Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-04-15, 20:59
  #37
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det var ju inte riktigt det jag bad om eller hur?

För att hjälpa övriga vilsna medlemmar kan du inte definiera vad off-topic innebär lite mer konkret? Du måste väl utgå från något när du raderar hej vilt.
Allt, inklusive Stures namn, kan givetvis diskuteras i valfri tråd så länge det sker på ett sätt som inte bryter mot någon regel.
Citera
2019-04-15, 21:23
  #38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Som jag sa tidigare så är det ett problem att många inte begriper vad det innebär att hålla sig till ämnet.

Det måste finnas en gräns för hur snävt ämnet är också. Diskuterar man något som är relevant för ämnet så måste det tillåtas, annars blir diskussioner väldigt ryckiga när minsta påstående inte kan bemötas för det är minsann en egen tråd.
Citera
2019-04-15, 21:58
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det måste finnas en gräns för hur snävt ämnet är också. Diskuterar man något som är relevant för ämnet så måste det tillåtas, annars blir diskussioner väldigt ryckiga när minsta påstående inte kan bemötas för det är minsann en egen tråd.

Det verkar ju vara extremt jobbigt och svårt att besvara hur gränsdragningen är också. Man tycker ju att ett förtydligande där borde underlätta för forumet och leda till mindre off-topic.
Citera
2019-04-15, 22:03
  #40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Oj, det verkar som om mitt inlägg där jag bad om hjälp försvann, så tokigt!

Jag frågar återigen. Om jag vill ex diskutera Rickard Sjöbergs frisyr, produktionsbolaget bakom programmet eller enskilda deltagare, ska jag starta nya trådar då?

Startar du en ny tråd blir du hänvisad till den befintliga, "tråd finns".
Citera
2019-04-15, 22:05
  #41
Medlem
Zeimines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Oj, det verkar som om mitt inlägg där jag bad om hjälp försvann, så tokigt!

Jag frågar återigen. Om jag vill ex diskutera Rickard Sjöbergs frisyr, produktionsbolaget bakom programmet eller enskilda deltagare, ska jag starta nya trådar då?

vill du diskutera Richard Sjöberg finns det en tråd i 'kändisskvaller'. Vill du diskutera produktionspolaget kan du titta in i medier & journalistik kanske. Enskilda deltagare brukar vara ointressant att diskutera, de flesta är inte offentliga personer.
Citera
2019-04-15, 22:07
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Startar du en ny tråd blir du hänvisad till den befintliga, "tråd finns".

Haha ja jag vet. Är det också ett slags regelbrott? Att starta upp nya trådar i "onödan"?
Citera
2019-04-15, 22:09
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeimine
vill du diskutera Richard Sjöberg finns det en tråd i 'kändisskvaller'. Vill du diskutera produktionspolaget kan du titta in i medier & journalistik kanske. Enskilda deltagare brukar vara ointressant att diskutera, de flesta är inte offentliga personer.

Så jag ska diskutera Rickard Sjöbergs frisyr i Postkodmiljonären i tråden "Rickard Sjöberg - Är han lika präktig som han verkar?" ? Ska inte den tråden bara handla om Rickard Sjöbergs präktighet?
Citera
2019-04-15, 22:13
  #44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Oj, det verkar som om mitt inlägg där jag bad om hjälp försvann, så tokigt!

Jag frågar återigen. Om jag vill ex diskutera Rickard Sjöbergs frisyr, produktionsbolaget bakom programmet eller enskilda deltagare, ska jag starta nya trådar då?

Eftersom jag har mer bakom pannbenet än de flesta här, ska jag försöka förklara situationen. Och hoppas på att jag inte blir raderad eller varnad för off-topic...

Tempezzt vet att du (och de som har diskuterat för din sak) har rätt, moderatorerna vet att du har rätt, alla vet att du har rätt. Men inget kommer att göras åt situationen.

Delforumet Flashback är till 75% fyllt med trådar som mynnar ut i just detta. Det är admins och moderatorers sista sätt att säga att de alltid har rätt, och ibland kommer det faktumet t.o.m. fram i inlägg och låsningar.

Det jag försöker rekommendera är: lägg inte ner mer energi Ät en ostmacka, bada i grannens pool, eller vad som helst. Det går inte att komma längre här.
Citera
2019-04-15, 22:20
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood
Eftersom jag har mer bakom pannbenet än de flesta här, ska jag försöka förklara situationen. Och hoppas på att jag inte blir raderad eller varnad för off-topic...

Tempezzt vet att du (och de som har diskuterat för din sak) har rätt, moderatorerna vet att du har rätt, alla vet att du har rätt. Men inget kommer att göras åt situationen.

Delforumet Flashback är till 75% fyllt med trådar som mynnar ut i just detta. Det är admins och moderatorers sista sätt att säga att de alltid har rätt, och ibland kommer det faktumet t.o.m. fram i inlägg och låsningar.

Det jag försöker rekommendera är: lägg inte ner mer energi Ät en ostmacka, bada i grannens pool, eller vad som helst. Det går inte att komma längre här.

Ja bra tips, blir lite poolhäng med någon alkoholhaltig dryck, samtidigt som jag ligger och fnissar åt uttrycket "Flashback - yttrandefrihet på riktigt". Så jävla fånigt att en moderator ska förstöra glädjen att diskutera med att vara så extremt petig och godtycklig i sitt raderande. Inte konstigt att besökarna blir färre och färre.

Men summa kardemumma, det är alltså moderatorerna som bestämmer vad som är intressant och inte intressant. Det var ju intressant.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback