Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-17, 19:44
  #1
Medlem
Dorniers avatar
Kolla den här reklamen som visats på Youtube då och då den senaste tiden.

PK så det skriker om det och riktigt obehaglig. Argument på lekskolenivå med en massa barn och en salig blandning av afrikaner, araber och vita.

Jag visste inte riktigt hur jag skulle spara klippet, när man laddar ner klipp från Youtube på olika sätt så brukar inte reklamen före huvudklippet följa med, men det kanske går på nåt sätt?

Hur som helst, jag filmade helt sonika av datorskärmen och laddade sedan upp reklamen på ett annat ställe.

EU reklam
Citera
2019-04-17, 20:05
  #2
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Vad hade du förväntat dig?
Citera
2019-04-17, 20:09
  #3
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Vad hade du förväntat dig?

Det är bland det värsta jag sett iallafall, värre än reklam med rasblandade par och dylikt.
Citera
2019-04-17, 23:15
  #4
Medlem
Haha såg den, de vet att de enkelt kan vinna den stora massan genom en YouTube-reklam och att mentaliteten på dessa tittare är på dagisnivå, därmed så förklarar de till barn i videon så de fattar.

”Näärr... är... EU-vahlett..?” och ”Nej du ska säjja!” sägs precis som en hjärndöd zombie vars syfte är att rösta JA i EU-valet, den kloka tanten i videon sa ju så!

Sen att de inte förklarar för barnen att det är en liten liten grupp som bestämmer över alla länder (i den coola gruppen) och att Sverige är en av dem som betalar för kalaset är något som förblir osagt i videon
Citera
2019-04-18, 13:08
  #5
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Kolla den här reklamen som visats på Youtube då och då den senaste tiden.

PK så det skriker om det och riktigt obehaglig. Argument på lekskolenivå med en massa barn och en salig blandning av afrikaner, araber och vita.

Jag visste inte riktigt hur jag skulle spara klippet, när man laddar ner klipp från Youtube på olika sätt så brukar inte reklamen före huvudklippet följa med, men det kanske går på nåt sätt?

Hur som helst, jag filmade helt sonika av datorskärmen och laddade sedan upp reklamen på ett annat ställe.

EU reklam

What? laddar ner? hehe länka bara och kopiera in länken i inlägget..högerklick, filma skojar du?
Inte så datavan är nog ordet

Småbarn får ju inte rösta om EU andra sidan så vad ska reklamen leda till ?
__________________
Senast redigerad av TraXzman 2019-04-18 kl. 13:11.
Citera
2019-04-18, 13:14
  #6
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
What? laddar ner? hehe länka bara och kopiera in länken i inlägget..högerklick, filma skojar du?
Inte så datavan är nog ordet

Det är du som inte vet vad du pratar om.

Den reklamen kommer inte varje gång utan slumpvis, det hjälper inte att länka till Youtube, kan komma nån helt annan reklam.

Håll nu tyst och kladda inte mer i tråden, var glad att jag sparade klippet istället.
Citera
2019-04-18, 13:17
  #7
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Det är du som inte vet vad du pratar om.

Den reklamen kommer inte varje gång utan slumpvis, det hjälper inte att länka till Youtube, kan komma nån helt annan reklam.

Håll nu tyst och kladda inte mer i tråden, var glad att jag sparade klippet istället.

Ok nåväl, jag kör med add-block så ser ingen reklam alls eller banners sen länge, men vad är din fråga om klippet? Att småbarn manipuleras att tro att EU är guld och gröna skogar i globalismens tecken?
Citera
2019-04-18, 13:33
  #8
Medlem
Clawdices avatar
Riktigt vidrigt.
Inte det värsta jag sett, och inte förvånad direkt. Kanske lite förvånad över att de överdriver så förvisso. De skjuter ju sig i foten.
Citera
2019-04-18, 14:26
  #9
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
De skjuter ju sig i foten.

Tyvärr nog många lättmanipulerade spån som ändå faller för det här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback