Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2019-04-10, 02:22
  #85
Medlem
skeyo!s avatar
Fan låt henne va, det är många som är rädda i dagens läge, det blir lätt så när man brukar nyhets medier och tystnad råder...

Som någon sa, prata med din granne, säg hej eller något bara. Mycket fördomar/rädslor brukar släppa om man får en lätt pejl på vem människan är och oftast är det inte så farligt, just nu bygger du luftslott och rädslor är sällan rationella.
Citera
2019-04-10, 07:26
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeyo!
Fan låt henne va, det är många som är rädda i dagens läge, det blir lätt så när man brukar nyhets medier och tystnad råder...

Som någon sa, prata med din granne, säg hej eller något bara. Mycket fördomar/rädslor brukar släppa om man får en lätt pejl på vem människan är och oftast är det inte så farligt, just nu bygger du luftslott och rädslor är sällan rationella.
Kom igen, vi pratar somalier, MENAs svar på zigenarna.
Somalier kommer att ligga på exakt samma nivå som ziggisarna har gjort i decennier mao kanske en på femtio som inte är negativ för sina grannar och samhället.
I bästa fall kommer TS granne bara att belasta samhället och störa sina grannar livet ut. I värsta hand....kolla the wire (serien).
Citera
2019-04-10, 16:44
  #87
Medlem
skeyo!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jibberfitz88
Kom igen, vi pratar somalier, MENAs svar på zigenarna.
Somalier kommer att ligga på exakt samma nivå som ziggisarna har gjort i decennier mao kanske en på femtio som inte är negativ för sina grannar och samhället.
I bästa fall kommer TS granne bara att belasta samhället och störa sina grannar livet ut. I värsta hand....kolla the wire (serien).

Men fortfarande, jag tänker mer på hennes rädsla, om man ska se mer realistiskt på att så är det väl bättre att hon blir "tjenis" med han istället för att springa runt och va livrädd. Det har funkat bra enligt min erfarenhet iaf fast å andra sidan är jag ingen liten tjej. Att han eventuellt kommer belasta samhället etc har väl inget med TS trådstart att göra.
Citera
2019-04-30, 00:14
  #88
Medlem
Vobblers avatar
Somalier är det värsta avskrädet på planeten, så grattis. Men eftersom du är en kvinna i 20-årsåldern så är väl den skiten ni har drömt om hela era liv. Det är så vackert med mångkultur, eller hur?

Sluta klaga. Nu lever du din dröm.
Citera
2019-04-30, 00:52
  #89
Medlem
Det värsta är ju inte alla konstiga svar här på Flashback utan att det är verklighetens attityder ni demonstrerar.

Man är inte alltid kompis med sina grannar. Men de ska inte samlas och stirra ut någon eftersom man ska känna sig trygg vid sin bostad. Det är en genomgripande mentalitet att hatar du mig så hatar jag dig, som råder i samhället. Afrikaner kan vara särskilt rasistiska o samtidigt är de ännu oftare utsatta för rasism. De förväntar sig just det du upplever många gånger, dvs att du ska reagera negativt. De kan förvänta sig att du ska känna aversion och därför bli aviga själva för att avläsa din reaktion på hur de uppträder som rasism. Extremt vanligt bland invandrare. De ser rasism i allt och skapar dåliga situationer de anklagar den andra för. När du reagerar på dem så börjar se påstå inombords att du hatar dem för deras hudfärg och hela antirasistiska rörelsen är med på deras linjer och du kan inte värja sig eftersom du redan är rasist. Att du kanske egentligen mest (alla är inte rasister som fixeras vid hud o hår) blir otrygg pga dem vägrar de se. Jag själv har torgsskräck, majoriteten av invandrare som sett det har antingen blivit kränkta eftersom de tar allt personligt eller känt sig mäktiga eftersom de inbillat sig att de kan skrämma mig. (Min tolkning av deras känslor och beteenden) Jag tror inte att invandrare skulle tänka spontant att: Där är någon som inte mår bra. De ser allt efter en verklighet där de är offer eller hämnare. Antagligen med dem från hemländerna till köksbordet här i landet till antirasistiska rörelsens påståenden.

Eftersom de har dålig attityd gissar jag att de inte är nyanlända eftersom det inte är ett vanligt beteende bland nya afrikaner eller afrikanska familjer. Antagligen handlar det bara om ungdomar som tar plats. Försök mötas halvvägs, det bästa vore om du tog kontakt och sa att du inte upplever det trevligt och tryggt utan känner dig obekväm. Det lämnar öppet för att de kan välja att uppträda bättre och du om de struntar i dig, gå till hyresvärden. Problemet med skitungar är att de snackar skit o klagar överallt även om de börjar.ed det dåliga beteendet. Jag hade svenska ungar vid förra bostaden och det blev ju som om hela jävla området skulle demonstrera emot mig för att deras fyllefester och utstuderade beteenden (från vänner) mot mig, var rättfärdigat. Svenskar från typ 17 till bra över medelåldern. De enda som uppträdde mer respektfullt när jag sa ifrån någon gång var ironiskt nog invandrarkillar.

Jag tycker absolut inte att du ska vara rädd eftersom det här är ett naturligt beteende i dagens samhälle och har noll korrelation med kriminalitet även om såklart en del av dem är hangarounds, pundare eller springpojkar. Men när de gäller dem själva är de inte längre tuffa. Du kan inte avgöra på ytan eller attityd vem som är farlig i vårt nya samhälle eftersom majoriteten av människor har attityd de inte kan leva upp till. Alla somalier är inte heller gangsters eller farliga och även unga människor kan vara vanliga ungdomar som inte alls är våldsbenägna eller bindgalna. Ungdom ger dålig impulskontroll, inte en generell hårdhet. Som kvinna känner du en rädsla som blir verklig pga rädslan i sig själv. Kräv att ditt hem är sin trygghet precis som dina grannar är trygga i sina hem. Annars ska du gå vidare.
__________________
Senast redigerad av makullerad 2019-04-30 kl. 00:59.
Citera
2019-04-30, 07:26
  #90
Medlem
eromasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Msz1
Mjaa låter lite väl läskigt för min del. Är inte så stor och är inte duktig på att slåss så det skulle nog gå illa.

Citat:
Ursprungligen postat av jibberfitz88
Kom igen, vi pratar somalier, MENAs svar på zigenarna.
Somalier kommer att ligga på exakt samma nivå som ziggisarna har gjort i decennier mao kanske en på femtio som inte är negativ för sina grannar och samhället.
I bästa fall kommer TS granne bara att belasta samhället och störa sina grannar livet ut. I värsta hand....kolla the wire (serien).

kan du eller ngn länka ngn länk till wire där vi ser zooziggissarna
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback