Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-13, 13:58
  #1
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Telefonterrorist = säljare som ringer och stör vid de mest korkade tillfällen.

Ofta har terroristerna ett avtal med de sämsta telefonoperatörerna om att kunna ringa billigt. Och störa telefonoperatörernas egna kunder.

Rent tekniskt är det en bagatell för en telefonoperatör att spärra alla telefonterrorister. Men det görs inte för att vissa dåliga telefonoperatörer tjänar pengar på verksamheten. Tjänar pengar på att jävlas med de egna kunderna. Eller tjänar pengar på att jävlas med en annan operatörs kunder ?

Jag har två olika mobiltelefonoperatörer, privat=telia och jobbtelefon=tele2.
Och får aldrig några säljsamtal via tele2, medans telia är en riktig hemorojd som som bara ringer och stör flera gånger varje dag.

Jag tycker att vi som kunder borde sätta mer press på telefonoperatörerna att bekämpa telefonterrorister, istället för att tjäna pengar på terrorism.
Det gör man bara genom att bojkotta alla operatörer som främjar terrorism.

Tråden handlar därför om vilken operatör man skall välja för att motarbeta och bli av med telefonterrorn. Och vilken operatör som man inte skall välja.
Vilken operatör är sämst när det gäller telefonterror ?
Är det telia ?

Vilken är bäst ?

Vilken operatör och underoperatör är det som terroristerna tecknat avtal med ?
Häng ut hela nätverket av syndare i den här tråden så att kunderna (och vi här i fb) kan ta sitt moraliska ansvar att slänga ut alla som jävlas med dem.

Sätt press på operatörerna att aktivt motarbeta och spärra telefonterrorister.
Men under ansvar så att tex polis och arbetsförmedling mm inte svartlistas pga av anmälan från brottslingar och arbetskygga. Det är säljare som vi vill bli av med.

Det är mer störande att en terrorist ringer i telefon eller på dörren än att de skickar spam via epost. För man håller alltid på med något (tex står på en stege och målar en vägg) när telefonen ringer, medans eposten bestämmer man själv när man vill titta på. Jävla idioter som ringer och stör . . .
Citera
2019-04-13, 14:10
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WriteMasterTM
Telefonterrorist = säljare som ringer och stör vid de mest korkade tillfällen.

Ofta har terroristerna ett avtal med de sämsta telefonoperatörerna om att kunna ringa billigt. Och störa telefonoperatörernas egna kunder.

Rent tekniskt är det en bagatell för en telefonoperatör att spärra alla telefonterrorister. Men det görs inte för att vissa dåliga telefonoperatörer tjänar pengar på verksamheten. Tjänar pengar på att jävlas med de egna kunderna. Eller tjänar pengar på att jävlas med en annan operatörs kunder ?

Nej, det är ingen bagatell.

Citat:
Jag har två olika mobiltelefonoperatörer, privat=telia och jobbtelefon=tele2.
Och får aldrig några säljsamtal via tele2, medans telia är en riktig hemorojd som som bara ringer och stör flera gånger varje dag.

Det fetade är grejen, inte operatören.

Citat:
Jag tycker att vi som kunder borde sätta mer press på telefonoperatörerna att bekämpa telefonterrorister, istället för att tjäna pengar på terrorism.
Det gör man bara genom att bojkotta alla operatörer som främjar terrorism.

Det löser ingenting, för det kommer alltid finnas någon kvar som är villig att ha dom som kund. Lägger alla befintliga ner skulle det starta ett telebolag som inriktar sig specifikt på telefonförsäljare. Det är så marknadsekonomi funkar.

Citat:
Tråden handlar därför om vilken operatör man skall välja för att motarbeta och bli av med telefonterrorn. Och vilken operatör som man inte skall välja.
Vilken operatör är sämst när det gäller telefonterror ?
Är det telia ?

Vilken är bäst ?

Vilken operatör och underoperatör är det som terroristerna tecknat avtal med ?
Häng ut hela nätverket av syndare i den här tråden så att kunderna (och vi här i fb) kan ta sitt moraliska ansvar att slänga ut alla som jävlas med dem.

Sätt press på operatörerna att aktivt motarbeta och spärra telefonterrorister.
Men under ansvar så att tex polis och arbetsförmedling mm inte svartlistas pga av anmälan från brottslingar och arbetskygga. Det är säljare som vi vill bli av med.

Det är mer störande att en terrorist ringer i telefon eller på dörren än att de skickar spam via epost. För man håller alltid på med något (tex står på en stege och målar en vägg) när telefonen ringer, medans eposten bestämmer man själv när man vill titta på. Jävla idioter som ringer och stör . . .


Svaret här är att du inte kan göra något åt saken genom ditt val av operatör.
Citera
2019-04-13, 14:20
  #3
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Detta har inget med operatör att göra. Jag får inga samtal från försäljare, eftersom mina nummer inte visas offentligt.
Citera
2019-04-13, 17:27
  #4
Medlem
Spärra nummer med NIX telefoni
https://nixtelefon.org/
Jag gjorde detta för kanske 5 år sedan.
Funkar till nästan 100 procent för mig.
Citera
2019-04-14, 19:23
  #5
Medlem
som i alla andra fb trådar - skyll dig själv
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback