2019-04-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det var ganska brutalt på 70 och 80-talen, mycket mobbning och sexuella trakasserier var ju knappt ett ord ännu, "jävla CP" och "jävla bög" var väl två vanligaste orden (typ)

Ganska längre var det mycket bättre och man var tvungen att sköta sig i skolan, låg ribba.
Sen kom ju Xbox och alla ligister satt hemma och spelade dataspel, var riktigt lugnt på stan ett par år.
Ett tag så var ju fotografier på nakna tjejer big business, början av 2000-talet, vem hade inte en "fjortis mapp" med bilder men rätt snabbt fick ju alla klart för sig att det var ett brott.

När allt ovan lugnade ner sig så blev tydligen några besvikna för dom såg sig nödgade att IMPORTERA alla dessa problem igen.

Jag börjar fan tro att vänstern existerar pga. problemen och att dom därför letar med ljus och lykta efter rätt klientel. Hur skulle batikhäxorna kunna tjäna sitt uppehälle om det inte fanns missanpassade afghan "barn" idag att samtala med...

Du har en bra poäng, S håller liksom V på att bli ett invandrarparti. Kolla vilka som är aktiva i S och V lokalt och i ungdomsförbunden, dessutom är det snart bara invandrare som röstar på dem. Det bästa i överenskommelsen med C och L är att man ämnar skärpa kraven för medborgarskap. S kommer förlora hårt på att många av deras väljare inte är medborgare. Räkna med att vänstern kommer vara mycket större i kommun och landsting än i riksdag närmaste 20 åren.

Även om jag och min familj migrerar till andra europeiska länder så kommer jag fortsätta rösta till jag dör, om det så är att jag måste komma med rullator till ett konsulat.
Senast redigerad av nyfikenskribent 2019-04-07 kl. 10:41.
Citera
2019-04-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Perfekt formulerat. Större delen av lärarkåren är samhällets degenerade bottenskrap.

Tyvärr är det sanning i det idag, det började med attacker på lärarna som leddes av medlöpare som Carl Bildt, som var strejkbrytare då lärarna reagerade på 68 vänsterns raserande av svensk skola. Sämre löner, sämre arbetsvillkor, mindre respekt och status och resultatet blev som det blev, väldigt lågt söktryck på utbildningarna och nivån på utbildningarna sjönk och därmed kvalitet. Kortsiktig politik med långsiktiga konsekvenser.

Medlöparna för kommunaliseringen och degenerering var Lärarförbundet, de accepterade så mycket för att några förskolelärare och klasslärare fick lite mer lön, en gång.
Senast redigerad av nyfikenskribent 2019-04-07 kl. 10:46.
Citera
2019-04-07, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Om ni vill så kan ni gräva i det, offentlighetsprincipen är ett mäktigt vapen. Börja med att begära ut alla mejl från och till rektorns mejl dessa dagar. Begär sedan ut alla mejl för dessa dagar som skoladministratören har fått och skrivit.

Rektorn säger i NA att hon inte vill berätta och hänvisar till skolchefen som säger att hon inte vet. Ibland kan det vara smart av högre chefer att inte veta. Men det hade ju varit smart av journalisten att fråga skolchefen om hon ville ringa rektorn och ta reda på hur det ligger till så även samhället får den info som behövs. Men visst jag tror skolchefen ljuger. Hade det varit maginfluensa hade skolchefen nog berättat.Men själv tror jag nog att rektorn för att få personal fått höja lönen för nya medarbetare och då kände sig trotjänarna som slitit hårt länge väldigt orättvist behandlade. Men obs, det är en sannolik teori och inget bekräftat.
Citera
2019-04-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Rektorn säger i NA att hon inte vill berätta och hänvisar till skolchefen som säger att hon inte vet. Ibland kan det vara smart av högre chefer att inte veta. Men det hade ju varit smart av journalisten att fråga skolchefen om hon ville ringa rektorn och ta reda på hur det ligger till så även samhället får den info som behövs. Men visst jag tror skolchefen ljuger. Hade det varit maginfluensa hade skolchefen nog berättat.Men själv tror jag nog att rektorn för att få personal fått höja lönen för nya medarbetare och då kände sig trotjänarna som slitit hårt länge väldigt orättvist behandlade. Men obs, det är en sannolik teori och inget bekräftat.

