2019-04-04, 08:37
Medlem
Lichtblicks avatar
Vad är skillnaden ifall barnen kommer till en kristen familj och en muslimsk familj?

Inte ett skit, dom båda följer abrahamsreligion och är lika sinnessjuka.

Barn ska inte hamna i religösa familjer överhuvudtaget.
Citera
2019-04-04, 08:47
Medlem
stilichos avatar
Ingenting förvånar vad gäller svensk socialtjänst. Annars brukar det större problemet vara att det är konstant brist på muslimska fosterhem eftersom det huvudsakligen finns etniskt svenska fosterhem och invandrarbarn oftare blir omhändertagna än svenska barn. Det orsakar en del gnäll hos muslimska föräldrar som blir av med sina barn. Här väljer man bevisligen att kasta bort ett värdefullt muslimskt familjehem på icke-muslimska barn. Men som sagt, ingenting förvånar när det gäller svensk socialtjänst. Det är inte ens omöjligt (om än osannolikt) att de inblandade socialsekreterarna har valt placeringen av ren sadism för att markera mot en förälder som de ogillar, men troligare är förstås att det är helt vanlig inkompetens.
Citera
2019-04-04, 09:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Lär väl bli vanligare och vanligare i och med att den muslimska befolkningen ökar och socialtjänsten knappast tar hänsyn till religion när de bedömer fosterföräldrar.

En fråga som man inte får svar på är dock varför barnen omhändertogs. Enbart att ena föräldern blir sjuk och inte kan uppfylla sitt föräldraansvar är knappast ett skäl för att omhänderta barnen, så varför ansåg socialtjänsten att pappan inte heller kunde ta detta ansvar?
Citera
2019-04-04, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
En rysk, kristen familj bodde i Sverige sedan 7 år tillbaka när modern blev psykiskt sjuk (schizofreni) och inlagd på mentalsjukhus. Då beslutar den svenska socialtjänsten att ta barnen ifrån fadern och – det sjukaste jag hört – placera dem i en libanesisk, muslimsk fosterfamilj! Fadern, Denis Lisov, vägrade naturligtvis finna sig i detta och tog tillbaka sina barn och flydde det muslimska landet Sverige.

Socialtjänsten försökte få Polen att utlämna barnen till sin nya muslimfamilj, men det gick de inte med på! Efter en rättslig process meddelades att familjen tillsammans stannar i Polen.

Källor (Använd Chrome och översätt sidorna till engelska så kan ni läsa):
http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2...adli-w-polsce/
https://niezalezna.pl/266011-szwedzi...tarl-do-polski
https://twitter.com/Policja_KSP/stat...01139024809984
https://twitter.com/BartoszLewand20/...74404745404417
https://twitter.com/BartoszLewand20/...36602540462082

Diskutera:
Vad håller Sverige på med?
Hur vanligt är det med muslimska fosterfamiljer?
Varför har vi inte hört något om detta i media?
"Hur vanligt är det med muslimska fosterfamiljer?"
Det är väldigt ovanligt att man sätter barn i permanenta boenden i familjer där det finns olika religion även om misstag sker.
"Varför har vi inte hört något om detta i media?"
För att det kanske inte ens har skett.

Jag ser inte dina källor som säkra fakta utan funderar mest på hur du ens kom på tanken att gräva upp detta?
Redan att SOC LVUade barn från en familj när den ena föräldern blev sjuk fårn mina trollsignaler att gå igång. Att de sedan ska ha satt barnen i ett permanent boende hos en muslimsk familj känns väldigt avlägset för mig.
Sista felet i min värld är varför en Ryss kidnappar sina barn för att dra till EU-landet Polen som är skyldiga att utlämna misstänkta brottslingar till Sverige är ännu mer otroligt.
För mig är det mer troligt att Ryssen tar sina barn till just Ryssland som inte hade lämnat ut dem.

Som sagt. Gräv gärna mer o gräv på Svenska sidor där man kan kontrollera källorna.
Citera
2019-04-04, 11:03
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Ja, knappast alla libaneser är muslimer, får väl läsa länkarna.

