Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-04-28, 17:40
  #13
Medlem
Jag upplever samma sak. Det är väl psykologiskt men dricker jag tre starköl känner jag mig härligt salongsberusad och skön.

Dricker jag tre groggar känner jag av ett rus men det känns mer som om någon har gett mig sömnmedel. Inte alls som med ölen.

Öl och lite whiskey vid sidan av är dock perfekt kombination
Citera
2019-04-28, 17:56
  #14
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Är tvärt om, tar jag ett par öl efter jobbet får jag svårare att få något gjort än om jag inte gjort det, för jag blir seg.
Fortsätter jag dricka blir jag bara mer och mer seg. Är jag ute och festar så kommer jag till en punkt där jag måste gå över till sprit eller gå hem.

Sitter jag hemma och dricker öl, och någon vill jag ska dra ut, så hjälper det om jag har sprit tillgänglig för att pigga upp mig.


Kanske beror på hur mycket man dricker rent generellt?
Dricker man öl bara någon gång i veckan så kanske det är lagom throttle med öl-styrkan för att kicka igång, medan sprit blir för mycket throttle för hjärnan så den blir seg istället (måste kompensera för yrhet och andra saker).
Men dricker man öl nästan varje dag, för nöjes skull, till mat, eller för att fungera, så kanske öl-styrkan har för lite throttle och man blir seg medan sprit ger riktig throttle för att faktiskt ge en buzz.

Så tror det hade varit intressant att veta hur mycket ni dricker.

Vad säger ni om vin förresten?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback