Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-18, 00:40
  #1
Medlem
Sedan jag köpte ny tv har jag haft problem. Har datorn inkopplad med hdmi och det är hela skärmen i bild FÖRUTOM när jag kollar video i vlc och på youtube. Varför? Hur fixar jag detta?
Lite svart på båda sidor istället för helskärm, kolla printscreen. http://www.bilddump.se/bilder/201904...3.89.13.25.jpg

Även problem i VLC att aktivitetsfältet inte försvinner vid helskärm..Hade inte dom problemen med förra tvn..Tacksam för hjälp!
Citera
2019-04-18, 00:46
  #2
Medlem
AngelsKit-V.47s avatar
Din TV kanske är bredare än den förra. Om den skulle täcka hela TV-skärmen skulle själva bilden stretchas ut och se på ett onaturligt sätt.
Citera
2019-04-18, 01:42
  #3
Medlem
Fast denna är mindre dock, hade för stor innan. Så inte där skon klämmer. Tack ändå!
Citera
2019-04-18, 07:32
  #4
Medlem
Om det bara är på sidorna så får du antingen zoom in bilden och därmed förlora endel bild, eller sträcka ut den och få fel proportioner på allt
Det går inte att magiskt lösa när din tv har annan ratio än materialet som du spelar upp
Citera
2019-04-18, 16:22
  #5
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> TV-, bild- och mediautrustning
/Moderator
Citera
2019-04-18, 16:45
  #6
Medlem
När du har VLC igång. Blir det någon skillnad om du trycker på knappen A (snabbkommando för aspect ratio), och bläddrar till rätt bildförhållande på ditt tangentbord?
Mvh Tott
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback