Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2006-03-09, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseman
Man ska ju baka bullen också från scratch!

Äter max 2 semlor per år. Åt en idag som chefen hade köpt, den var helt ok. Ser fram emot morsans hemmagjorda med mycket mandelmassa. MUMS!

Jo. Morsans ska de va. Inget annat kommer i närheten. Iofs jobbar syrran på bageri, så...

Ta av locket och ta lite (läs:mycket) grädde på det, bit och njut. Ta sedan ett rejält bett av semlan. Försök få med lite av allt i varje tugga, men spara en del mandelmassa till sist. Ordentligt gôtt. Det börjar vattnas lite i munnen. Synd att man inte bor hemma längre...

EDIT: blir väl en 8-10 per år (2-3 per gång)
Citera
2006-03-09, 18:39
Medlem
Hispers avatar
För första gången på massor med år så åt jag hetvägg häromkvällen. Jag hade glömt bort hur gott det var. Prova det!

Men man bör nog köra med hemgjorda semlor och då även hembakade semlebullar. Jag misstänker att de köpta suger åt sig mjölken för snabbt och blir alldeles upplösta.
Citera
2006-03-09, 21:21
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper

Men man bör nog köra med hemgjorda semlor och då även hembakade semlebullar. Jag misstänker att de köpta suger åt sig mjölken för snabbt och blir alldeles upplösta.
Jepp.. med hembakta, lite mer kompakta semlor är varm mjölk ett måste!

De fluffigare köpesemlorna avnjutes med fördel naturella...
Citera
2006-03-09, 21:26
Medlem
Jag gillar inte alls semlor. Till stor del beroende på att jag tycker grädde är blä. Det enda goda är egentligen mandelmassan och då kan jag lika gärna äta ren mandelmassa
Citera
2006-03-09, 23:18
Moderator
Evil Eds avatar
Bakade semlor igår och nio stora semlor tog slut på två dagar, vi är fyra som äter här hemma så det är två var. Sonen och frugan delade på den nionde.

Semlor blir absolut godast när man bakar dem hemma. Gör man det ordentligt så är de svåra att skilja från köpta dito.

Semlor är absolut inte övervärderade, men däremot så börjar man sälja dem för tidigt, de ska bara finns tillgängliga under några veckor, det är då semlan blir speciell.
Citera
2006-03-10, 13:41
Medlem
ja visst hade det varit mycket mer speciellt om de bara fick säljas sådär en 2 veckor om året med början fettisdagen. Ack denna kommersialism. En motion om förbud mot försäljning på annan tid kanske? Någon som är med mig?
Citera
2006-03-10, 13:46
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
För första gången på massor med år så åt jag hetvägg häromkvällen. Jag hade glömt bort hur gott det var. Prova det!

Hetvägg?
Citera
2006-03-10, 14:01
Medlem
Hetvägg = semla i varm mjölk
Citera
2006-03-10, 20:29
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiky
Hetvägg = semla i varm mjölk

Jahaa Då har man lärt sig nått nytt idag då Tackar!
Citera
2006-03-11, 00:38
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Jag är tjej, och jag gillar söta saker.
Men inte semlor överdrivet, har dock ätit två stycken i år iallafall.
Citera
2006-03-13, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
...är grymt överskattade. En fralla med grädde är väl inget märkvärdigt?
Framför allt tjejer brukar vara galna i detta bakverk.
Vad tycker ni? Hur många klämmer ni i er och hur äter ni den? Jag äter max en om året och blir alltid lika besviken.

OTROLIGT GOTT !!!!
Citera
2006-03-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Jag är tjej, och jag gillar söta saker.
Men inte semlor överdrivet, har dock ätit två stycken i år iallafall.

2 ? lite :P

har ätit 14 , är jag onormal ?

Ursäkta Dubbelpost.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in