Libanon var övervägande kristet för 50 år sedan innan de tog emot för mycket muslimska flyktingar. (En enda är naturligtvis för mycket men de tog emot hundratusentals)

Nu flyr kristna från Libanon men det är även muslimska flyktingar som kommer till Sverige från muslimska flyktingläger i Libanon.

Muslimerna är dock mindre etablerade så de har nog lättare att lämna för socialbidrag i Sverige.
Citera
2019-04-04, 11:09
Medlem
Treantprotectors avatar
Hur lämpliga är religiösa "fosterföräldrar" egentligen? Hade samma föräldrar varit lämpliga om de trodde på tomtar och troll också? Eller utomjordingar? Det här med religion är ta mig fan masspsykos.
Citera
2019-04-04, 11:10
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Hur lämpliga är religiösa "fosterföräldrar" egentligen? Hade samma föräldrar varit lämpliga om de trodde på tomtar och troll också? Eller utomjordingar?

Inte lämpliga alls.

Jag har två tjejpolare som är syskon som har vart i fosterföräldrarträsket som både har hamnat i överreligösa kristna familjer där tron skulle tvingas på dom, gå i kyrkan, gå med i jehovas med mera. Annars blev det bråk och stök.

Religösa fosterföräldrar är inte ok någonstans.
Citera
2019-04-04, 11:32
Medlem
grey.eagles avatar
Är det som det är beskrivit så är det fördjävligt. Handläggaren på socialtjänsten är garanterat släkt med muhammed så handläggaren fixar dom barn med massor av bidrag, muhammed behöver aldrig någonsin arbeta.

Tack steffe du är ..
Citera
2019-04-04, 11:38
Medlem
Yxherrens avatar
Skandal, men inte på något sätt förvånande. Tänk att tvingas lämna över en nära anhörig till en främmande människa - som dessutom är arab/afrikan och dessutom är muslim!

Sanslöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Sverige är inte med självklarhet kristet. Jag gissar att du inte har arbetat med socialt arbete.
Vad dillar du om?

Sverige är "med självklarhet kristet". Kristendomen är vår statsreligion och det kristna korset är på flaggan. Majoriteten av alla svenskar följer kristna traditioner vid födelse, giftermål och död. Mer än hälften av Sveriges befolkning är medlemmar i svenska kyrkan. Kristendom har spelat en stor roll i Sveriges historia och hur vårt samhälle ser ut idag.

Hur kan Sverige inte vara "med självklarhet kristet"? Det var det dummaste jag hört.

Jag gissar att du inte har gått i skolan eller ens tänkt en egen tanke i hela ditt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Vad är skillnaden ifall barnen kommer till en kristen familj och en muslimsk familj?

Inte ett skit, dom båda följer abrahamsreligion och är lika sinnessjuka.

Barn ska inte hamna i religösa familjer överhuvudtaget.
Om du hade haft kunskap om Kristendom och Islam så hade du förstått att det är stora skillnader mellan religionerna. Jag vet att religionskunskapen i Sverige är under all kritik, men dylika kommentarer är ju bara ren och skär ignorans.

Hur är det ens möjligt att påstå att det inte är någon skillnad mellan en kristen och muslimsk familj? Med tanke på hur enkel tillgång vi har till information idag, så är det uppseendeväckande hur slappa och ignoranta människor ändå är. Och trots det ska man vädra en åsikt som är så uppenbart fel.
Senast redigerad av Yxherren 2019-04-04 kl. 11:41.
Citera
2019-04-04, 11:54
Medlem
JustZlatans avatar
Sossarna som bestämmer på myndigheterna är psykiskt sjuka. Det är snart dags att fly (S)verige till ett normalt land. Där kanske jag kan bilda en familj också med en normal kvinna.
Citera
2019-04-04, 12:20
Medlem
typiskt sverige detta.
ingen koll på någonting.
massa kaffedrickare på en massa myndigheter som ojar sig när de måste resa sig ur stolen.
Citera
2019-04-04, 13:21
Medlem
Dem här ryska muslimerna vill man inte bidra till väll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här