2019-04-24, 18:17
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Dåså, problemet löst...

Jag förstår inte riktigt din ståndpunkt i själva frågan, hur resonerar du?
Citera
2019-04-24, 18:31
Medlem
Pastellfisks avatar
Efter att ha drattat runt i en Volvo årsmodell "tillsatsvärmare startar så fort det är under 2 plus oavsett om jag vill eller ej" så fick jag lite avsmak för bilvärmare.

Den koksade igen ett år efter inköp och skulle kosta runt 7000 att åtgärda. Fick snällt leva utan. Sedan dess kör jag med en kupévärmare och kabel genom dörren. Funkar klockrent och kostade 400 kronor.
Citera
2019-04-24, 20:29
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Det kan inte ha varit särdeles effektivt, fan jag tycker att såna här kontaktvärmare som kläms fast under oljesumpen funkar dåligt.

Hur fick han brödrosten att inte sprätta upp när "brödet var färdigrostat"? Byglade han den timern?

Något är bättre än inget ute i ett kallgarage ute på skånska slätten
Vet inte hur farsan byglade/byggde om brödrosten, vet i.a.f. att det var en kromad 60/70tals brö`rost!
Citera
2019-04-24, 21:41
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt din ståndpunkt i själva frågan, hur resonerar du?

Jag menar att det i norrland är ganska glest mellan elutagen, det blir löjligt att som Nordiad påstå annat...
Citera
2019-04-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Den koksade igen ett år efter inköp och skulle kosta runt 7000 att åtgärda. Fick snällt leva utan. Sedan dess kör jag med en kupévärmare och kabel genom dörren. Funkar klockrent och kostade 400 kronor.

Och en kontakt att stoppa kabeln i har du inga problem att hitta?
Citera
2019-04-24, 21:50
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Och en kontakt att stoppa kabeln i har du inga problem att hitta?

Ett eluttag hemma, ett på jobbet och ett vid stugan i fjällen. På andra parkeringar (köpcenter o.dyl) står jag så korta perioder att det är irrelevant.
Citera
2019-04-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Ett eluttag hemma, ett på jobbet och ett vid stugan i fjällen. På andra parkeringar (köpcenter o.dyl) står jag så korta perioder att det är irrelevant.

Antingen är tråden full av lögnare eller så ljuger Ts uppenbart.... Men ändå... Då vet vi att ni i norr har behoven uppfyllda, inga fler gnänntrådar därifrån mao...
Citera
2019-04-24, 22:25
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Jag menar att det i norrland är ganska glest mellan elutagen, det blir löjligt att som Nordiad påstå annat...

Glest mellan och glest mellan...

Nu har jag inte fullständigt statistiskt underlag för följande påstående, men nog är det betydligt större andel av parkeringsplatserna i de fyra nordligaste länen som har motorvärmaruttag än i exempelvis Mälardalsregionen.

Så, geografiskt kanske det är glest mellan motorvärmaruttagen, men det är ändå vanligt att gemene norrlänning har tillgång till motorvärmaruttag på de ställen där vederbörande parkerar sin bil, både hemma, på arbetsplatsen och även andra ställen. Vi som bor här uppe är trots allt en försvinnande liten del av Sveriges befolkning, mindre än 10% så att vi har det förspänt brtyder inte att alla har det.

Citat:
Antingen är tråden full av lögnare eller så ljuger Ts uppenbart.... Men ändå... Då vet vi att ni i norr har behoven uppfyllda, inga fler gnänntrådar därifrån mao...

Vad är det som säger att TS ljuger? Han kanske bor exempelvis i Södermanland, eller på Västgötaslätten där det så vitt jag minns från då jag bodde där var mycket ovanligt med motorvärmaruttag men att det kunde bli förjävla kallt på vintern ändå. Därav hans upplevda behov av parkeringsvärmare, kanske.

Förresten; försöker du säga att du ser nyttan med bränsleeldad parkeringsvärmare pga brist på motorvärmaruttag? Eller vad är det du vill få sagt?
Citera
2019-04-25, 05:55
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:

Vad yrar du om? Jag bor inte i Norrland och jag har inte gnällt på folk som inte har tillsatsvärmare. Om något tvärtom då jag själv inte är speciellt förtjust i dem.
Citera
2019-04-25, 20:48
Medlem
Citat:
Vad är det som säger att TS ljuger? Han kanske bor exempelvis i Södermanland, eller på Västgötaslätten där det så vitt jag minns från då jag bodde där var mycket ovanligt med motorvärmaruttag men att det kunde bli förjävla kallt på vintern ändå. Därav hans upplevda behov av parkeringsvärmare, kanske.

Förresten; försöker du säga att du ser nyttan med bränsleeldad parkeringsvärmare pga brist på motorvärmaruttag? Eller vad är det du vill få sagt?

Det var ett misstag att utpeka TS... Men många i tråden hävdar att det finns gott om eluttag i Norrland, det hävdar jag är lögn...

Och ja, jag hävdar att det finns en nytta med bränsledriven värmare. Var det svårt att förstå?
Citera
2019-04-25, 21:01
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:

Och ja, jag hävdar att det finns en nytta med bränsledriven värmare. Var det svårt att förstå?

Njae, inte direkt svårt att förstå, jag upplever mest att du slungar ut anklagelser om att folk ljuger, där mellan raderna förstår man att du inte nöjer dig med elektrisk värmare.
Citera
2019-04-25, 21:07
Medlem
Citat:
Njae, inte direkt svårt att förstå, jag upplever mest att du slungar ut anklagelser om att folk ljuger, där mellan raderna förstår man att du inte nöjer dig med elektrisk värmare.

Att TS blev utpekad som lögnare var ett misstag. Men många i tråden hävdar att det finns uttag för motorvärmare överallt i Norrland, det stämmer inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in