Mejl kan ju påvisa om de ljuger eller inte. Det är rätt troligt att mejlen de senaste dagarna avslöjar något. De måste lämna ut det mesta, enligt lag. Tro inte att rektorer alltid är slipade knivar som vet hur man ljuger och döljer effektivt, de lämnar ofta spår.
Citera
2019-04-07, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsaklart
...och i snitt 7-8 barn per familj. Mp och V har drivit igenom rejält höjda flerbarnstillägg för dom riktigt stora familjerna.
Det är väl för att de vill vara lite busiga och gå emot sina väljare och deras klimatkrav. Jorden är överbefolkad och befolkningsmängden i norra delar behöver minskas då de ekologiska fotavtrycken är så många gånger större här än i MENA, Afghanistan och Afrika. Att gå motvalls och locka till sig ännu fler barnafödande lyxkonsumentet är allt annat än klimatsmart. Men vad gör det när man kan vara lite busig och gå tvärtemot det sunda förnuftet.
Citera
2019-04-07, 11:00
Avstängd
Så här går det när kvinnor får dominera en arbetskår, kaos och elände uppstår , lägg till blatteungar och dårhuset är komplett
Citera
2019-04-07, 11:10
Medlem
born1984s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Så här går det när kvinnor får dominera en arbetskår, kaos och elände uppstår , lägg till blatteungar och dårhuset är komplett
Det ligger mycket i det du säger. Detta är bara symptom för en djup värderingskris och strukturella problem. Kommer bli intressant att se om fler liknande fall poppar upp i allt tätare takt.
Citera
2019-04-07, 11:12
Medlem
Problemet idag är att hela vårt samhälle har blivit så "mainstream"
"Följ agendan och håll käft!!"
Ingen vågar, vill, se eller ta tag i problemen. De skickas högre upp i hierarkin tills de "försvinner av sej själv..
Tycker otroligt synd om våra efterkommande generationer.
Alla dessa kuvade, fega, vuxna önskar man att de någon gång inser att vi är inne på en mycket, mycket farlig väg..
Citera
2019-04-07, 11:14
Medlem
Vi har ett enormt bekymmer när skolan ska ta på sig ansvaret för "ouppfostrade" elever. Detta är en direkt konsekvens av att handlingar inte efterföljs av någon som helst konsekvens.

Vi ser detta som en genomgripande tråd genom detta "lättkränkta" samhälle.

Det fanns en fotbollstränare i området som jag bor i, han skickade helt enkelt hem de personer som inte skötte sig och när föräldrarna ifrågasatte detta svarade han helt enkelt att det är inte mitt jobb att uppfostra Ert barn.

Se till att Ert barn sköter sig så är han välkommen tillbaks. Här jobbar vi med fotboll allt annat är faktiskt Ert ansvar.

Fungerade riktigt bra fram till dessa att samhället blev berikat. Ja du Löven du lovade att ta tag i problemen om du blev statsminister igen, det ser lovande ut.

Jag är övertygad om att nästa omgång invandrare kommer att sköta sig exemplariskt. Så skit i dessa som du tagit in tidigare det är bara en olycklig slump.

Mvh // Shas
Citera
2019-04-07, 11:24
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Problemet idag är att hela vårt samhälle har blivit så "mainstream"
"Följ agendan och håll käft!!"
Ingen vågar, vill, se eller ta tag i problemen. De skickas högre upp i hierarkin tills de "försvinner av sej själv..
Tycker otroligt synd om våra efterkommande generationer.
Alla dessa kuvade, fega, vuxna önskar man att de någon gång inser att vi är inne på en mycket, mycket farlig väg..

Problemen skickas inte uppåt, det är ju det som är det stora problemet. Det kastas nedåt mot lärare, elever och föräldrar. Problemen är inte till för att lösas. Det skulle kosta för mycket och leda till några väldigt politiska beslut.
Citera
2019-04-07, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Det är väl för att de vill vara lite busiga och gå emot sina väljare och deras klimatkrav. Jorden är överbefolkad och befolkningsmängden i norra delar behöver minskas då de ekologiska fotavtrycken är så många gånger större här än i MENA, Afghanistan och Afrika. Att gå motvalls och locka till sig ännu fler barnafödande lyxkonsumentet är allt annat än klimatsmart. Men vad gör det när man kan vara lite busig och gå tvärtemot det sunda förnuftet.
Många finns på fel platser på jorden. Det orsakar många problem.
Citera
2019-04-07, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Problemen skickas inte uppåt, det är ju det som är det stora problemet. Det kastas nedåt mot lärare, elever och föräldrar. Problemen är inte till för att lösas. Det skulle kosta för mycket och leda till några väldigt politiska beslut.
Ja kanske så, men jag har på nära håll sett situationer som denna. Tycker jag känner igen det här scenariet..
Lärarna sjukskriver sej, biträdande rektor gör uttalande, skickar det vidare till rektorn, som vidarbefodrar till skolchefen..väntar på nästa stafettryttare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in