2019-04-25, 01:16
Medlem
Cloecuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Han skrev något i twitter i stil med "nazisterna vill döda oss". Så jag blev lite fundersam vad han menade med "oss"?
Soneby är jude, så det var väl det som han syftade på med "Oss".
Citera
2019-04-25, 01:23
Medlem
StarkSomSatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
På vilket sätt har han gett sig på grabben? Han skriver bara Fan vad göllig? Grabben har ju valt själv att gå ut med tröjan på sig.

Det står om du läser artikeln som länkades i första inlägget, eller om du läser twitterkedjan.
Citera
2019-04-25, 01:27
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Så han lät grabben åka vidare med "en varning" Snubben är 42 år gammal och så jävla passé att jag knappt kommer ihåg något annat med honom än att han trollade fotbollssupportrar som satt på uteserveringar i Ballar av Stål - ett segment som för övrigt var riggat. Så om han inte var tuff och hård för 10 år sedan, vad har gjort honom tuff och hård idag? Hans feministiska övertygelse eller?

Jag kan satsa mitt liv på att jag skulle kunna gå på ett NMR-möte utan att riskera att bli mördad av dess medlemmar.
Citera
2019-04-25, 01:51
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkSomSatan
Det står om du läser artikeln som länkades i första inlägget, eller om du läser twitterkedjan.

Jag läser twitter-kedjan. Det jag ser är att han ger sig på andra som kommenterar men inte grabben. Dessutom så brukar NMR filma meningsmotståndare ganska flitigt. Samma sak med t.ex AFS på deras torgmöten. Alltid en kamera i handen.
Citera
2019-04-25, 02:01
Medlem
StarkSomSatans avatar
Citat:
Jag läser twitter-kedjan. Det jag ser är att han ger sig på andra som kommenterar men inte grabben.

Citat:

Citat:
nazism är ingen åsikt. ni vill mörda oss och jag tänker inte låta det hända. oavsett ålder så visar du dig inte på gatan med nazistsymboler. gör du det så kommer du att få stryk tills du lär dig. pga hans ringa ålder så fick han åka vidare med en varning

Han skriver här att han hotade grabben.

Citat:
Dessutom så brukar NMR filma meningsmotståndare ganska flitigt. Samma sak med t.ex AFS på deras torgmöten. Alltid en kamera i handen.

Så är det säkert, jag har ingen koll på varken NMR eller AFS. Men vad har det med saken att göra?
Citera
2019-04-25, 02:03
Medlem
Att denna pajas till komiker beskriver sig som feminist får väl inte någon att skaka precis? Vilken jävla tönt, tror fan grabben hade nitat honom.
Citera
2019-04-25, 02:15
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkSomSatan
Citat:

Han skriver här att han hotade grabben.

Så är det säkert, jag har ingen koll på varken NMR eller AFS. Men vad har det med saken att göra?

Jag själv upplever inte det som hot. Vi vet inte vad han sa till grabben. Han kanske bara talade om att han inte gillade hans tröja och att han skulle stanna i skolan? Vem vet.

Jag tycker det känns lite så där när folk klagar på Soneby när det ganska ofta förekommer diverse hotfulla inlägg när AFS & NMR filmar folk. Det är t.ex bara att kolla denna tråd. Så kan man tolka att vissa hotar Soneby. I en tråd som handlar att han hotar? Blir lite oklart. Men det är min syn på saken.

Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Mitt bidrag i tråden hittar du i mitt första inlägg, om någon sedan ska spela dum och jag väljer att inte lägga någon energi på den personen så är det helt upp till mig eller tycker du att man ska tvingas att diskutera med personer?

Om man ser vartåt det barkar så är det bättre att spara på energin.

Kanske är du som spelar smart? Men du behöver inte svara mig.
Citera
2019-04-25, 02:16
Medlem
Knucklehugss avatar
Det här är inte ok att göra, dels för grabbens unga ålder, dels för denna man inte har ett skit att göra med hur grabben är klädd. Att sedan ta bild och lägga ut på Twitter låter som ett desperat försök att få fler läsare.

Så om jag tar på mig min tjocka pälsförklädda vintermössa som har hammaren och skäran i mitten så gör det mig till kommunist stalinist och förmodligen massmördaresympatiker..

Nej såklart inte, det är mest ironi och humor jag har den men vem vet, jag kanske blir utlagt på Twitter om hot också
Citera
2019-04-25, 04:46
Medlem
Något förvånad över att en "komiker" har en aktiv Twitter utan en enda rolig post. Inget som ens får en att le lite grann. Så hans Twitter är ju knappast någon reklampelare för att få komiker-gig iaf, den saken står klar! Han verkar ju mest ägna sig åt hetsjakt, gnäll, vänsteraktivism, politiska diskussioner och provokationer i största allmänhet. Klassiska grejer för att ropa efter uppmärksamhet och hävda sig. Utspelet mot NMR-snubben är ju bara en sak i mängden för att engagera fler och försöka få sina minuter i rampljuset.

Tydligen är det bland annat viktigt för honom att ta reda på vem en person är som är misstänkt för hets mot folkgrupp, så att han kan varna allmänheten om personen. Misstänkt, alltså...! Inte ens Flashback brukar hänga ut folk i offentlighetens ljus innan en person blivit dömd - oftast... undantag förekommer ju.

Men ja, det finns ingen anledning att ägna mer uppmärksamhet åt den här jönsen än de 5 minuter som hans Twitter fick av mig. Glöm och gå vidare.
Senast redigerad av DJ-Emerald 2019-04-25 kl. 04:50.
Citera
2019-04-25, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeljabinsk
Stötte precis på..

Argumentera och diskutera! Hur bör svenska nationalister behandlas i den offentliga miljön? Har de rätt att använda offentliga färdmedel? Affärer? Skolor? Osv. Var går gränsen? Är det invandrare som Soneby som ska bestämma över vad svenska ungdomar får göra och hur de får klä sig i Sverige?

Har de rätt att:

Använda offentliga färdmedel - Nej, det finns specialbussar till sådant.
Affärer - Ja, om det inte går att beställa hem från internet till deras adresser.
Skolor - Nej, dom är ju ändå inte där?
Citera
2019-04-25, 06:07
Moderator
Siegfrids avatar
Politik: inrikes --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2019-04-25, 06:17
Medlem
MarlboroGSCs avatar
Säga vad man vill om nassar men detta är patetiskt. Vilket fegt kräk gör så? Om jag hade varit lika östrogenpumpad som Martin och brytt mig om folks plagg och åsikter så skulle jag försöka ha en trevlig och saklig diskussion med grabben istället för att ge subtila hot och leka fräck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in