Skandal, men inte på något sätt förvånande. Tänk att tvingas lämna över en nära anhörig till en främmande människa - som dessutom är arab/afrikan och dessutom är muslim!
Sanslöst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bill-N
Sverige är inte med självklarhet kristet. Jag gissar att du inte har arbetat med socialt arbete.
Vad dillar du om?
Sverige är "med självklarhet kristet". Kristendomen är vår statsreligion och det kristna korset är på flaggan. Majoriteten av alla svenskar följer kristna traditioner vid födelse, giftermål och död. Mer än hälften av Sveriges befolkning är medlemmar i svenska kyrkan. Kristendom har spelat en stor roll i Sveriges historia och hur vårt samhälle ser ut idag.
Hur kan Sverige inte vara "med självklarhet kristet"? Det var det dummaste jag hört.
Jag gissar att du inte har gått i skolan eller ens tänkt en egen tanke i hela ditt liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lichtblick
Vad är skillnaden ifall barnen kommer till en kristen familj och en muslimsk familj?
Inte ett skit, dom båda följer abrahamsreligion och är lika sinnessjuka.
Barn ska inte hamna i religösa familjer överhuvudtaget.
Om du hade haft kunskap om Kristendom och Islam så hade du förstått att det är stora skillnader mellan religionerna. Jag vet att religionskunskapen i Sverige är under all kritik, men dylika kommentarer är ju bara ren och skär ignorans.
Hur är det ens möjligt att påstå att det inte är någon skillnad mellan en kristen och muslimsk familj? Med tanke på hur enkel tillgång vi har till information idag, så är det uppseendeväckande hur slappa och ignoranta människor ändå är. Och trots det ska man vädra en åsikt som är så uppenbart fel.