Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-12, 02:58
  #1
Avstängd
Om jag ej dricker nåt så har jag typ en vilopuls på 95-100 men när jag druckit en sisådär 6 eller 7 bärs då ligger den på 70? Eller 65.

Kan tilläggas att jag är alkoholist och druckit varje dag i 4 års tid är det abstinensen eller så som gör att den är högre innan jag fått i mig min dagliga dos så att säga?
Citera
2019-04-12, 03:34
  #2
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrigaerN
Om jag ej dricker nåt så har jag typ en vilopuls på 95-100 men när jag druckit en sisådär 6 eller 7 bärs då ligger den på 70? Eller 65.

Kan tilläggas att jag är alkoholist och druckit varje dag i 4 års tid är det abstinensen eller så som gör att den är högre innan jag fått i mig min dagliga dos så att säga?

Ditt normaltillstånd är när din lever producerar etanol, kroppen går genom en omställning när du är nykter och försöker reparera och rensa vitala organ och därav höjs hjärtrytmen för att bistå resterande organ.

Kan tilläga; är personlig beroende av alkohol och missbrukar kokain regelbundet, när kroppen vänjer sig vid en substans i alla olika former av konsumtion känns det tillslut otroligt märkligt när du försöker vara nykter. Det enda som hjälper är tid håll hårt runt masten knyt ett rep runt om dig och bestäm dig för att segla genom stormen även om du får dödsångest, för på andra sidan mörkret kommer alla ljusa vinster. Efter det kan du börja missbruka igen.
__________________
Senast redigerad av RyanBrosling 2019-04-12 kl. 03:43. Anledning: Ett tillägg
Citera
2019-04-12, 07:19
  #3
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrigaerN
Om jag ej dricker nåt så har jag typ en vilopuls på 95-100 men när jag druckit en sisådär 6 eller 7 bärs då ligger den på 70? Eller 65.

Kan tilläggas att jag är alkoholist och druckit varje dag i 4 års tid är det abstinensen eller så som gör att den är högre innan jag fått i mig min dagliga dos så att säga?

Om jag inte minns fel så vidjas blodkärlen av alkohol. Du kanske blir lugnare och mer avslappnad när du druckit lite det bidrar till att få låg puls.
Citera
2019-04-12, 18:44
  #4
Medlem
Alkohol är ju en CNS-depressant, så oavsett om du har tolerans eller inte så kommer alkoholkonsumtion minska bl.a. hjärt- och andningsfrekvensen. Ett område i hjärnans medulla som reglerar dessa parametrar hämmas alltså. Samma effekt fås av andra CNS-depressanter - barbiturater, benzo, opioider, antihistaminer och så annat skit som jag inte kommer på just nu för att jag själv är smått berusad hehe
Citera
2019-11-01, 16:07
  #5
Medlem
bolcjeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrigaerN
Om jag ej dricker nåt så har jag typ en vilopuls på 95-100 men när jag druckit en sisådär 6 eller 7 bärs då ligger den på 70? Eller 65.

Kan tilläggas att jag är alkoholist och druckit varje dag i 4 års tid är det abstinensen eller så som gör att den är högre innan jag fått i mig min dagliga dos så att säga?
Vad är det du inte förstår? Både orsak och lösning är beskriven och uppenbar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback