Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Att trippa är ju lite som när Luke går in i grottan på Dagobah, man kan möta sina värsta rädslor. Det var inte svampen som talade till TS, det var TS egna rädslor som svampen manifesterade på detta sättet.
Och det är klart att i ett land där propaganda har regerat över god information så får folk för sig att det är livsfarligt att knarka, trots att det bevisligen i många fall snarare är ganska livsbejakande.
Detta är spot on. Därför borde man verkligen använda hallucinogena droger i terapi. Undertryckta känslor under lager efter lager av förnekelser som kan ta år att ta sig igenom, om det ens är möjligt, kan under en svampsession manifestera sig.
Personligen använder jag svamp då och då för att ta reda på vad jag verkligen känner, vad som är viktigt och vad jag faktiskt borde fokusera på.
Jag kan under påverkan inse att saker som jag i normalt tillstånd ältar dag ut och dag in egentligen inte betyder något alls, och släppa rädslan och besattheten över detta. Likaså kan saker jag förträngt dag in och dag ut plötsligt komma upp till ytan och jag inser att detta är rötterna till mitt dåliga mående.
Personligen föredrar jag en relativt låg dos svamp för detta ändamål då det ofta räcker, och jag då även kan resonera och fundera kring dessa saker under påverkan i ett tillstånd. Då har jag har tillträde till mitt undermedvetna och mina sanna känslor, men är samtidigt tillräckligt nykter för att förstå innebörden av vad jag upplever och styra mina tankar och känslor mot dom olika aspekterna av mitt känsloliv som jag vill utforska.
Fantastisk substans om den används rätt, men inte för alla.