2006-02-28, 01:57
Medlem
likeithards avatar
jag måste vara ovanligt känslig, men jag lyckas finna små broskbitar i bl a: grovmalen köttförs, mamma scans köttbullar, hamburgare (alla utom mcdonalds & burger kings), dafgårds kåldolmar, färdiga pajer/pizzor med köttfärs mm.

är det bara jag som får kvälvningar av brosk, bindväv, senor etc i färsen??
merparten av alla jag känner ignorerar dessa broskbitar eftersom dom är så små, men jag hatar som sagt brosk.

till alla slaktare/styckare som känner sej träffade, sluta mala ner tvivelaktiga köttstycken i färsen.

0% brosk i vår färs 2010!

kommentarer?
Citera
2006-02-28, 03:02
Medlem
Lost dreamers avatar
Hm ja..
har alltid upplevt att när jag får en eller flera sådana bitar i hamburgaren eller färsen, så undrar jag var tusan den kommer från; men först kommer äckelkänslan, för jag tycker det känns illa att tugga på en benbit(brosk jag vet), det knastrar liksom till, och de är hårda nog att sabba en lagning för en i tänderna. Ja, det har vissa gånger fått mej att överväga vegetarianism.
Citera
2006-02-28, 03:24
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
I Dafgråds kåldolmar har jag nog hittat en broskbit några gånger,
men i mamma Scans köttbullar är det tamejfan 50% brosk.

Det är alltid otrevligt med överraskningar i maten,
värst tycker jag ändå är benflisor som sätter sig mellan tanden och tandköttet. Usch.
Citera
2006-02-28, 04:11
Medlem
Squalos avatar
Det enda rätta är att hålla sig borta från skräpmat, och då menar jag bokstavligen skräpmat. Allt som är malt, som korv, köttbullar, o.s.v. innehåller allts som oftast både den ena och den andra biten som inte gått att sälja om man viste vad det var...

+ Riktiga köttbitar, kycklingfilér, fiskfilér, o.s.v.
- Korv, köttbullar, fiskpinnar, o.s.v.
Citera
2006-02-28, 11:34
Medlem
likeithards avatar
härligt! jag är inte ensam!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem