2019-04-20, 13:26
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Tjosan!

Har använt iPhone 6 och 7 som senaste lurar men ska byta idag. Står i valet och kvalet då samsung och huwaei har blivit jävligt snygga.

Är ju inte varken fotonörd eller använder telefonen för någon mer avancerad dataanvändning.
Surfar och spelar lite spel och pratar väldigt mycket i den , verkar vara som att nuförtiden använder folk sin telefon minst för att prata i.😂

Dock är det ju stor prisskillnad på huawei och iPhone max t.ex. men har man haft Apple länge så är det ju en vana.

Ssnabba tips tack!
Senast redigerad av Gigant_Superman 2019-04-20 kl. 13:27. Anledning: Felstavning
Citera
2019-04-20, 14:02
Medlem
Turist i tidens avatar
Köp den som är billigast.
Citera
2019-04-20, 14:03
Medlem
Dåså. Nokia 3310 såklart.

Du behöver då fan inte en telefon för 10 lax.

Skärpning på alla plan.
Citera
2019-04-20, 14:37
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx

Skärpning på alla plan.
Har haft Apple de senaste åren därför tvekar jag
Citera
2019-04-20, 14:49
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Surfar och spelar lite spel och pratar väldigt mycket i den , verkar vara som att nuförtiden använder folk sin telefon minst för att prata i.😂
Eftersom du ringer mycket så hade jag satsat på en med bra batteri som inte iPhone är kända för att ha, stänger ibland av sig när det blir varmt eller kallt och behöver laddas varje dag.
Samsung har också haft en del problem med sina batterier så det märket litar jag inte så mycket på men möjligtvis Huawei dock undrar jag om du behöver P30 när du inte är en fotonörd?
Att mobilen är snygg har inte så stor betydelse eftersom man ändå vill ha ett fodral så du kommer inte se så mycket av mobilens design.
Citera
2019-04-20, 16:45
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Eftersom du ringer mycket så hade jag satsat på en med bra batteri som inte iPhone är kända för att ha, stänger ibland av sig när det blir varmt eller kallt och behöver laddas varje dag.
Samsung har också haft en del problem med sina batterier så det märket litar jag inte så mycket på men möjligtvis Huawei dock undrar jag om du behöver P30 när du inte är en fotonörd?
Att mobilen är snygg har inte så stor betydelse eftersom man ändå vill ha ett fodral så du kommer inte se så mycket av mobilens design.
Pratar mest, lyssnar spotify, kollar Facebook, ja du vet sådana allmändagliga saker.

men Iphone ligger på 750 kr i månaden och huawei på 500 eftersom jag tar den på abonnemang så skiljer det ju ändå 6000 på två år.
Citera
2019-04-20, 17:20
Medlem
Varför ska du byta, är din 7:a trasig?

Jag hade köpt en 3310 och använt 7:an som Spotifymaskin och skippat sociala skitmedier och andra appar helt, ta steget och lev lite istället.
Citera
2019-04-21, 21:15
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Varför ska du byta, är din 7:a trasig?

Jag hade köpt en 3310 och använt 7:an som Spotifymaskin och skippat sociala skitmedier och andra appar helt, ta steget och lev lite istället.
Tack för alla tips, byter för det börjar bli ngt glapp i skärmen, får starta om den för det ska funka, dessutom ser den gammal ut.

Men köpte en S10+ dom. Körde en kampanj så man fick plocka saker i butiken för 1000 kr, herregud vilken vinstprocent de måste ha, tog bl.a ett skinnfodral med magnet osv kostade 449 😂😂😂 kan inte kosta mycket och tillverka
Citera
2019-04-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Tack för alla tips, byter för det börjar bli ngt glapp i skärmen, får starta om den för det ska funka, dessutom ser den gammal ut.

Men köpte en S10+ dom. Körde en kampanj så man fick plocka saker i butiken för 1000 kr, herregud vilken vinstprocent de måste ha, tog bl.a ett skinnfodral med magnet osv kostade 449 😂😂😂 kan inte kosta mycket och tillverka

Går nog att laga ganska lätt om du känner för att sälja den.

Marginalerna är sjuka, speciellt på tillbehör och i telefonbutiker... du skulle erbjudit någon i butiken denna 1000-lapp för 700kr och köpt grejerna online istället
Citera
2019-04-22, 13:49
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Går nog att laga ganska lätt om du känner för att sälja den.

Marginalerna är sjuka, speciellt på tillbehör och i telefonbutiker... du skulle erbjudit någon i butiken denna 1000-lapp för 700kr och köpt grejerna online istället
Jo, men nu fick jag sakerna på köpet ,, skulle aldrig gå in på Telenor och köpa tillbehör för 2000.

Men helvete vilken eller vilka kameror! Man ser ju varenda liten detalj.
Citera
2019-04-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx

Skärpning på alla plan.

Helt enig, en tålig jäkel med enorm batteritid, samt man kan fokusera verkligheten istället för stirra på en skärm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in