Citat:
Ursprungligen postat av
Magban
Jag menar att det i norrland är ganska glest mellan elutagen, det blir löjligt att som Nordiad påstå annat...
Glest mellan och glest mellan...
Nu har jag inte fullständigt statistiskt underlag för följande påstående, men nog är det betydligt större andel av parkeringsplatserna i de fyra nordligaste länen som har motorvärmaruttag än i exempelvis Mälardalsregionen.
Så, geografiskt kanske det är glest mellan motorvärmaruttagen, men det är ändå vanligt att gemene norrlänning har tillgång till motorvärmaruttag på de ställen där vederbörande parkerar sin bil, både hemma, på arbetsplatsen och även andra ställen. Vi som bor här uppe är trots allt en försvinnande liten del av Sveriges befolkning, mindre än 10% så att vi har det förspänt brtyder inte att alla har det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magban
Antingen är tråden full av lögnare eller så ljuger Ts uppenbart.... Men ändå... Då vet vi att ni i norr har behoven uppfyllda, inga fler gnänntrådar därifrån mao...
Vad är det som säger att TS ljuger? Han kanske bor exempelvis i Södermanland, eller på Västgötaslätten där det så vitt jag minns från då jag bodde där var mycket ovanligt med motorvärmaruttag men att det kunde bli förjävla kallt på vintern ändå. Därav hans upplevda behov av parkeringsvärmare, kanske.
Förresten; försöker du säga att du ser nyttan med bränsleeldad parkeringsvärmare pga brist på motorvärmaruttag? Eller vad är det du vill få sagt?