på ett eller annat sätt är "sämre" varianter av diamanter, inte samma lyster etc. Har full förståelse för att TS gör valet av ekonomiska skäl men då hade jag först tittat på att köpa en lös diamant hos t.ex. Everettbrookes.com.au för wholesale-priser och inte gå till en smyckesbutik. Om TS vill ha något annat än diamant av andra skäl hade jag nog valt moissanit eftersom den är längre ifrån en diamant än en vit safir. En vit safir kan se ut som en grumlig diamant av dålig kvalitet. Och visst att moissanit kan bli en discokula men det beror även på hur den är formad. Tycker det väger högre än att ringen ska kunna matcha övriga smycken/accessoarer. Så en moissanit av hög kvalitet tycker jag är bättre än dito safir i detta fall. Och vem bryr sig om att de är gjorda i labb egentligen, det är många diamanter också. Bara mer hållbart för planeten så ser det bara som positivt.

Det är inte jag som gör valet utan hon. Hon vill inte ha något "stöldbegärligt" och "flashigt". Hon brukar ha enkla silversmycken annars. Vilken tror du håller bäst?
Citera
2019-04-29, 05:11
  #14
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bradpaisley94
Vilken tror du håller bäst?

Båda är ju såklart hållbara men moissanit är en smula mer hållbart, chippas inte lite enkelt och är enklare att underhålla. Safiren behöver du rengöra regelbundet för att den ska behålla sitt lyster. Jag hade nog personligen valt moissanit av de anledningarna. Välj en mindre sten som inte är för flashig så blir hon nog nöjd.
Citera
2019-04-29, 18:03
  #15
Medlem
trottwells avatar
Alla svar som du har fått hittills kan du lätt på några minuter googla dig fram till själv, på Flashback finns det många som googlar frenetiskt och skriver ihop något för att låta som experter på allt, lita inte på dessa svar, din fråga är så enkel att du kan hitta svaret själv. Ingen här har möjlighet att bestämma åt dig.
Citera
2019-04-30, 16:41
  #16
Avstängd
BibelSkribents avatar
Alltså, det här är så ledsamt. Det spelar ingen roll vad för sten du väljer till ringen.

Ert förhållande är det viktiga.

I ett bra förhållande så behöver man inte ens en ring.

Om hon bryr sig om stenen i förlovningsringen... då är det antagligen fel person du valt.

Men välj safiren. På instagram så verkar det vara ett bra val. Men då måste ni ha en BMW M5 annars så är ni bara löjliga och ert förhållande betyder ingenting.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback