Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-09, 13:10
  #517
Medlem
"I have spent a year working on molecular biology, genomics and oncology"
https://www.thoughtworks.com/profiles/ola-bini

OB verkar ha sysslat med det mesta dock inte med dagens favoritområde epidemiologi 😷
Citera
2020-08-09, 13:14
  #518
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
"I have spent a year working on molecular biology, genomics and oncology"
https://www.thoughtworks.com/profiles/ola-bini

OB verkar ha sysslat med det mesta dock inte med dagens favoritområde epidemiologi 😷
Var inte det på Karolinska i Stockholm?
Citera
2020-08-09, 13:44
  #519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Var inte det på Karolinska i Stockholm?

Det är möjligt men då arbetade han som systemutvecklare och systemarkitekt vid Karolinska Institutet under åren 2001 till 2007.
__________________
Senast redigerad av 2006 2020-08-09 kl. 14:10.
Citera
2020-10-04, 02:59
  #520
Medlem
wwrs avatar
Jag hade trott att Ola kanske skulle uttala sig till förmån för Assange under rättegången. Det sägs ju att Ola bedrivit sin verksamhet som stöd för Assange och Wikileaks. Men jag har inte hört något.
Citera
2020-12-03, 09:01
  #521
Medlem
Det senaste livstecknet från Ola Bini

https://twitter.com/olabini/status/1332383953379012609
Citera
2020-12-03, 20:02
  #522
Medlem
Nickelodions avatar
Idag var det dags för förberedande rättegång mot OB igen. Och som vanligt när det gäller hade de plockat in tungviktaren JC istf lättviktsadvokaten CS.

Men det hjälpte inte, fortsättningen på den förberedande rättegången uppsköts och den återupptas den 16 december och då får de 18 organisationer som varit med och övervakat processen inte vara med i rättssalen ...
Citera
2020-12-17, 12:16
  #523
Medlem
Nickelodions avatar
Processen mot OB i Quito igår uppsköts efter 10 timmar och 5 minuters förhandling. OBs advokater uppmanades av domaren inkomma med försvarets punkter skriftligen, något som åklagarna och Televerket (som anser sig utsatta för dataintrång av OB) redan gjort med sina anklagelser. Tolk under förhandlingen var en snubbe vid namn RL från Regeringskansliet, Utrikesdepartementet.
__________________
Senast redigerad av Nickelodion 2020-12-17 kl. 12:26.
Citera
2020-12-18, 14:44
  #524
Medlem
Nickelodions avatar
Snubben RL ovan var utsänd från ambassaden i Colombia, som också ansvarar för Ecuador, för att bevaka förhandlingen. Domaren hade inte lyckats skaka fram nån tolk, vilket jag tror dom misslyckats med förut en gång också - allt för att kunna uppskjuta förhandlingen utan förhandling typ. Men nu blev den svenske ambassadsekreteraren insatt som tolk och förhandling i förrgår kunde genomföras!

Något nytt datum för fortsättningen på den inledande rättegången är ännu inte satt, det verkar som de försöker förhala allt för att hinna hitta något bevis på någonting.
__________________
Senast redigerad av Nickelodion 2020-12-18 kl. 14:48.
Citera
2021-02-01, 15:08
  #525
Medlem
wwrs avatar
Möjligen har Ola Twittrat men i de media jag läser har jag inte sett att han stött sin kompis Assange under hans besvärliga rättegång. Det var ju Assange som ansågs vara orsaken till att Ola tagt fram information. Ola är ju en Wikileaks-supporter. Han åkte till London ett tiotal gånger för att träffa Assange.

http://thedaybreaknews.com/wp-conten...019/04/ola.jpg

Chomsky, Varoufakis, Assanges flamma Pamela Anderson och andra intellektuella giganter ställde ju upp för Ola.

Det verkar ju ha gått ut generalorder från CIA till tidningarna att Assange skall smutskastas. Sannolikt gäller det även de som kan antas ha kopplingar till CIA, vilket är troligt gällande Ola. Ingen vågar stå upp för Assange på ett tydligt sätt.
Citera
2021-02-01, 15:39
  #526
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Möjligen har Ola Twittrat men i de media jag läser har jag inte sett att han stött sin kompis Assange under hans besvärliga rättegång. Det var ju Assange som ansågs vara orsaken till att Ola tagt fram information. Ola är ju en Wikileaks-supporter. Han åkte till London ett tiotal gånger för att träffa Assange.

http://thedaybreaknews.com/wp-conten...019/04/ola.jpg

Chomsky, Varoufakis, Assanges flamma Pamela Anderson och andra intellektuella giganter ställde ju upp för Ola.

Det verkar ju ha gått ut generalorder från CIA till tidningarna att Assange skall smutskastas. Sannolikt gäller det även de som kan antas ha kopplingar till CIA, vilket är troligt gällande Ola. Ingen vågar stå upp för Assange på ett tydligt sätt.
Hans ex Hanna Friden har snackat skit om Assange och har dessutom haft iallafall twitterkontakt med Anna Ardin så man kan tänka sig att även Ola inte gillar Assange. Så länge han inte står upp för Assange så bör ingen stå upp för honom.
__________________
Senast redigerad av The Beach boy 2021-02-01 kl. 15:41.
Citera
2021-02-01, 15:47
  #527
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Hans ex Hanna har snackat skit om Assange och har dessutom haft iallafall twitterkontakt med Anna Ardin så man kan tänka sig att även Ola inte gillar Assange.
Jo. De har "pratatomdet". Men Olas verksamhet i Ecuador förklarades med hans stöd för Wikileaks. Då bör han stå upp för Assange nu. Att AA kommer med en bok och avger nytt "vittnesmål" i en nedlagd utredning samtidigt som Assanges rättegång, skall man glömma anser jag. (Man skall lyssna till det hon sade under utredningen.)

Ola borde inte ha åkt och besökt Assange mer än 10 gånger om han ogillar honom. De som stödde Assange (Varoufakis, Chomsky, Anderson) stödde även Ola. Nu borde Ola stöda Assange.

Orsaken att Ola inte står upp för Assange nu är att Ola styrs av CIA. Det tror i alla fall jag bestämt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-02-01 kl. 15:49.
Citera
2021-02-01, 15:54
  #528
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jo. De har "pratatomdet". Men Olas verksamhet i Ecuador förklarades med hans stöd för Wikileaks. Då bör han stå upp för Assange nu. Att AA kommer med en bok och avger nytt "vittnesmål" i en nedlagd utredning samtidigt som Assanges rättegång, skall man glömma anser jag. (Man skall lyssna till det hon sade under utredningen.)

Ola borde inte ha åkt och besökt Assange mer än 10 gånger om han ogillar honom. De som stödde Assange (Varoufakis, Chomsky, Anderson) stödde även Ola. Nu borde Ola stöda Assange.

Orsaken att Ola inte står upp för Assange nu är att Ola styrs av CIA. Det tror i alla fall jag bestämt.
Här är Hanna Fridens konversationer med Ardin https://mobile.twitter.com/search?q=...rc=typed_query . Jag har alltid tyckt det var skumt att Ola har en kompis(Friden) som förtalar hans andra kompis(Assange).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback