Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-27, 17:21
  #1
Medlem
Enligt text teve har en folkpartist förskingrat 250 tusen kronor. Han förnekar till en del men har erkänt 18 fall av förskingring
Detta plus Karin Pilsäters rattonykterhet tär väl på Leionborgs gloria
För ett par veckor sedan avgick en moderat mufledare under buller och bång. Enligt vissa moderater hade han stor röra i räkenskaperna. Själv beskyllde han Malmö muffarna för att som SSU förfalska medlemssiffrorna för att få högre bidrag
Jag tror inte Expressen. Dagens Nyheter eller någon annan högertidning är intresserade av dessa uppgifter. De är fullt upptagna med sossarnas affärer
Citera
2006-02-27, 17:37
  #2
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Jag tror inte Expressen. Dagens Nyheter eller någon annan högertidning är intresserade av dessa uppgifter. De är fullt upptagna med sossarnas affärer...

Det kan ju vara så, men jag tror snarare att makthavande politikers förehavanden alltid är intressantare än oppositionens. Jämför med hur mycket tevetid och rubriker sossarna får i alla frågor jämfört med övriga partier så ser du att skandaler inte är det enda området där de är överexponerade.

Sen handlar det ju om skandalernas omfattning också. Lindrig rattonykterhet (dagen efter dessutom) och förskingring av futtiga 250.000 är knappast skandaler av dignitet om man jämför med sossarna. Där krävs det minst fylleslagsmål, lögner inför KU eller ett par miljoner på vift för att det ens ska kallas för skandal.

Man måste satsa stort för att få uppmärksamhet och borgarna är, som vanligt, småhandlare. Tråkiga är de dessutom också.
Citera
2006-02-27, 17:37
  #3
Medlem
Perfekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosnoj
Enligt text teve har en folkpartist förskingrat 250 tusen kronor. Han förnekar till en del men har erkänt 18 fall av förskingring
Detta plus Karin Pilsäters rattonykterhet tär väl på Leionborgs gloria
För ett par veckor sedan avgick en moderat mufledare under buller och bång. Enligt vissa moderater hade han stor röra i räkenskaperna. Själv beskyllde han Malmö muffarna för att som SSU förfalska medlemssiffrorna för att få högre bidrag
Jag tror inte Expressen. Dagens Nyheter eller någon annan högertidning är intresserade av dessa uppgifter. De är fullt upptagna med sossarnas affärer


japp, medierna prioriterar regeringen framför oppositionen, på tiden att du lär dig det så slipper du grina fler gånger fram till valet.
Citera
2006-02-27, 18:39
  #4
Medlem
ChristianXs avatar
Här finns mer info:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=261135

Men jag kan hålla med om att de borgerliga är riktigt usla på skandalfronten. 250 000 är ju skrattretande. Men de verkar ju ligga i en lägre division helt klart. En besvikelse...
Citera
2006-02-27, 20:32
  #5
Medlem
Putte57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Här finns mer info:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=261135

Men jag kan hålla med om att de borgerliga är riktigt usla på skandalfronten. 250 000 är ju skrattretande. Men de verkar ju ligga i en lägre division helt klart. En besvikelse...

Jag håller med ChristianX inte ens en riktig skandal klarar de borgeliga av att göra!
Citera
2006-02-27, 20:40
  #6
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putte57
Jag håller med ChristianX inte ens en riktig skandal klarar de borgeliga av att göra!

Fan, vi är överens om någonting... Ska nog fira det med en immig bärs! Eller två!
Citera
2006-02-27, 20:42
  #7
Medlem
Putte57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Fan, vi är överens om någonting... Ska nog fira det med en immig bärs! Eller två!
okey då!
Citera
2014-01-31, 23:33
  #8
Medlem
"Förskingring från Folkpartiet i Malmö 2004-2005"
Citat:
Söker så mycket info som möjligt om detta fall då kassören dömdes för trolöshet mot huvudman och/eller förskingring på beloppet 68000 kronor.

(FB) Förskingring från Folkpartiet i Malmö 2004-2005 och ett till

Det var inte detta fall det handlade om?

http://www.svt.se/nyheter/sverige/fp...r-forskingring
http://sverigesradio.se/sida/artikel...artikel=543761
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback