Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-30, 07:45
  #1
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Jag sitter på försäljningskanaler för en viss typ av produkter och funderar nu på att starta eget. Jag tänker föreslå att ett av mig startat AB ska ha ensamrätt på att sälja ett visst tillverkande företags produkter. EU-land på andra sidan Östersjön. Vad jag inte vill ska hända är att om jag får snurr på försäljningen så kommer en annan större part handla direkt av min kontakt, dvs innan jag själv har resurser att bygga upp samma verksamhet själv i egen regi. Å andra sidan kommer mitt företag underlätta väldigt mycket för kunderna i Sverige så risken är kanske mindre än vad jag tror. Jag kommer ändå vara mycket billigare trots mina påslag. När volymen går upp kommer jag ju dessutom få fina rabatter.


Produkterna är inte specifika utan det handlar om beställningsjobb utifrån ett visst företags behov. Vad tror ni om denna affärsidé? Allt kan inte hänga på avtal, lite måste hänga på att jag får bra kontakt med min partner. Han har allt att vinna på att öka sin omsättning och sälja på ny marknad.


Nästa problem är att få in kapital, men som av en händelse har jag fått en kontakt där resurser otvivelaktigt finns, gäller bara att få med vederbörande på tåget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback