• 1
  • 2
2019-04-17, 04:07
Medlem
Hej, tog toppisar för några år sen, var väldigt speciella upplevelser om livet jag fick.
Men gång när jag låg i soffan trippad o kolllade på min arm ändrades den till likblek, mager, sliten med långa gula naglar och svampen sa "om du inte slutar med droger NU kommer de sluta hårhär" alltså dö.
Kände verkligen som de svampen sa stämde, och svampen sa ju NU och jag har inte slutat nu.. Så kan de va så att det svampar visar kan stämma?
Citera
2019-04-17, 04:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chockladvin
Hej, tog toppisar för några år sen, var väldigt speciella upplevelser om livet jag fick.
Men gång när jag låg i soffan trippad o kolllade på min arm ändrades den till likblek, mager, sliten med långa gula naglar och svampen sa "om du inte slutar med droger NU kommer de sluta hårhär" alltså dö.
Kände verkligen som de svampen sa stämde, och svampen sa ju NU och jag har inte slutat nu.. Så kan de va så att det svampar visar kan stämma?

ja absolut, lita alltid på svampen.
Citera
2019-04-17, 04:22
Medlem
Jag tror du kom i kontakt med något i ditt inre som talade sanning på ett plan. Men den talade i liknelser. Dö betyder inte bokstavligt dö, nu betyder inte bokstavligt nu, och sluta betyder inte bokstavligt sluta.
Jag tror att djupt inom dig känner du en oro för att ditt bruk gått lite långt. Den oron har manifesterats på ett väldigt visuellt tydligt sett. Ditt undermedvetna talade till dig på det enda språk ni har gemensamt, i tydliga känsloladdade bilder. Det kan vara så att det är en oro att ta på allvar, det kan också vara så att du bara nojade i onödan. Där måste du tänka och känna efter och analysera. Har det gått lite långt? Sabbar du för dig själv? Eller är det under kontroll och på en rimlig nivå. Var ärlig med dig själv så vinner du i slutändan!
Lycka till!
Citera
2019-04-17, 05:45
Medlem
Wretch32s avatar
Lyssna på Svampen, du vet att Svampen aldrig skulle ljuga för dig.

Mvh
Citera
2019-04-17, 07:51
Medlem
Citat:
svampen sa ju NU och jag har inte slutat nu.. Så kan de va så att det svampar visar kan stämma?
Du menar att trots att svampen sa att du skulle vara död nu så verkar det som att du lever? Det var ju mycket märkligt, ja.

Hmm. Knepigt läge. Borde man lita mest på svampens overifierbara påståenden om framtiden, eller borde man lita mest på egna faktiska observationer om nutiden?

Visst du lever ju nu, men svampen sa ju att du skulle vara död nu.

Jag förstår inte heller varför en svamp skulle ljuga liksom. Så du kanske är död nu trots allt?

Jag beklagar.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2019-04-17 kl. 08:14.
Citera
2019-04-17, 08:28
Medlem
BenDaviss avatar
Svampar är skojare, level 9000 troll.

Fatta att det finns dödliga svampar som ser ut som ätbara. Det finns svampar som kan ge dig permanenta nervskador bara du äter en enda. Medan andra sorter är värsta delikatesserna. Och så finns det varianter som gör att du tror att du träffar Gud eller ser in i framtiden.
Citera
2019-04-17, 09:26
Medlem
BigFatCones avatar
Att trippa är ju lite som när Luke går in i grottan på Dagobah, man kan möta sina värsta rädslor. Det var inte svampen som talade till TS, det var TS egna rädslor som svampen manifesterade på detta sättet.

Och det är klart att i ett land där propaganda har regerat över god information så får folk för sig att det är livsfarligt att knarka, trots att det bevisligen i många fall snarare är ganska livsbejakande.
Citera
2019-04-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
ja absolut, lita alltid på svampen.

Precis! 😁
Citera
2019-04-17, 16:57
Medlem
Rufoss avatar
Det är enkelt. Ge fan i dödsknarket.

Undvik t.ex alkohol, heroin, opiater och all annan skit som tär på kroppen, skapar beroende och förvandlar dig till en dräglande narkoman.

Kan du bete sig som en vuxen människa och ha ett ansvarsfullt bruk så har du inget att vara rädd för.

Själv använder jag endast cannabis, svamp, LSD och MDMA. De två sistnämnda använder jag ytterst sällan vid speciella tillfällen.
Senast redigerad av Rufos 2019-04-17 kl. 17:29.
Citera
2019-04-17, 21:30
Medlem
prokaryotkungens avatar
Tvättsvampen i badkaret sa åt mig att skrubba mig på ryggen och jag lyssnade inte. Nu är jag en smutsig apelsin och är rädd för att bli skalad.

Skämt åsido så håller jag på lägret som säger att det var dina egna tankar som tog fysisk form.

Du vet själv vad som är bra för dig... innerst inne!
Citera
2019-04-18, 01:22
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Att trippa är ju lite som när Luke går in i grottan på Dagobah, man kan möta sina värsta rädslor. Det var inte svampen som talade till TS, det var TS egna rädslor som svampen manifesterade på detta sättet.

Och det är klart att i ett land där propaganda har regerat över god information så får folk för sig att det är livsfarligt att knarka, trots att det bevisligen i många fall snarare är ganska livsbejakande.

Detta är spot on. Därför borde man verkligen använda hallucinogena droger i terapi. Undertryckta känslor under lager efter lager av förnekelser som kan ta år att ta sig igenom, om det ens är möjligt, kan under en svampsession manifestera sig.

Personligen använder jag svamp då och då för att ta reda på vad jag verkligen känner, vad som är viktigt och vad jag faktiskt borde fokusera på.

Jag kan under påverkan inse att saker som jag i normalt tillstånd ältar dag ut och dag in egentligen inte betyder något alls, och släppa rädslan och besattheten över detta. Likaså kan saker jag förträngt dag in och dag ut plötsligt komma upp till ytan och jag inser att detta är rötterna till mitt dåliga mående.

Personligen föredrar jag en relativt låg dos svamp för detta ändamål då det ofta räcker, och jag då även kan resonera och fundera kring dessa saker under påverkan i ett tillstånd. Då har jag har tillträde till mitt undermedvetna och mina sanna känslor, men är samtidigt tillräckligt nykter för att förstå innebörden av vad jag upplever och styra mina tankar och känslor mot dom olika aspekterna av mitt känsloliv som jag vill utforska.

Fantastisk substans om den används rätt, men inte för alla.
Senast redigerad av trueforgood 2019-04-18 kl. 01:26.
Citera
2019-04-18, 04:35
Medlem
Citat:
Var rösten i ditt huvud som en verklig röst eller som en tanke/känsla? Var det en verklig röst så får du nog ta reda på var den kom ifrån, gott eller ont anat? Kan det va en ande som bara blev orolig? Var det bara dina egna känslor/tankar du hörde så var det nått du själv inbilla dig!

Detta går att få reda på.. trippare där ute ni tror väl inte hallucinogener är enda vägen för spirituella svar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in