2019-04-02, 19:08
Medlem
Funderar p stt bygga ett attefallshus, men jag r helt tafatt p bygg.
Undrar om ngon kan uppskatta vad en snickare skulle ta betalt fr att resa exempelvis: https://cdn.byggmax.se/media/catalog...pplication/pdf
Eller alternativt hur mnga timmar fet skulle ta?
Citera
2019-04-02, 20:40
Medlem
Ska du bara ha stugan som frrd, eller ska den isoleras, elektrifieras ha varmvatten och dusch/wc/avlopp?

Har du funderat p grunden? Plintar eller gjuta platta?
Citera
2019-04-02, 20:55
Medlem
200-250 tusen ink allt
Citera
2019-04-03, 07:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Funderar p stt bygga ett attefallshus, men jag r helt tafatt p bygg.
Undrar om ngon kan uppskatta vad en snickare skulle ta betalt fr att resa exempelvis: https://cdn.byggmax.se/media/catalog...pplication/pdf
Eller alternativt hur mnga timmar fet skulle ta?

Snrfrga.

Det r en gigantisk skillnad i timmar och kostnad p om du ska hyra in precis allt eller om du gr s mycket som mjligt sjlv.
Citera
2019-04-03, 07:28
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Snrfrga.

Det r en gigantisk skillnad i timmar och kostnad p om du ska hyra in precis allt eller om du gr s mycket som mjligt sjlv.

Klokt svar!
Ett Attefallshus beroende p typ, egen insats, vad det skall nyttjas till har nog en extremt stor prisdifferens.
En bod utan ngot lullull kan man skert komma ner lgt.
Ett lyxhus med extra allt och miljonen rcker inte p lnga vgar.
Som du skriver, hur lngt r ett snre?
Citera
2019-04-03, 09:47
Medlem
Folk hr verkar verkligen lska att svara att man inte kan svara p frgestllningen! Var jag verkligen s otydlig?
Frutsttningarna r: grunden r lst och kommer att finnas, inredning och lull lull kommer att kompleteras efterhand, el,vvs kommer inte installeras initialt .
Frgan handlar uteslutande om hur mycket det skulle kosta att f ett hus monterat likt det jag lnkade till!
Eller hur mnga timmar det skulle ta fr en som r van att bygga.
Citera
2019-04-03, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Folk hr verkar verkligen lska att svara att man inte kan svara p frgestllningen! Var jag verkligen s otydlig?
Frutsttningarna r: grunden r lst och kommer att finnas, inredning och lull lull kommer att kompleteras efterhand, el,vvs kommer inte installeras initialt .
Frgan handlar uteslutande om hur mycket det skulle kosta att f ett hus monterat likt det jag lnkade till!
Eller hur mnga timmar det skulle ta fr en som r van att bygga.

Fast det r ju frusttniningar som inte fanns i ditt frsta inlgg.
Och ska du frereda fr el och vss ven om du inte drar in det?
Men sg att en bra snickare kan spika ihop det p en vecka (skert lite fortare om man r tv).

500-600 i timmen (per snickare), 40 timmar.
Ska vatten el in s kan du slnga p 10.000 till.

Ska du bygga sjlv och har alla verktyg som behvs s kommer det kosta din tid. Hur du vrderar den vet du sjlv.
Citera
2019-04-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Fast det r ju frusttniningar som inte fanns i ditt frsta inlgg.
Och ska du frereda fr el och vss ven om du inte drar in det?
Men sg att en bra snickare kan spika ihop det p en vecka (skert lite fortare om man r tv).

500-600 i timmen (per snickare), 40 timmar.
Ska vatten el in s kan du slnga p 10.000 till.

Ska du bygga sjlv och har alla verktyg som behvs s kommer det kosta din tid. Hur du vrderar den vet du sjlv.
Tack fr ett vettigt svar!

Finns det fler hrinne som har uppfattning i frgan?
Citera
2019-04-03, 11:55
Medlem
Megaforces avatar
Prisuppgiften stmmer rtt bra.

Ngot som man br vara observant p r att om man skaffar en stomme fr attefallshus som skall bli permanentbostad s r vissa stommars drrplacering mindre bra eftersom man mste flja boverkets krav fr handikappanpassning och d mste det ocks vara mjligt att f plats med ett tillrckligt stort badrum med en drr som kan ppnas i lmplig riktning
Citera
2019-04-05, 22:46
Medlem
Arbetar som snickare och satte nu i vintras upp en byggsats lik denna och tycker personligen att det r skrp.

Vi tog 200 ink moms fr allt utom el, Vvs o badrummet som skulle gras senare.

Det vi byggde var frn Lettland och det mrktes verkligen. Lg kvalitet p precis allt och sjukt dligt uppmrkt.

Ett enda stort plockepinn.

Mitt tips r att ta in offert p lsvirket alternativt kpa ett helt frdigbyggt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in