Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-26, 06:45
  #1
Medlem
har alla upplevt. Alla var glada, en del hade toppsemester på Camping, en del någon annanstans. Har googlad på "mycket varma somrar dom senaste 30 år," men att hitta 60 bränder runt om i landet har jag inte hittat. Aldrig ett ord, om ev. anlagda bränder i massmedia eller från politikerna. Eller vem kan vara så ond att vilja bränna ner landet.? Det kan också kallat för terror.
Så mycket ont som händer i Sverige är inte normalt.
Citera
2019-04-26, 07:08
  #2
Avstängd
Även om det sällan kommer fram vem exakt ligger bakom, så även om det skulle komma fram så analyseras inte etnicitet,

Men mkt väl, skogen är vår största och kanske viktigaste resurs, det KAN vara terrorbrott. Saken är att terrorbrott bär en viss karaktär. Är menat att skapa allvarlig fruktan osv. Skadegörelse på seriös nivå osv.

Ser man incidenterna separat ex
1. Terrorbrott som attack
2. 3000 våldtäkter utförda av muslimer på kristna
3. Skogsbränder (om vi antar utförs av en muslim)

Då är det inte terrorbrott. Det är krigsföring. Där terrorbrottet egentligen bara är en del av den totala taktiken.

Då behöver man inte anfalla rakt på, kör denna taktik i 10-20 år o vi har fallit.

Vi borde gå ifrån demokrati och låta det Europeiska monstret få lite yta igen. Skapa klassamhälle, där Kristna står högst i kurs. Medborgarskap mot konvertering.

Personligen hoppas jag på krig. Det är vad mitt DNA är byggt på. Mitt folk är ett krigarfolk. Svensken däremot; vettefan. Vuxna män skulle börja gråta, o gömma sig likt fega råttor.

Men jag välkomnar Muslimen o totalt krig.

Behöver få kriga lite. Döda lite muslimer på gammalt hederligt kristet vis (ett spjut axel till axel och ett spjut från anus och lirka det genom kroppen utan att döda och upp genom nacken, så offret dör sakta) behöver få våldta lite arabiska kvinnor och muslimska hortyg generellt och kasta deras barn i elden. Mitt monster behöver blod, trött på att gömma mina vingar.

Vill ha krig. Men muslimen är feg hon anfaller inte rakt på.
__________________
Senast redigerad av Barbagrej 2019-04-26 kl. 07:21.
Citera
2019-04-26, 07:13
  #3
Medlem
Enligt IPCC kommer problemen med bränder att öka i framtiden.
Citera
2019-04-26, 07:19
  #4
Medlem
Knucklehugss avatar
Förr var det osläckta grillplatser, blixar och gnistor från bromsande tåg som skapade random skogsbränder nu börjar jag tro att folk gått och blivit hobbypyromaner för att skapa miljödebatt eller nått liknande....
Citera
2019-04-26, 10:11
  #5
Medlem
Sooks avatar
Även om det var varma somrar förut så är en skillnad att de är torrare nu. Vattennivåerna är ofta låga redan i början av sommaren. Det regnar för sällan och för lite. Det påverkar mer än bara värmen.
Citera
2019-04-26, 12:27
  #6
Avstängd
Finansanalytikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aranka444
har alla upplevt. Alla var glada, en del hade toppsemester på Camping, en del någon annanstans. Har googlad på "mycket varma somrar dom senaste 30 år," men att hitta 60 bränder runt om i landet har jag inte hittat. Aldrig ett ord, om ev. anlagda bränder i massmedia eller från politikerna. Eller vem kan vara så ond att vilja bränna ner landet.? Det kan också kallat för terror.
Så mycket ont som händer i Sverige är inte normalt.

Företaget sca ligget bakom det.
Citera
2019-04-26, 16:34
  #7
Medlem
Jogens avatar
Det beror enligt mig på att ett individualistiskt, närmast antisocialt förhållningssätt till sig själv, andra och samhälle har kommit att slå igenom i Sverige. Innan brydde sig så gott som alla om brandfaran med en pyrande aska eller hur/om den verksamhet man håller på med/tänkt initiera skulle kunna starta en brand. Nu är det tillräckligt många - för det krävs kanske bara att några procent av en befolkning är riktigt slarviga, nonchalanta eller omdömeslösa, för att dessa mycket kostsamma bränder ska uppstå i denna mängd. Och detta är som i en skala, där de flesta människor i detta land fortfarande bryr sig och är vettiga, ner till allt mindre grupper inom vilka man "bryr sig" allt mindre - för att i extremfallet vad gäller just bränder - vara något i stil med att bara kasta sin engångsgrill över axeln. Ren dumhet och stress spelar in, varav det sistnämnda definitivt har ökat (någon ökad dumhet kan jag bara spekulera i).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback