2019-04-17, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Skatterna är för höga. Företag måste göra så.

Facebook betalar heller ingen skatt i Sverige. Säkert massvis med företag som gör avancerade skatteplaneringar.

Om jag inte misstar mig så fick Facebook 100 miljoner i bidrag av Staten för att etablera sig i Luleå.
Utöver det slipper Facebook energiskatten på runt 160 miljoner om året (måste gå åt en jävla massa ström där).
Allt detta "för jobbens skull"... skattereduktion på ca 4 miljoner per anställd och år.
Finns mer att läsa om detta på Cornucopias blogg.

När det gäller Biltema tycker jag man skall komma ihåg att de skapar en hel del jobb här i Sverige.
Arbetsgivaravgifter och skatt på lön samt att de anställda har råd att sätta mat på bordet och någonstanns att bo tycker jag är tillräckligt.

#vad får vi för pengarna?
Senast redigerad av T|N|X 2019-04-17 kl. 17:23.
Citera
2019-04-17, 17:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Tja, det är nog i viss mån tvärtom. Svenska invandrare och fattigmansslödder tokköper billiga blåprodukter, och försörjer honom.

Hade gärna gjort samma sak. Fan vad gött att leva lyxliv i Schweiz och veta att korkade b-svennar bekostar allt.

Ja, han lever gott i Schweiz med få babbar och behöver inte betala hög skatt för att försörja em. Som företagare måste göra i Sverige. Förstår att han skatteplanerar, hade jag också gjort.

Vad får vi för pengarna?
Citera
2019-04-17, 17:40
Medlem
Kollade på UG precis. Något är skumt. Varför fick man aldrig tag i Lindholm? Varför vill man ens tvätta pengar i Albanien av alla länder? Har UG säkerställt att Lindholm mår bra? Att han inte tvingas till detta av kriminella? Det var min första tanke, de fick ju inte ens tag i honom.

Personen som ”skulle se vad vi kan göra” men aldrig kom tillbaks vid Lindholms villa i Lousanne, såg också väldigt albansk ut, 31min in i dokumentären. Varför har Lindholm en ung albansk man i sitt hem (i gården)? Hela situationen verkar väldigt skum, tycker jag.
Senast redigerad av Vigilate 2019-04-17 kl. 17:57.
Citera
2019-04-17, 17:46
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja, han lever gott i Schweiz med få babbar och behöver inte betala hög skatt för att försörja em. Som företagare måste göra i Sverige. Förstår att han skatteplanerar, hade jag också gjort.

Vad får vi för pengarna?

Nu flyttade han iofs ut på 80-talet. Med betydligt högre skatter än idag, och mycket färre invandrare. Det är B-svennar som kostar, inte invandrare. Eftersom B-svennarna över tid är så många fler. Även om detta numera håller på att jämnas ut.
Citera
2019-04-17, 17:48
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigilate
Kollade på UG precis. Något är skumt. Varför fick man aldrig tag i Lindholm? Varför vill man ens tvätta pengar i Albanien av alla länder? Har UG säkerställt att Lindholm mår bra? Att han inte tvingas till detta av kriminella? Det var min första tanke, de fick ju inte ens tag i honom.

Personen som ”skulle se vad vi kan göra” men aldrig kom tillbaks vid Lindholms villa i Lousanne, såg också väldigt albansk ut, 31min in dokumentären. Varför har Lindholm en ung albansk man i sitt hem (i gården)? Hela situationen verkar väldigt skum, tycker jag.

Hittepåhistoria av UG. Precis som Swedbank. Tro inte på skiten.
Citera
2019-04-17, 17:49
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nu flyttade han iofs ut på 80-talet. Med betydligt högre skatter än idag, och mycket färre invandrare. Det är B-svennar som kostar, inte invandrare. Eftersom B-svennarna över tid är så många fler. Även om detta numera håller på att jämnas ut.

Hur menar du? Olle betalar skatt på arbete under många år. Mohammed betalar skatt på bidragspengarna. Lite skillnad.

Man är frisk om man skatteplanerar idag eftersom våra skattemedel i sådan stor utsträckning går till alla invandrade losers.
Citera
2019-04-17, 17:56
Medlem
Citat:
Hittepåhistoria av UG. Precis som Swedbank. Tro inte på skiten.

Vad snackar du om?

#jordenärplatt
Citera
2019-04-17, 17:57
Medlem
judenhetens avatar
Citat:

Facebook betalar heller ingen skatt i Sverige. Säkert massvis med företag som gör avancerade skatteplaneringar.

Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
+1

Vi är på fel sida av lafferkurvan.

Beskattningen på företag i Sverige idag är inte hög, och om du försöker påstå det så kan jag säga att du ljuger rakt av. Bolagsskatten har sänkts kraftigt sedan 80-talet (från 52 procent till dagens 21,4) och den kommer att sänkas ännu mer om den rådande högerpolitiken får fortsätta. Som jämförelse så ligger den federala bolagsskatten i USA på som högst 35 procent. Sverige är i mångt och mycket ett skatteparadis för de med högst inkomster, som det är nu.

Citat:
Man är frisk om man skatteplanerar idag eftersom våra skattemedel i sådan stor utsträckning går till alla invandrade losers.

Nej, skattepengar går i allra högst utsträckning till vård, skola och omsorg, och det är p g a skattesänkningarna som i stort sett alla dom tre sektorerna går på knäna och gråter blod. "Invandraringen" är en piss i Nilen i skattekostnader i jämförelse.
Senast redigerad av judenheten 2019-04-17 kl. 18:02.
Citera
2019-04-17, 18:01
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigilate
Vad snackar du om?

#jordenärplatt

Att UG ljuger.

#jordenärrund
Citera
2019-04-17, 18:02
Medlem
Citat:

Mycket vill ha mer, hade skatterna varit lägre så hade såna som han fortfarande letat sätt att skatteplanera. Finns småföretagare som arbetar hårt med sina företag och som tror det eller ej lyckas utan att skattefuska.

Citat:

Vad får vi för pengarna?

Du får faktiskt mycket för dina skattepengar. Lämna datorn, gå utomhus och se dig omkring i samhället så kommer du att upptäcka det.
Citera
2019-04-17, 18:10
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Beskattningen på företag i Sverige idag är inte hög, och om du försöker påstå det så kan jag säga att du ljuger rakt av. Bolagsskatten har sänkts kraftigt sedan 80-talet (från 52 procent till dagens 21,4) och den kommer att sänkas ännu mer om den rådande högerpolitiken får fortsätta. Som jämförelse så ligger den federala bolagsskatten i USA på som högst 35 procent. Sverige är i mångt och mycket ett skatteparadis för de med högst inkomster, som det är nu.

Nej, skattepengar går i allra högst utsträckning till vård, skola och omsorg, och det är p g a skattesänkningarna som i stort sett alla dom tre sektorerna går på knäna och gråter blod. "Invandraringen" är en piss i Nilen i skattekostnader i jämförelse.

Det där är iofs inte hela sanningen heller. Skatten var betydligt högre då, men så var även avdragsmöjligheter och diverse kryphål. Netto så betalades mer, men Sverige är knappast ett skatteparadis. Jag är företagare med verksamheter i flera länder och kan garantera dig att svenska skatter fortsatt är väldigt höga.

Bolagsskatt är inte den enda skatt svenska verksamheter betalar.
Citera
2019-04-17, 18:11
Medlem
Citat:

Företag tjänar massor med pengar och ska självklart betala sin skatt. Precis som löntagare måste göra. Och gör de skatteplaneringar så ska de vara lagenliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in