Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2019-06-01, 12:43
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hope18
"Metoo" och att "alla män är" svin är ett sätt att göra som strutsen!

Jag vet inte om jag som kvinna "får" säga detta men jag blir trött på allt "feministprat" om just metoo, män är svin, kvinnor måste hålla ihop. Det är inte riktigt så enkelt. Det finns ju både män och kvinnor som är idioter. Man har ju ett eget ansvar också samtidigt som man inte ska låta någon trampa på en.
Citera
2019-06-01, 12:53
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag vet inte om jag som kvinna "får" säga detta men jag blir trött på allt "feministprat" om just metoo, män är svin, kvinnor måste hålla ihop. Det är inte riktigt så enkelt. Det finns ju både män och kvinnor som är idioter. Man har ju ett eget ansvar också samtidigt som man inte ska låta någon trampa på en.
Sunt förnuft räcker!
Citera
2019-06-01, 13:03
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hope18
Sunt förnuft räcker!

Ja, jag håller med. Jag träffar ofta kvinnor som uttrycker sin bitterhet mot män i största allmänhet. Även om jag skulle ha levt i en destruktiv relation tidigare gör inte det att alla män automatiskt är svin och att ingen går att lita på. Vi är ju individer också, inte bara "män" och "kvinnor".
Citera
2019-06-01, 15:27
  #76
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -o
Bra.



Nä, i regel är det de starkaste männen som avlar mest barn. Tydligen är inte Letrangere en av dem.
Och du har redan 5 barn, vill frugan ha fler eller har du andra kvinnor du lägrar och sprider dina gener via?
Citera
2019-06-01, 16:11
  #77
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Och du har redan 5 barn, vill frugan ha fler eller har du andra kvinnor du lägrar och sprider dina gener via?

Korrekt. Jag kommer tidsvis få ge mig på yngre damer igen. Biologin är som den är.

Dudå? Dör din bloodline vid dig, eller kämpar du på för att befrukta en kvinna?

En man kan ju befrukta flera kvinnor samtidigt, så det enda jag tycker är bra med islam är att alfa's har typ 10 fruar.
Citera
2019-06-01, 17:08
  #78
Medlem
C-3POs avatar
Tråden flyttas till ett mer passande delforum.

Relationer och samlevnad: allmänt --> Barn och familj
/Moderator
Citera
2019-06-01, 21:24
  #79
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -o
Korrekt. Jag kommer tidsvis få ge mig på yngre damer igen. Biologin är som den är.

Dudå? Dör din bloodline vid dig, eller kämpar du på för att befrukta en kvinna?

En man kan ju befrukta flera kvinnor samtidigt, så det enda jag tycker är bra med islam är att alfa's har typ 10 fruar.
Vad säger din muslimska hunsade fru om det eller tänker du dig ett harem?

Jag är väldigt kräsen och skulle aldrig låta vilken random kvinna som helst få bära mitt barn.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback