Citat:
Ursprungligen postat av
Besserschmitt
Om man behöver kompletterande information från en myndighet eller ett företag så ringer man detsamma. Oftast får man tala med en trevlig och kunnig person som snabbt och pedagogiskt förklarar vad som gäller. Tyvärr verkar detta tillvägagångssätt helt okänt för många under 30 år.
Läste du den lilla delen där det står att jag har nämnt att jag är inneboende?
Jag har aktivitetsersättning så självfallet har jag en handläggare på Försäkringskassan också!
Herrefuckinggud
Denne har bett någon som jobbar specifikt med bostadstillägg att höra av sig till mig.
Du bidrar med exakt ingenting i den här tråden.
Jag ursäktar självklart om du inte försökte vara ett dugg otrevlig med ditt inlägg, speciellt din sista mening
Citat:
Ursprungligen postat av
SirDuke
FB kan inte och ska inte vara din förälder.
Bli vuxen. Lyft dig själv. Stå på egna ben. Se över dina utgifter. Hyra är ingen onödig utgift. Kapa annat. Du frågar "hur löser jag det här, vad kallas bidraget?" Bidrag är ingen karriärväg.
Aktivetsersättningen jag har är för att jag inte kan jobba. Wow vilken jävla hjälp du var då. Var inte så jävla negativ.
Fråga istället.
Jag har ännu en lång väg kvar för att ens klara av att jobba deltid. Jag njuter inte av att inte göra något vettigt om dagarna men jag försöker komma in i plugg så snart jag kan.
Jag har ingenstans bett om FB att vara min förälder. Allt jag frågar är om råd. Du behöver inte försöka läxa upp mig. Skrolla vidare. Är det verkligen så svårt?
Jag har heller inte påstått att hyra är en onödig utgift. Jag har knappt några utgifter ens. Vet ej varför du sätter ord i mun på mig. Kanske hjälper det ditt argument bättre!
Jag är vuxen. Ung vuxen förvisso. Går du och säger samma sak till handikappade som inte jobbar?