Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-26, 07:19
  #1
Medlem
God morgon.

Jag hade i princip bestämt mig för block och parti i kommande EU-valet. Jag vill försöka rösta så att vi får det bättre här på hemmaplan. En andra chans att kanske få en smula ordning.

Men så slog det mig. Säg att EU går högerut. Då blir ju kontrasten ännu större till Sveriges nya vänsterliberala hållning. Kan resultatet då paradoxalt bli att Stefan & co inför ännu mer särlagstiftning och mjuk praxis? Alltså att det blir värre i Sverige om folk röstar rätt i Europa. Kan det i något läge vara gynnsamt att EU också blir mjukare så att inte Sverige ensamt behöver rädda världen?
Citera
2019-04-26, 10:09
  #2
Medlem
Sooks avatar
Stefan är inte sån. Han för sin egen politik. Även inom socialdemokraterna finns åsikter om att invandringen måste minska. Skulle de öka på den skulle sossarna tappa väljare. Så en sådan reaktion du misstänker skulle inte ske.

Jag som är för EU skulle dock tycka ett mer högerorienterat EU skulle vara helt fel. Jag tror dock inte riktigt EU är påväg åt det hållet heller,

Jag kommer förövrigt inte rösta på sossarna i EU-valet utan har bestämt mig för ett mer liberalt parti.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback