2019-04-21, 09:38
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Du har helt rätt - alla har inte ensamkommandebakgrund.

Däremot har alla dessa och alla andra unga som begått brott mot äldre på Gotland invandrarbakgrund från MENA-länder.

Nu är det väl en sak att vi som läser och skriver här blir förbannade när vi läser sådant här.

Men jag vet en mycket värre sak med detta eftersom jag känner folk som har mycket kontakt med äldre i Visby. Den här långa raden överfall (som ju är ganska normal på många platser i Sverige) har sänt ut en skräckvåg bland äldre och det finns de som inte längre vågar gå ut utan sällskap. Det tycker jag verkligen är en hemsk utveckling.

Eftersom det finns absolut ingen politiskt inkorrekt nyhetsförmedling på Gotland är det dessutom helt okänt för den breda allmänheten att det är unga invandrarmän som ligger bakom. Varken radion eller tidningarna skulle släppa fram ett knyst om denna företeelse.

Insidenten i Gråboskogen för några år sedan där en äldre man på cykel blev nerslagen och rånad på sin mobil?
Citera
2019-04-21, 09:42
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Inte på Gotland. Nu har det hänt 3-4 rån bara i år plus flera incidenter.
Angående tråden.. Ja jag vet att huvudmannen inte var ett sk "barn"
Ett tillägg är att busschaffisarna har ett helvete varje helg med neger och Arab och afghan gängen som svinar och vägrar betala. Hört mest från linje 10 men det gäller nog alla linjer.
Inget man läser om på helagotland.

åker med 10 flera gånger i veckan och har inte sett nått
Citera
2019-04-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
åker med 10 flera gånger i veckan och har inte sett nått
Testa att åka sena helgkvällar. Jag åker bara då. Tror inte chaffisarna sitter och ljuger för mej. Förra helgen fick jag ta tillbaka en kasse som en neger tog av en pensionär.. Den negern var iofs inte "barn"
Citera
2019-04-21, 10:09
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Testa att åka sena helgkvällar. Jag åker bara då. Tror inte chaffisarna sitter och ljuger för mej. Förra helgen fick jag ta tillbaka en kasse som en neger tog av en pensionär.. Den negern var iofs inte "barn"

har åkt kväll också
Citera
2019-04-21, 10:19
Medlem
ronnas avatar
Citat:
Insidenten i Gråboskogen för några år sedan där en äldre man på cykel blev nerslagen och rånad på sin mobil?

Det var inga mörkhyade på den grova misshandeln!!
Det var 3 vita drägg som genomförde det dådet!
Citera
2019-04-21, 10:45
Medlem
Citat:
har åkt kväll också
Var de lugnt? Du kanske är lyckligt lottad som slipper se nåt eller så sover du..
Nu är nog inte situationen som vissa ställen på fastlandet men chaffisarna är nog ovana vid ökningen av tjafset.
Citera
2019-04-21, 10:53
Medlem
spoilers avatar
Citat:

Du menar alltså att man måste gå tillbaka åtskilliga år i tiden för att hitta några vita gm?
Citera
2019-04-21, 12:01
Medlem
Tror inte de kan vara skyldiga för jag har hört att i andra länder lever man i genarations-familjer och tar hand om varandra.
Dessutom respekterar man de äldre och deras åsikter just för att de är äldre.
Citera
2019-04-21, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Du menar alltså att man måste gå tillbaka åtskilliga år i tiden för att hitta några vita gm?

Ja man måste nog gå tillbaka i tiden ordentligt för att hitta ett sådant undantag. Det är tyvärr så det är.

Apropå buss 10 så var det ju i synnerhet en period när ett gäng unga män bodde vid Björkhaga 3 mil söder om Visby. De ville aldrig betala och flera busschaufförer råkade ut för riktigt otrevliga situationer. Till sist tröttnade väl någon chaufför och ringde radion som gjorde en nyhet av detta. (Enligt en i föreningen Klintetraktens Framtid var det på något sätt Lasse Siggelin som ordnat att de fick bo där.)

Kort tid dessförinnan hade ju radion spridit en helt falsk snyftartikel om att en busschaufför åkt ifrån invandrare och åkt för tidigt så de missat bussen när de stod en bit därifrån och rökte. Det blev ett stort ståhej men chauffören räddades av färdskrivaren som visat att han åkt iväg punktligt. Så radion kände väl lite skuldkänslor och berättade om de här återkommande incidenterna polisen inte brytt sig om på Björkhaga. Självklart nämndes det inte på radion ett knyst om att det var ett gäng kriminella unga invandrarmän och inte heller var de här hotsituationerna skett.
Citera
2019-04-21, 14:10
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronna
Det var inga mörkhyade på den grova misshandeln!!
Det var 3 vita drägg som genomförde det dådet!

Precis. du såg vem jag kommenterade?
Citera
2019-04-21, 14:10
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
inte så jävla många år faktiskt
Citera
2019-04-21, 15:07
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Men snälla TS, det är kriminellt drägg. Skydda inte brottslingar.

Mahamud Mohamed, Abdi Dahir
c/o Socialtjänsten, Polhemsgatan 29, 621 39 VISBY

Jansson, Mamadi
Jungmansgatan 83 LGH 1202, 621 52 VISBY

Nyassi, Pa
Brunskogsbacken 68, 123 71 FARSTA

Vad straffet bli för det här då? Lite gull gull med socialtanten?

Fanns det like-funktion på forumet vore denna given!

Undrar hur Farstanissen tog sig ner till Gotland, ska kolla upp den adressen senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in