• 1
  • 2
2019-03-30, 04:44
Medlem
Spel på presidentvalet 2020. Spelas främst på Betfair för att kunna spela på och sedan "sälja av" genom att spela emot när oddsen förändras. Tänkt det som stäng spel funktionen utan massa avgifter. (6.5% tas dock av Betfair på vinster per marknad).
En marknad räknas som alla val man kan se under en viss kategori. Nästa president är därmed en kategori i sig och vinster och förluster kommer kvitteras mot varandra och sedan tas avgiften ut om du gör en nettovinst. Vinnande parti är då en annan kategori, kön på nästa president är en kategori för sig, och en annan är demokraternas kandidat.

Vi börjar med Joe Biden till att bli nästa president. Just nu odds 12.5 Betfair. Oddsen sköt i höjden från tidiga 8.0-8.4 efter att någon kom ut med att han hade uppfört sig opassande mot henne. Tycker att värdet i nuvarande odds är ganska högt.
Senast redigerad av nurdstrum 2019-03-30 kl. 05:33.
2019-03-30, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nurdstrum
Spel på presidentvalet 2020. Spelas främst på Betfair för att kunna spela på och sedan "sälja av" genom att spela emot när oddsen förändras. Tänkt det som stäng spel funktionen utan massa avgifter. (6.5% tas dock av Betfair på vinster per marknad).
En marknad räknas som alla val man kan se under en viss kategori. Nästa president är därmed en kategori i sig och vinster och förluster kommer kvitteras mot varandra och sedan tas avgiften ut om du gör en nettovinst. Vinnande parti är då en annan kategori, kön på nästa president är en kategori för sig, och en annan är demokraternas kandidat.

Vi börjar med Joe Biden till att bli nästa president. Just nu odds 12.5 Betfair. Oddsen sköt i höjden från tidiga 8.0-8.4 efter att någon kom ut med att han hade uppfört sig opassande mot henne. Tycker att värdet i nuvarande odds är ganska högt.
Vad har Trump för odds? Han kommer nämligen att vinna.
2019-03-30, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Vad har Trump för odds? Han kommer nämligen att vinna.

2.5 Ser inget värde i de siffrorna. Däremot 1.29 på att han ska bli republikansk kandidat är mer lockande. Opinionsundersökningarna är långt ifrån hans favör.
Senast redigerad av nurdstrum 2019-03-30 kl. 11:52.
2019-03-30, 13:27
Medlem
Citat:
2.5 Ser inget värde i de siffrorna. Däremot 1.29 på att han ska bli republikansk kandidat är mer lockande. Opinionsundersökningarna är långt ifrån hans favör.
Då är frågan var är dessa opinionsundersökningar gjorda. Norra östkusten, södra västkusten är
solida demokratfästen.
2019-03-30, 15:09
Medlem
Citat:

Opinionsundersökningarna talade emot han sist med. Sen gick det ju som det gick.
2019-04-04, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Då är frågan var är dessa opinionsundersökningar gjorda. Norra östkusten, södra västkusten är
solida demokratfästen.
Citat:
Ursprungligen postat av hallekisjocke
Opinionsundersökningarna talade emot han sist med. Sen gick det ju som det gick.

https://www.realclearpolitics.com/ep...eral_election/

Nu är det dessutom långt kvar till valet. Vilket medför att siffrorna är särskilt trovärdiga, samtidigt som opinionen kan ändras med tiden. Jag spelar främst på oddsrörelser. Jag tror därmed inte att Biden kommer att vinna utan på att oddsen kommer att sjunka när han ställer upp i valet och därmed kan man inhämta en vinst.

Förövrigt sköt oddsen på Biden upp i höjd efter "skandalen" till som mest 20 och ligger nu på 14.
Senast redigerad av nurdstrum 2019-04-04 kl. 17:35.
2019-05-23, 17:59
Medlem
Joe biden har sedan länge lanserat sin kampanj. Oddset sjönk till som lägst 6.0.
Först till ungefär 8 efter att nyheten kom, därefter tog vi oss sakta ner i odds.

Spelar mot/säljer allt nu för odds 6.6/6.8. Bra vinst.
Ser inte längre värde i att hålla i positionen snarare ser jag att andra kandidater kommer att kliva fram sakta men säkert. Därför tar vi positioner mot Biden nu också (spelar mot/bokar).
Senast redigerad av nurdstrum 2019-05-23 kl. 18:01.
2019-06-29, 19:05
Medlem
Citat:
Joe biden har sedan länge lanserat sin kampanj. Oddset sjönk till som lägst 6.0.
Först till ungefär 8 efter att nyheten kom, därefter tog vi oss sakta ner i odds.

Spelar mot/säljer allt nu för odds 6.6/6.8. Bra vinst.
Ser inte längre värde i att hålla i positionen snarare ser jag att andra kandidater kommer att kliva fram sakta men säkert. Därför tar vi positioner mot Biden nu också (spelar mot/bokar).

Det går bra hittils för spelet mot biden. Efter första debatten ligger oddset just nu på runt 11.0 , 12.0 i skrivande stund.

Vi lägger ett nytt spel mot Kamala Harris denna gång (4.0). Det vill säga att vi spelar på att det ska gå dåligt för henne.
2019-06-29, 23:45
Medlem
Citat:
Det går bra hittils för spelet mot biden. Efter första debatten ligger oddset just nu på runt 11.0 , 12.0 i skrivande stund.

Vi lägger ett nytt spel mot Kamala Harris denna gång (4.0). Det vill säga att vi spelar på att det ska gå dåligt för henne.
Förtydlig, spelet mot Kamala Harris (4.0) gäller spel på vem som ska bli demokraternas kandidat och inte vem som blir president.
2019-06-30, 22:43
Medlem
Bernie att bli demokraternas kandidat x10.5
2019-12-01, 12:23
Medlem
Det har hänt en del sedan sista uppdateringen. Hade inte tillgång till mitt konto och kunde därför inte skriva några inlägg.

Elizabeth var nere på löjliga (3.5) för att bli president och (1.88) för att bli demokratisk kandidat. Var tidig med att spela mot henne och fick i genomsnitt odds (6.65) för nästa president och (4.23) för demokratisk kandidat. Ligger något högre just nu.

Kamala Harris som vi spelade mot har förlorat sin statussymbol och bleknat helt, därmed gjorde vi ett bra spel där.

Hillary Clinton spökar, folk tror att hon kommer ställa upp och var låg på ungefär (30.0) i odds för att bli nästa president. Detta fick vi spela mot då vi anser det vara osannolikt. Ligger runt (36-40) just nu.

Bernie fick en hjärtattack under tiden jag varit borta, vilket sköt upp oddsen till (40-50) för president och runt (20) för demokraternas kandidat, vilket var för bra odds för att kunna motstå ett spel på.

Nu spelar mot Bloomberg att bli president (20.0), samt spela mot Bloomberg att bli demokraternas kandidat (13.0).

Spel mot Buttigieg just nu (10.0) för att bli nästa president och (5.1) för att bli demokraternas kandidat. Själv har jag spelat för lite högre odds då jag la mitt spel för någon vecka sedan. Fick (13.45) och (6.89).
2019-12-02, 16:51
Medlem
Spelar bara Trump, helt övertygad att han blir omvald.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback