Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-02-28, 12:18
Medlem
acuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
väl gammal artikel.. för övrigt så blir jag helt pissed off! sån äcklig skit som lungor, strupar, brosk etc kan man ha i hundmat, men inte i vår mat. har folk inga krav idag!?

kanske man kunde äta sån skit om det var krigstider, men i välfärdsländer?

Folk tittar mer på prislappen än innehållsförteckningen, det är därför.
Citera
2006-02-28, 12:24
Bannlyst
SÅ länge som det smakar någorlunda gott så skiter jag fullständigt i om det är 80% grishjärna eller inte.

Fan vad folk är petiga nuförtiden. Var inte såna jävla kärringar!!
Citera
2006-02-28, 12:24
Bannlyst
Jag tycker inte bara det borde vara lag på att tala om vilken typ av köttbiprodukt varan innehåller utan även vilken typ av kött som används.
Citera
2006-02-28, 19:08
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acura
Från en grishjärna?

Jo, förvisso, är det kohjärna och aphjärna man kan bli lite galen av, säkert fler jag inte kommer på nu. Men att tugga i sig hjärnsubstans är väl knappast speciellt nyttigt endå...
Citera
2006-02-28, 19:11
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
väl gammal artikel.. för övrigt så blir jag helt pissed off! sån äcklig skit som lungor, strupar, brosk etc kan man ha i hundmat, men inte i vår mat. har folk inga krav idag!?

kanske man kunde äta sån skit om det var krigstider, men i välfärdsländer?
Nej, vanligt folk har inga standarder idag. Folk trycker i dig vad skrap som helst. Och ju mer pöbeln köper falukorv för 20 kg / kg, desto mer skräp säljs, och så blir det färre riktiga varor i affären...

Sverige exporterar ju bra kött (till typ tyskland), och äter själva dom skräpiga bitarna. Sorglig utveckling.
Citera
2006-02-28, 22:36
Medlem
Läs innehållsförteckningen på Bullens pilsnerkorv nån dag. Där hymlas det inte. Gott är det trots allt.
Citera
2006-03-02, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D-Fens
Gott är det trots allt.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto